Οι κλοπές αυτοκινήτου δεν αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο της χώρας μας, αλλά μια υπαρκτή απειλή για τους ιδιοκτήτες οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Δείτε ποια μοντέλα κινδυνεύουν περισσότερο και τις νέες πρακτικές των απανταχού αετονύχηδων της γηραιάς ηπείρου.
Στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και σχετίζονται με τις κλοπές αυτοκινήτων στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, αποκαλύπτουν πως η «βιομηχανία» της αρπαγής τετράτροχων σε ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο άντεξε της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του Κορωνοϊού και πρόκειται πολύ σύντομα να… αντεπιτεθεί.
Κοινώς, οι κλοπές αυτοκινήτων καλά κρατούν παρά τη σημαντική πτώση στον αριθμό των περιστατικών που προκάλεσαν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία και παρά τη φιλότιμη αλλά όχι και ιδιαίτερα αποτελεσματική προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να θωρακίσουν τις προτάσεις τους.
BUY NOW
Τα πρώτα ανησυχητικά στοιχεία έρχονται από τη Μ. Βρετανία, στην οποία οι κλοπές αυτοκινήτων παρουσιάζουν αύξηση από τη στιγμή που ήρθησαν τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Το 2020 στη Μ. Βρετανία σημειώθηκαν 74.769 κλοπές αυτοκινήτων, αριθμός που αντιστοιχεί σε 205 περιστατικά κλοπής οχημάτων ανά ημέρα. Το 2021 όπως όλα δείχνουν ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα πέσουν θύμα κλοπής θα υπερβεί τις 80.000.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι το 72% των κλεμμένων αυτοκινήτων στη Μ. Βρετανία δεν επιστρέφει ποτέ στους ιδιοκτήτες τους, σχεδόν 60.000 αυτοκίνητα τη φετινή χρονιά θα σβηστούν, μια για πάντα, από τον χάρτη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η λίστα των αυτοκινήτων που δείχνουν να προτιμούν οι αετονύχηδες στη Μ. Βρετανία. Στην πρώτη θέση φιγουράρει το Ford Fiesta, το οποίο αποτελεί για περισσότερα από 10 χρόνια το best seller της βρετανικής αγοράς.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Range Rover, ενώ στην τρίτη θέση συναντάμε ένα ακόμα best seller, που δεν είναι άλλο από το Volkswagen Golf. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το Ford Focus και η BMW Σειρά 3, ενώ μέσα στην πρώτη δεκάδα συναντάμε μία ακόμα πρόταση της Land Rover, της Mercedes-Benz E-Class καθώς και τα Opel Astra και Nissan Qashqai.
To πρώτο συμπέρασμα, λοιπόν, που προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία είναι τα best sellers κάθε αγοράς είναι εκείνα που κινδυνεύουν περισσότερο. Και αυτό γιατί η πολυπληθέστατη παρουσία τους στην άσφαλτο δημιουργεί μεγαλύτερη ζήτηση για ανταλλακτικά. Ο λόγος για τον οποίο τα πολυτελή οχήματα βρίσκονται ανάμεσα στις προτιμήσεις της βιομηχανίας κλοπής αυτοκινήτων είναι ο προφανής.
Υψηλότερο ρυθμό… κλοπής αυτοκινήτων παρουσιάζει η γειτονική Ιταλία, καθώς κατά μέσο όρο την περσινή χρονιά καταγράφηκαν 274 περιστατικά ανά ημέρα ή αν προτιμάτε 11 κλοπές ανά ώρα. Όπως και στην περίπτωση της Μ. Βρετανίας, έτσι και στην Ιταλία τα best sellers έχουν τον πρώτο λόγο, με τις προτάσεις της Fiat να καταλαμβάνουν τις πέντε θέσεις της πρώτης δεκάδας.
Ειδικότερα, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Fiat Panda, στη δεύτερη το Fiat Punto και στην τρίτη το Fiat 500. Lancia Ypsilon και Volskwagen Golf συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, ενώ ακολουθεί το ούτως ή άλλως ευάλωτο στις κλοπές smart fortwo.
Tις προτάσεις της Volkswagen προτιμούν οι ληστές αυτοκινήτου στην Ολλανδία, με το Golf και το Polo να κατέχουν τις δύο πρώτες θέσεις της δεκάδας τόσο το 2019 όσο και το 2020. Την πρώτη θέση στις κλοπές αυτοκινήτου διατηρεί και η Volkswagen στην Γερμανία, όπου τα περιστατικά είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με τη Μ. Βρετανία και την Ιταλία.
Στη χώρα μας δεν υπάρχουν στατιστικά δεδομένα που να αποκαλύπτουν την έκταση του φαινομένου, αν και παραδοσιακά η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες θέσεις τις σχετικής λίστας.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν πάντως τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύουν οι βρετανικές αρχές, αποκαλύπτοντας τον τρόπο με τον οποίο δρουν οι… επαγγελματίες ληστές αυτοκινήτων. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις ανακοινώσεις των Βρετανών, το 85% των κλοπών οχημάτων πραγματοποιούνται τις νυχτερινές ώρες.
Το 30% των αυτοκινήτων θα αποσυναρμολογηθούν με σκοπό να πουληθούν με τη μορφή ανταλλακτικών, το 37% των περιπτώσεων αφορά αυτοκίνητα που δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες κυκλοφορίες, ενώ ο συνηθέστερος τρόπος διάρρηξης είναι η πρόσβαση στο εσωτερικό ενός οχήματος από κάποια πόρτα η οποία δεν είναι κλειδωμένη (44%) ή με την υποκλοπή του ραδιοσήματος ενός κλειδιού (36%).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ