Μια από τος πιο hot σε πωλήσεις κατηγορίες, αυτή των μικρών SUV, αναμένεται να διανθιστεί από σημαντικά μοντέλα στο άμεσο μέλλον, τα οποία αναμένουμε και στη χώρα μας.
Τα SUV και τα crossover είναι τα αυτοκίνητα που ως προτίμηση βρίσκονται μεταξύ των πρώτων θέσεων του κοινού και στη χώρα μας καθώς συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ζητούν οι οδηγοί σήμερα. Λίγο η μόδα, λίγο ευρυχωρία και η δυνατότητα εκτός δρόμου κίνησης αλλά και η ευκολία με την οποία αντιμετωπίζουν τις λακκούβες… ελληνικού τύπου, έχουν κάνει τα SUV ανάρπαστα ως κατηγορία. Μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά για τη χώρα μας, συγκεντρώνουν τα μοντέλα πόλης αλλά και εκείνα που ανήκουν στην αμέσως επόμενη κατηγορία από πλευράς μεγέθους, στα οποία αναμένεται να δούμε σημαντικές προσθήκες τους επόμενους μήνες που αξίζουν της προσοχής σας.
Fiat Panda
Δεν είναι κρυφό πως η Fiat ετοιμάζει πυρετωδώς την επόμενη γενιά του Panda, με στόχο να έχει τη δική της προσιτή πρόταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, κάτι που ισχύει άλλωστε και για τη σημερινή γενιά του μοντέλου. Το επόμενης γενιάς Panda, το οποίο αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του την ερχόμενη χρονιά, δεν θα έχει τίποτα κοινό με το υπάρχον μοντέλο που βρίσκεται στην αγορά εδώ και μια δεκαετία. Μάλιστα, σύμφωνα και με τα όσα ακούγονται, το νέο Panda που θα έχει και crossover έκδοση, αναμένεται να είναι το πρώτο της Fiat που θα χρησιμοποιεί πλατφόρμα που προέρχεται από την PSA.
BUY NOW
Το νέας γενιάς Panda θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το υπάρχον και η σχεδίαση του θα δίνει έμφαση στην ευρυχωρία, σε σχέση με το μέγεθος του μοντέλου και τις έξυπνες λύσεις εκμετάλλευσης των χώρων, ενώ μεγάλη αναμένεται να είναι και η δυνατότητα εξατομίκευσης.
Στον τομέα των κινητήρων αυτό που σίγουρα δεν μπορεί να αποκλειστεί είναι οι υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις του που θα έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στο μέλλον, σύμφωνα και με το ηλεκτρικό concept Centoventi που παρουσιάστηκε από τους Ιταλούς στο Σαλόνι της Γενεύης το 2019 και αποτέλεσε τον σχεδιαστικό προπομπό της νέας γενιάς Panda.
Dacia Spring
Το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της αγοράς θα είναι το Dacia Spring και μάλιστα με σχετική διαφορά από το δεύτερο, όταν κάνει την εμφάνιση του και στη χώρα μας, μετά το τέλος το καλοκαιριού. Με την παρουσίαση του Spring η ρουμάνικη εταιρία επιθυμεί να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης με μια πρόταση που θα προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα και την ίδια στιγμή δεν θα εκπέμπει ρύπους στο αστικό περιβάλλον.
Με έντονα τα SUV στοιχεία στη σχεδίαση του το Dacia Spring έχει μήκος 3.734 χλστ., πλάτος 1.579 χλστ. και ύψος 1.416 χλστ. με το μεταξόνιο να φτάνει στα 2.423 χλστ. H καμπίνα του θα μπορεί να φιλοξενήσei τέσσερις ενήλικες με το πορτμπαγκάζ να φτάνει στα 290 λίτρα, μια τιμή καθόλα αποδεκτή για το μέγεθος του.
Η ιδιαίτερα προσιτή τιμή του Spring θα οφείλεται και στο γεγονός ότι η μπαταρία του θα είναι μικρή με την ενεργειακή της χωρητικότητα να μην ξεπερνά τα 27.4 ωφέλιμα kWh, ενώ η ισχύς και η ροπή του μικρού ηλεκτρικού κινητήρα ανέρχονται στους 44 ίππους και τα 125 Nm αντίστοιχα. Με το βάρος να βρίσκεται στα μόλις, για τα σημερινά δεδομένα, 970 κιλά, η Dacia ανακοινώνει μέση αυτονομία κατά το πρότυπο WLTP που φτάνει έως και τα 230 χλμ. με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 19,1 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 125 χλμ./ώρα.
Νέο Μικρό Jeep
Για εκείνους που επιθυμούν ένα μικρό σκληροτράχηλο SUV, η Jeep φαίνεται πως έχει στα σκαριά ένα νέο μοντέλο που έρχεται να καλύψει την ανάγκη για περιπέτεια του ιδιοκτήτη του, εκτός από το να προσφέρει χρηστικότητα στην καθημερινή μετακίνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου το νέο μικρό μοντέλο που δεν έχει ακόμη ονομαστεί θα φέρει την χαρακτηριστική σχεδιαστική σφραγίδα των μοντέλων της αμερικάνικης εταιρίας και αναμένεται να κάνει επίσημα την εμφάνιση του προς το τέλος του 2022.
Οι πληροφορίες κάνουν επίσης λόγο για εξέλιξη του νέου μοντέλο της Jeep σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά γούστα με την πρόταση των Αμερικανών να βασίζεται στην CMP πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν τόσο το Peugeot 2008 όσο και το DS3 Crossback.
Αναφορικά με τα κινητήρα σύνολα και εφόσον το νέο μικρό Jeep βασιστεί στην παραπάνω πλατφόρμα, οι επιλογές θα είναι πολλές και μεταξύ αυτών θα δούμε σίγουρα υβριδικές προτάσεις, ενώ δεν αποκλείεται την εμφάνιση της να κάνει και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Όπως και να έχει οι εκδόσεις αναμένεται να έχουν κίνηση στον εμπρός ή και στους δύο άξονες, ως επιλογή.
Hyundai Kona N
Βάζοντας στο επίκεντρο τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά το κορυφαίο από πλευράς απόδοσης Kona N φέρει στα σωθικά του τον δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο T-GDi κινητήρα βενζίνης των Κορεατών με απόδοση που φτάνει στους 280 ίππους και τα 392 Nm ροπής. Με αυτό το μοτέρ το Kona επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,5 δεύτερα και η τελική του φτάνει στα 240 χλμ./ώρα.
Οι τροχοί των 19 ιντσών σε συνδυασμό με τους νέους πιο επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, τη σχετικά μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος και την αποκλειστικής σχεδίασης γρίλια της μάσκας μας δείχνουν ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα Kona πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, το οποίο πέρασε ένα μεγάλο μέρος της εξέλιξης του στην Πράσινη Κόλαση του Nurburgring. Αυτός είναι και ο λόγος που ανάλογα των περιστάσεων είναι τόσο τα φρένα όσο και τα ελατήρια και αμορτισέρ της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης του Kona N με το πλαίσιο να έχει δεχτεί παράλληλα ενισχύσεις σε όλα τα σημεία που το απαιτούσαν.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του, μεταξύ άλλων, πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης τα οποία αλλάζουν και τη συμπεριφορά του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με την εμπειρία της οδήγησης να ενισχύεται από το σύστημα Electronic Sound Generator (ESG), το οποίο βελτιώνει τον ήχο που φτάνει στα αυτιά του οδηγου.
Toyota Aygo
Μια πιο σοφιστικέ στροφή θα πάρει η επόμενη γενιά του Aygo, έπειτα και από τη λύση της συνεργασίας που είχε η Toyota στη συγκεκριμένη κατηγορία με τις Citroen και Peugeot.
Το αυτοκίνητο πόλης της ιαπωνικής εταιρίας θα βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B της Toyota, αυτή που χρησιμοποιούν και τα Yaris και Yaris Cross. Με λίγα λόγια αυτό σημαίνει μεγαλύτερες διαστάσεις για το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των Ιαπώνων, πιο δυναμική συμπεριφορά αλλά και σαφώς υψηλότερα επίπεδα παθητικής ασφάλειας.
Με το concept Aygo X Prologue οι Ιάπωνες μας έδειξαν παράλληλα την πρόθεση τους και για μία εντελώς διαφορετική προέγγιση εντάσσοντας τη νέα γενία του μοντέλου του στην κατηγορία των crossover-SUV, με ένα σχέδιο που προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Σχεδιασμού της Toyota, το ED2.
Ως το πιο προσιτό μοντέλο στη γκάμα της Toyota το ευρωπαϊκής κατασκευής Aygo θα είναι διαθέσιμο αρχικά μόνο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ αργότερα εν αποκλείεται να ακολουθήσουν και υβριδικές εκδόσεις του.
Toyota Yaris Cross
Ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας, το ολοκαίνουριο Yaris Cross θα πατήσει τους τροχούς του επί ελληνικού εδάφους τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Το μικρό μοντέλο των Ιαπώνων που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, «εκμεταλλεύεται» το βαρύ όνομα του αδελφού Yaris, όπως και την GA-B πλατφόρμα του μικρού της Toyota προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση στις εκτός δρόμου αναζητήσεις. Μεγαλύτερο επίσης σε όλες τις διαστάσεις το Yaris Cross θα προσφέρει και μία πιο ευρύχωρη καμπίνα και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με το συνολικό μήκος να φτάνει στα 4.180 χλστ.
Με τιμή εκκίνησης τα 17.470 ευρώ για την βασική έκδοση Active, το Yaris Cross θα είναι διαθέσιμο με ατμοσφαιρικό σύνολο 1,5 λίτρων και 125 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο CVT κιβώτιο. Φυσικά θα είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό με το κινητήριο σύνολο του να αποδίδει 116 ίππους. Σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.
Volvo XC20
Για μια εταιρία που έχει χτίσει τη δική της παράδοση στα SUV με εκπροσώπους και στις τρεις επόμενες κατηγορίες, η απουσία της Volvo από τα μικρά είναι κάτι που προκαλεί εντύπωση. Ωστόσο οι Σουηδοί δεν αναμένεται να μείνουν για πολύ έξω από τα B-SUV, με τους ίδιους να μελετούν σοβαρά την είσοδο τους στην κατηγορία κάτω από το XC40 εδώ και αρκετά χρόνια.
Η αναμονή για την παρουσίαση του "XC20", όπως λογικά θα ονομάζεται η μικρότερη πρόταση της σουηδικής εταιρίας, φτάνει προς το τέλος της καθώς η Σουηδοί δεν αποκλείεται να το παρουσιάσουν, έστω υπό τη μορφή concept, εντός της επόμενης χρονιάς.
Με ενδιαφέρον αναμένονται και οι τεχνικές προδιαγραφές του XC20 με έντονη τη φημολογία που το θέλει αμιγώς ηλεκτρικό, βάσει και της στρατηγικής της εταιρίας για εξάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την γκάμα της έως και το 2030.
VW Taigo
Με την επίσημη παρουσίαση του να έχει προγραμματιστεί για το τέλος της χρονιάς το VW Taigo έρχεται για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη γκάμα τη γερμανικής εταιρίας με μια πρόταση με πιο δυναμικό design.
To Taigo βασίζεται στο crossover Nivus, ένα μοντέλο που εξελίχθηκε για τις αγορές της Ν. Αμερικής. Στην Ευρώπη θα έρθει ωστόσο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κοινού της Γηραιάς Ηπείρου στο αισθητικό κομμάτι αλλά και στις τεχνολογίες που θα φέρει, ενώ επί ευρωπαϊκού εδάφους θα «μετακομίσει» και η παραγωγή του, συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Pablona της Ισπανίας.
Στα των κινητήρων, κάτω από το καπό του Taigo αναμένεται να δούμε τον γνωστό 3κύλινδρο 100άρη του group, λογικά σε περισσότερες από μία εκδόσεις ισχύος, ενώ στο κομμάτι της τεχνολογίας θα εφοδιάζεται με όλα τα τελευταία συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που βλέπουμε και σε άλλα μικρά της Volkswagen. Προηγμένο τέλος αναμένεται να είναι και το multimedia σύστημα του Taigo, το οποίο θα προσφέρει προηγμένες λύσεις συνδεσιμότητας.