Κι όμως μια από τις πιο σπάνιες BMW στην ιστορία, η εμβληματική roadster 507, πέρασε και από τα χέρια του Κωνσταντίνου Γκλύξμπουργκ. Πόσο αξίζει σήμερα;
Η BMW 507 είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα των Βαυαρών, ένα αυτοκίνητο απαράμιλλης σχεδίασης που επηρέασε όλα τα μετέπειτα roadsters της BMW. Έμεινε στην ιστορία ως η «απάντηση» της BMW στη Mercedes 300 SL, για την αμερικάνικη αγορά, μια απάντηση που στέφθηκε από εμπορική αποτυχία και παραλίγο να οδηγήσει την BMW στην χρεωκοπία.
Με τιμή που έφτασε τελικά σε Ευρώπη και Η.Π.Α. στο υπερδιπλάσιο των αρχικών εκτιμήσεων των Βαυαρών (δυο φορές όσο μια Jaguar XK150 και υψηλότερη από της 300 SL), η 507, που σχεδιάστηκε από τον Γερμανό Albrecht Goertz, κατασκευάστηκε και πωλήθηκε σε μόλις 252 αντίτυπα μεταξύ 1956-1960, παρόλο που η BMW είχε βάλει σαν στόχο τις 5.000 μονάδες σε ετήσια βάση, ώστε να εξισορροπήσει και το κόστος εξέλιξης της. Κάποιοι από τους διάσημους ιδιοκτήτες της 507, οι οποίοι τελικά δεν βοήθησαν στην εμπορική της επιτυχία, ήταν οι Elvis Presley, Alain Delon και Ursula Andress. Για εμάς σε αυτές τις διασημότητες έρχεται να προστεθεί και ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος Γκλύξμπουργκ, με την ιστορία του δικού του roadster των Βαυαρών να ακολουθεί.
BUY NOW
Η δεύτερη έκδοση (Series II) της BMW 507 έφτασε στα χέρια του πρίγκηπα τότε Γκλύξμπουργκ, ως ολοκαίνουριο μοντέλο το 1959 και είναι μία από τις τελευταίες που κατασκευάστηκαν. Όσο έμεινε στην κατοχή του Γκλύξμπουργκ, η 507 δέχτηκε και μερικές τροποποιήσει,ς με τον τέως βασιλιά να της τοποθετεί ένα τιμόνι της Nardi αλλά και ένα ραδιόφωνο Becker Mexico.
O Γκλύξμπουργκ, επιδεικνύοντας και μια σχετική άγνοια για την συλλεκτικότητα της 507, την κράτησε μόλις δύο χρόνια και το 1961 την πούλησε. Το εντυπωσιακό roadster, έχοντας αλλάξει ξανά χέρια, έμεινε στη χώρα μας έως και το 1989, όταν και πέρασε στα χέρια αλλοδαπού συλλέκτη, βρισκόμενο παράλληλα σε κακή κατάσταση.
Ο νέος ιδιοκτήτης του roadster των Βαυαρών φρόντισε να το επαναφέρει άμεσα στην αρχική του δόξα και το έστειλε το Μόναχο, στον σπεσιαλίστα πάνω στην αναπαλαίωση των 507, Erwin Brummer. Ο Γερμανός συμφώνησε να φέρει το roadster στην αρχική του κατάσταση έναντι του ποσού των 300.000 γερμανικών μάρκων, ένα ποσό που εκείνη την εποχή ανερχόταν σχεδόν στο διπλάσιο της αρχικής και ιδιαίτερα υψηλής τιμής πώλησης της 507 ως καινούρια.
Κατά τη διάρκεια της αναπαλαίωσης, η «βασιλική» 507 βάφτηκε ξανά στο αρχικό «Federweiss» λευκό χρώμα της, το οποίο πήρε τη θέση του προηγούμενου σκούρου ασημί. Το εσωτερικό ντύθηκε με μπλε δερμάτινες επενδύσεις, ενώ ίδιου χρώματος ήταν και η εξωτερική επένδυση της μαλακής αναδιπλούμενης οροφής.
Πλήρη ανακατασκευή δέχτηκε και ο ελαφρύς αλουμινένιος V8 κινητήρας των 3,2 λίτρων και 160 ίππων, με τον Brummer να ολοκληρώνει τη φροντίδα του roadster στο χρονικό διάστημα που είχε συμφωνήσει, ένα διάστημα που κράτησε τρία ολόκληρα χρόνια και είδε την 507 να επιστρέφει σε κατάσταση βιτρίνας.
Έπειτα από την αναπαλαίωση της η σπάνια BMW 507 έκανε πολλές εμφανίσεις σε ιστορικά ράλι, όπως το Mille Miglia στο οποίο συμμετείχε τέσσερεις φορές, ενώ έλαβε μέρος σε πολύ σημαντικές συγκεντρώσεις και events των φίλων της BMW. Στην κατοχή του ανθρώπου που την αναπαλαίωσε, η BMW 507 παρέμεινε για τα επόμενα 30 χρόνια συγκεντρώνοντας συνολικά 55.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο της.
Το «γαλαζοαίματο» roadster βγήκε στο σφυρί στις 11 Οκτωβρίου του 2020 από τον οίκο Bonhams. Συνοδευόμενο από όλα τα απαραίτητα έγγραφα γνησιότητας (ακόμη και από το έγγραφο πώλησης του από τον Γκλύξμπουργκ στον δεύτερο ιδιοκτήτη του!), ένα σπάνιο αυθεντικό εγχειρίδιο για τον οδηγό της, αλλά και τις πρώτες ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας με τον αριθμό «36», η λευκή BMW 507, που εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, αντάλλαξε χέρια για το απίστευτο ποσό των 2.070.000 ευρώ. Ένα ποσό σύμφωνο και με τις προβλέψεις των ειδικών πριν από την έναρξη της δημοπρασίας που έφτασε σε αυτό το ύψος λόγω της σπανιότητας της και ίσως και του σύντομου «βασιλικού» παρελθόντος της.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ