Hot αφίξεις: 6+1 νέα μοντέλα που περιμένουμε στην ελληνική αγορά

Toyota BZ4X 1

Κόντρα στην έλλειψη των ημιαγωγών – microchips που δυσκολεύουν στην παρούσα φάση την παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να παρουσιάζουν νέα μοντέλα σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες.

Το 2022 και παρά τα προβλήματα που υπάρχουν με τις παραγωγές και τις καθυστερήσεις στην παγκόσμια αυτοκίνηση, είναι μια χρονιά κατά την οποία θα δούμε αρκετά νέα μοντέλα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για αυτοκίνητα που θα μπουν στην "αρένα" των πωλήσεων, έχοντας ως στόχο να φέρουν ένα νέο και κυρίως, μεγαλύτερο κοινό, στη μάρκα που ανήκουν.

Παρακάτω, ξεχωρίσαμε και σας παρουσιάζουμε 7 νέα μοντέλα που περιμένουμε τους επόμενους μήνες στην Ελλάδα. Πρόκειται για αυτοκίνητα από διαφορετικές κατηγορίες, με πολλές νέες τεχνολογίες, ενώ δεν λείπουν και κάποια ολοκαίνουργια ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Citroen C5 X (άφιξη τον Ιούλιο)

citroen c5 x

Το νέο C5 X είναι το κορυφαίο μοντέλο στην ανανεωμένη γκάμα της Citroen. To μήκος του αγγίζει τα 4.805 χιλιοστά, τοποθετώντας το έτσι στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας και κάνοντάς το να φλερτάρει με τα μεγάλα μοντέλα. Αντίστοιχα διευρυμένο είναι το πλάτος του (1,865 μέτρα), με το ύψος του να αγγίζει τα 1.485 χλστ.

Σχεδιαστικά, το υπερυψωμένο αμάξωμα του C5 X ακολουθεί τη νεότερη αισθητική φιλοσοφία της Citroen που είδαμε και στο C4 C-Cross, η οποία χρησιμοποιεί αρκετές καμπύλες, «φουσκώματα» και γλυπτά σχήματα, για να του προσφέρει μια άκρως ελκυστική εμφάνιση. Οι αναλογίες του αμαξώματός του εμπνέονται από τα σεντάν και τα στέισον μοντέλα τοποθετώντας το στην υποκατηγορία των fastback, με την απόσταση από το έδαφος, παρότι η Citroen δεν ανακοινώνει το ακριβές νούμερο, να είναι περισσότερο αυξημένη από αυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
citroen c5 x

Σημαντικό στοιχείο του Citroen C5 X αποτελεί και η διευρυμένη πρακτικότητά του, με τη γαλλική μάρκα να υπόσχεται έναν μεγάλο χώρο αποσκευών με 545 λίτρα χωρητικότητας, που μπορούν να φθάσουν στα 1.640 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Στην κορυφή της γκάμας των μηχανικών συνόλων συναντούμε ένα plug in hybrid μοτέρ με 225 άλογα (50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας), ενώ διαθέσιμος θα είναι και ο 1,2 PureTech με 130 ίππους.

Dacia Jogger (άφιξη τον Ιούνιο)

dacia jogger
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με χώρο αποσκευών ο οποίος ξεκινά από τα 607 λίτρα και έως επτά θέσεις στο εσωτερικό του, το Dacia Jogger φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Κι αυτό όχι γιατί πρόκειται να ακολουθήσει το ούτως ή άλλο πετυχημένο παράδειγμα του καταξιωμένο Duster, αλλά γιατί παρά τις πληθωρικές διαστάσεις του και τους γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, το Jogger αποτελεί και την πιο προσιτή επιλογή στην κατηγορία του.

dacia jogger

Το Dacia Jogger ισορροπεί με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα στις πολυχρηστικές ιδιότητες ενός MPV και τον εκδρομικό χαρακτήρα ενός crossover ή αν προτιμάτε ενός SUV, αξιοποιώντας το μήκος των 4,55 μέτρων και την απόσταση των 20 εκατοστών την οποία διατηρούν οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του από το έδαφος.

Στην επταθέσια διαμόρφωσή του, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 160 λίτρα, αριθμός ο οποίος αυξάνεται στα 607 λίτρα στην περίπτωση που καταργήσει κανείς την τρίτη σειρά καθισμάτων ή ακόμα και τα 1.819 λίτρα αναδιπλώνοντας και τα υπόλοιπα καθίσματα. Ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του Dacia Jogger αποτελεί ο κινητήρας διπλού καυσίμου με τον οποίο εφοδιάζεται και προέρχεται από την γκάμα των Dacia Duster και Sandero.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dacia jogger

Πρόκειται για τον τρικύλινδρο-υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης-υγραερίου το οποίο αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής, ξεχωρίζοντας για την εντυπωσιακή αποδοτικότητά του. Στην γκάμα του επταθέσιου SUV της Dacia προσφέρεται και η έκδοση βενζίνης του 1,0 λίτρου με απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, η οποία μάλιστα προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Opel Astra (άφιξη τον Ιούνιο)

opel astra
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας πραγματοποιήσει ένα σημαντικό σχεδιαστικό άλμα, το νέο Astra ακολουθεί το πρόσφατο παράδειγμα του Mokka, επενδύοντας στην ιδιαιτερότητα του Opel Visor. Ο  λόγος φυσικά για την κλειστού τύπου μάσκα, η οποία κοσμεί το ρύγχος του αμαξώματος δηλώνοντας τη ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητά του. Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο Opel Astra δεν παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του, με εξαίρεση το πλάτος του αμαξώματος το οποίο έχει αυξηθεί κατά πέντε εκατοστά.

opel astra

Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση που παρουσιάζει ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος έχει αφετηρία τα 422 λίτρα, σημειώνοντας μία από τις κορυφαίες επιδόσεις της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback. Με μήκος, λοιπόν, 4,374 μέτρων και χώρους για πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του, το νέο Opel Astra έχει έναν ακόμα λόγο να ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Αυτός δεν είναι άλλος από το ιδιαίτερο design του cockpit, στο οποίο πρωταγωνιστεί το ψηφιακό πάνελ που διαμορφώνουν η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής και ο πίνακας οργάνων, καθώς το τριάκτινο τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων και στην κορυφή τα plug-in υβριδικά σύνολα του 1,6 λίτρου. Για εκείνους πάλι που θα επιλέξουν τη λύση της πετρελαιοκίνησης, ο κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων θα αποτελέσει μια αξιόπιστη επιλογή.

 opel astra

Οι προσφερόμενες εκδόσεις ισχύος κυμαίνονται από 81 kW (110 hp) μέχρι  96 kW (130 hp) με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, ενώ η συνολική ισχύς των plug-in υβριδικών εκδόσεων φτάνει μέχρι τα 165 kW (225 hp). Ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι στάνταρ με τα σύνολα βενζίνης και diesel, και ένα 8τάχυτο αυτόματο (ειδική έκδοση για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) προαιρετικό για τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα (δείτε εδώ τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις από το νέο Opel Astra).

Renault Megane E-Tech (άφιξη τον Σεπτέμβριο)

renault megane e tech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η 5η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου της Renault είναι πραγματικά ριζοσπαστική, και ξεφεύγει από τα μοτίβα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το μοντέλο, αλλά και την κατηγορία. Το νέο Renault Megane είναι αμιγώς ηλεκτρικό και φέρνει νέα δεδομένα σε όλους τομείς. Από τη σχεδίαση και τη χωροταξική μελέτη, μέχρι την τεχνολογία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και την συνδεσιμότητα, το νέο Renault Megane είναι το αυτοκίνητο μέλλοντος.

renault megane

Χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα τύπου skateboard CMF-EV της Renault, το νέο Megane ξαναγράφει το βιβλίο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κατηγορίας. Με το μήκος των 4,21 μέτρων να το τοποθετεί στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά με μεταξόνιο 2,7 μέτρων που παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, το νέο Renault Megane προσφέρει κορυφαίους χώρους και νέες δυνατότητες στο σχεδιαστικό τμήμα. Με ξακρισμένους στις τέσσερις γωνίες τους τροχούς 20 ιντσών, τους ογκώδεις ώμους και την οπισθοκλινή οροφή, το νέο Megane E-TECH Electric είναι πλέον ένα macho Sport Activity Coupe.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
renault megane

Η Renault εφοδιάζει το νέο ηλεκτρικό και προσθιοκίνητο Megane με δύο συστήματα κίνησης. To EV 40 έχει ηλεκτρομοτέρ 131 ίππων (96 kW) και 250 Nm, με την μπαταρία να έχει χωρητικότητα 40 kWh, ενώ το EV 60 έχει ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων (160 kW) και 300 Nm με μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίου επιπέδου με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δλ. για την ισχυρή έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Η αυτονομία που εξασφαλίζει η βασική έκδοση είναι σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP 300 χλμ. και στην ισχυρότερη με το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών 470 χλμ. Από την άλλη, η διαδικασία φόρτισης είναι μια ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία για το νέο Renault Megane E-TECH Electric, μιας και υποστηρίζει φόρτιση σε συνεχές δίκτυο (DC) με ισχύ έως 130 kW, αυξάνοντας την αυτονομία κατά 300 χλμ. σε μόλις 30 λεπτά (δείτε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το γερμανικό μοντέλο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Skoda Karoq (άφιξη μέσα στο Μάιο)

skoda karoq

To ανανεωμένο Karoq υιοθετεί την πιο σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της τσέχικης εταιρείας, αξιοποιεί πλέον πληθώρα βιώσιμων υλικών, νέες τεχνολογίες και ακόμα πιο αποδοτικούς κινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO. Εξωτερικά, το νέο Karoq ξεχωρίζει από την φαρδύτερη, εξαγωνική πλέον μάσκα της Skoda, τους πιο λεπτούς προβολείς και πίσω φώτα, ενώ πολλές είναι οι μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις που βελτιώνουν την αεροδυναμική του μοντέλου.

skoda karoq
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα επανασχεδιασμένα φώτα ημέρας, τα οποία τώρα χωρίζονται στα δύο, τονίζουν ακόμη περισσότερο τη δυναμική εμφάνιση του SUV. Η Skoda προσφέρει παράλληλα τεχνολογία full-LED Matrix για τους προβολείς, για πρώτη φορά με δύο μονάδες LED να είναι διατεταγμένες η μία πάνω από την άλλη. Παρέχουν μεσαία και μεγάλη σκάλα και δημιουργούν ένα ξεχωριστό σύμπλεγμα τεσσάρων φώτων, ιδιαίτερα στη λειτουργία οδήγησης στο σκοτάδι.

Πέντε αποδοτικοί κινητήρες από τη γενιά EVO του Volkswagen Group είναι οι επιλογές για το νέο Karoq. Δύο πετρελαιοκινητήρες και τρεις βενζινοκινητήρες έχουν ισχύ που κυμαίνεται από 110 έως 190 ίππους με τον ισχυρότερο δίλιτρο να προορίζεται για το Karoq Sportline, αποκλειστικά με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο 2.0 TDI κινητήρας πετρελαίου με ισχύ 150 ίππων διατίθεται με κίνηση στους εμπρός ή και τους τέσσερεις τροχούς. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι είτε χειροκίνητο έξι σχέσεων είτε αυτόματο DSG, επτά σχέσεων.

Toyota bZ4X (άφιξη τον Ιούνιο)

toyota bz4x
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το bZ4X είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Toyota και το πρώτο που βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα eTNGA της φίρμας, ειδικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Αποτελεί επίσης προοίμιο μιας σειράς νέων ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας, υπό τη σκέπη της υπο-μάρκας bZ (Beyong Zero).

Σε ό,τι αφορά στο προσθιοκίνητο μοντέλο (ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων, μπαταρία 71,4 kWh), η μέγιστη αυτονομία με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP είναι 516 χιλιόμετρα, ένα αρκετά εντυπωσιακό νούμερο (μέση κατανάλωση: 14,3 kWh/100 χλμ.). Στην περίπτωση του τετρακίνητου μοντέλου (2 ηλεκτροκινητήρες 217 ίππων, ίδιας χωρητικότητας μπαταρία 71,4 kWh), η μέγιστη αυτονομία κατά WLTP είναι 470 χλμ.(μέση κατανάλωση: 15,8 kWh/100 χλμ.).

toyota bz4x

Με τον τρόπο αυτό, το Toyota bZ4X των 4,8 μέτρων μήκους καταφέρνει να έχει μια από τις καλύτερες αυτονομίες της κατηγορίες του, που φυσικά οφείλεται στην πολύ χαμηλή κατανάλωσή του. Ειδικά για την μπαταρία του bZ4X, η Toyota δίνει εγγύηση 10 ετών ή 1.000.000 χιλιομέτρων για διατήρηση της κατάστασής της τουλάχιστον στο 70%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

VW ID.Buzz (άφιξη τον Σεπτέμβριο)

vw id.buzz

Μνήμες νοσταλγίας ανασύρει η Volkswagen, μέσω της πλήρης αποκάλυψης των αμιγώς ηλεκτρικών ID. Buzz και ID. Buzz Cargo, ενός minibus και της επαγγελματικής εκδοχής του αντίστοιχα, που προβάλλουν ως σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού VW Bulli. Τα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα το προσεχή φθινόπωρο, ενσωματώνοντας μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 200 ίππων, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 145 χλμ./ώρα.

Η ισχύς φόρτισης όταν χρησιμοποιείται εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW, ενώ σε σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς ανέρχεται σε 170 kW, επιτρέποντας την πλήρωση της μπαταρίας από 5 σε 80% σε περίπου 30 λεπτά. 

Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, με το μήκος να είναι 4.712 χλστ., το πλάτος 1.985, το ύψος 1.937 και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.988 χλστ. Οι διαστάσεις τους δεν υπονομεύουν την ευελιξία, με τον κύκλο στροφής να είναι 11 μ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
vw id buzz

Εμφανισιακά, η VW έχει ακολουθήσει τη σύγχρονη σχεδιαστική συνταγή της, όπως αυτή εφαρμόζεται στην οικογένεια των ID. μοντέλων, παρουσία -μεταξύ άλλων- κομψών φωτιστικών σωμάτων και μιας αεροδυναμικής φόρμας (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29) η οποία συνδράμει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας. Άλλο ένα χαρακτηριστικό των μοντέλων είναι οι κοντοί πρόβολοι, αλλά και οι κομψές ζάντες, κυμαινόμενης διαμέτρου 18-21".

vw id buzz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμφότερες οι εκδόσεις διακρίνονται για το ευρύχωρο εσωτερικό τους, με την επιβατική έκδοση να είναι 5θέσια, όταν ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.121 λίτρα, και μπορεί να εκτοξευτεί στα 2.205 λτ. εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσουν επίσης εξαθέσια και επταθέσια διαμόρφωση με μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ