Τα supercars «εξαιρούνται» από τις δοκιμές πρόσκρουσης των ανεξάρτητων οργανισμών σε Ευρώπη και Αμερική με αποτέλεσμα κανείς να μην μπορεί να γνωρίζει τη συμπεριφορά τους σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα.
Πόσο ασφαλής μπορείς να αισθάνεσαι σε ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν έχει συμμετάσχει σε δοκιμές πρόσκρουσης, όχι εκείνες που υποθετικά πραγματοποιεί κάθε κατασκευαστής ώστε να βεβαιωθεί για τα επίπεδα της παθητικής ασφάλειας που προσφέρει το μοντέλου της αλλά τα περίφημα crash tests τα οποία διεξάγοντας από ανεξάρτητους οργανισμούς.
Ένας από αυτούς είναι και ο EuroNCAP, ο οποίος πλέον αξιολογεί όχι μόνο τη συμπεριφορά των επιβατικών αυτοκινήτων υποβάλλοντάς τα σε εξαντλητικές δοκιμές πρόσκρουσης αλλά και την επάρκεια των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία καλούνται να αποτρέψουν ένα ατύχημα ή στη χειρότερη των περιπτώσεων να περιορίσουν τις συνέπειες μιας ενδεχόμενης πρόσκρουσης.
BUY NOW
Παρά το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν προβλέπει τη συμμετοχή ενός αυτοκινήτου στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, η παρουσία του στα… εργαστήρια του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού θεωρείται επιβεβλημένη.
Τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα τα οποία απευθύνονται σε κοινούς θνητούς, καθώς στις λίστες του EuroNCAP ή ακόμα και του αντίστοιχου αμερικανικού οργανισμού (βλέπε NHTSA) δεν πρόκειται να συναντήσετε κάποιο λιγότερο ή περισσότερο σπάνιο supercar.
Μπορεί, λοιπόν, οι περισσότεροι από εμάς να θεωρούμε ότι ένα τετράτροχο υψηλών προδιαγραφών και… υπερυψηλών επιδόσεων προσφέρει το μέγιστο δυνατό βαθμό προστασίας στους τυχερούς, αναμφίβολα, επιβάτες του, στην πράξη ωστόσο δεν υπάρχουν εκείνα τα στοιχεία που να το επιβεβαιώνουν.
Ο λόγος για τον οποίο τα supercars… προσπερνούν τις δοκιμές πρόσκρουσης των ανεξάρτητων οργανισμών είναι απλός. Καθώς δεν μιλάμε για μια υποχρεωτική -βάσει νόμου- διαδικασία, υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια ενός κατασκευαστή να παραχωρήσει τα αυτοκίνητα προς… δοκιμή ή αν προτιμάτε καταστροφή.
Στην περίπτωση μάλιστα που δεν συμβεί αυτό, τότε ο ανεξάρτητος φορέας θα πρέπει να τα αποκτήσει με ιδίους πόρους, γεγονός που στην περίπτωση ενός supercar αυτό δεν είναι εφικτό. Είτε γιατί η τιμή του καθιστά απίθανο το ενδεχόμενο αυτό.
Πέρα, λοιπόν, από τις βασικές προδιαγραφές ασφαλείας και τον προαπαιτούμενο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία εξοπλισμό, ένα supercar το οποίο πωλείται και κυκλοφορεί στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου δεν έχει υποβληθεί σε δοκιμές πρόσκρουσης και ως εκ τούτου δεν έχει πιστοποιηθεί από κάποιον ανεξάρτητο οργανισμό.