Γιατί τα Saab ήταν τα Tesla των δεκαετιών 1960-'70; (Video)

Saab 900

Η Saab υπήρξε τόσο επιδραστική στην τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα 60s και 70s, όσο επιδραστική είναι η Tesla σήμερα στους ηλεκτροκινητήρες. Όμως, υπάρχει αληθινός παραλληλισμός μεταξύ των δύο;

Η σουηδική εταιρεία άρχισε να επιδεικνύει την ευρύτητα της σκέψης της από το Saab 99 της δεκαετίας του 1960. Οι σχεδιαστές του προέρχονταν από τη δημιουργία μαχητικών αεροσκαφών, και από τα τελευταία έφεραν μια σειρά ιδεών τεχνολογίας και ασφάλειας που ήταν πρωτόγνωρες. Το αμάξωμα του 99 μπορούσε να αντέξει πολλαπλές ανατροπές, χάρη στην πρωτοφανή στιβαρότητα του πλαισίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως δεν ήταν μόνο αυτό. Το Saab 99 σχεδιάστηκε στην αεροσήραγγα και, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είχε αεροδυναμική αντίσταση αντίστοιχα χαμηλή όσο της Citroen DS - με καλυμμένο και επίπεδο κάτω μέρος του δαπέδου, και με ουρά σχήματος σταγόνας.

Ορισμένες απο τις πρωτιές που εισήγαγε στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν οι πρώτες πλευρικές δοκοί προστασίας από την πρόσκρουση, τα πρώτα θερμαινόμενα καθίσματα, καθώς και το πρώτο σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα της καμπίνας με ενεργό άνθρακα.

Το 1978 η Saab εισήγαγε στους κινητήρες της τον υπερσυμπιεστή, αλλά ενώ φυσικά δεν ήταν η πρώτη που το έκανε, ήταν η εταιρεία που καλύτερα από όλες προέβλεψε τον τρόπο με τον οποίο μπορούσε το Turbo να βρει την εφαρμογή του στα αυτοκίνητα των επόμενων δεκαετιών: υποβοηθώντας τη ροπή, παρά δίνοντας έμφαση στην απόλυτη ισχύ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Saab 900, διάδοχος του 99 και χωρίς ιδιαίτερες σχεδιαστικές αλλαγές, έφερε κι εκείνο μια σειρά από νέες ιδέες: την κατανομή της πέδησης στους εμπρός τροχούς σε περίπτωση φρεναρίσματος ανάγκης, ή την τοποθέτηση του κλειδιού στην κεντρική κονσόλα για να μην τραυματίζει το γόνατο του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος.

Από πολλές απόψεις, είναι κρίμα που η Saab σταδιακά άρχιζε να παρακμάζει με το γύρισμα της χιλιετίας, και οδηγήθηκε στην πτώχευση και στη λήθη τη δεκαετία του 2010. Ακόμα κι αν η σουηδική εταιρεία αναγεννηθεί εντέλει με ασιατικά κεφάλαια, ενδεχομένως να μην είναι ποτέ ξανά ο ίδιος πιονέρος της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ