5 μεταχειρισμένα που δεν θα σε προδώσουν ποτέ -Βράχοι αξιοπιστίας σε τιμή ευκαιρίας
Αν συμμερίζεστε την άποψη ότι το καλό αυτοκίνητο είναι το αξιόπιστο, τότε η λίστα που ακολουθεί είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προσφέρει σοβαρές εναλλακτικές επιλογές στη διαδικασία αναζήτησης ενός φθηνού μέσου μετακίνησης.
Ως γνωστόν η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν αποτελεί μονόδρομο. Αν συνυπολογίσει κανείς τις αρρυθμίες που έχει προκαλέσει το τελευταίο διάστημα τόσο η έλλειψη των ημιαγωγών όσο και οι πολεμικές συγκρούσεις στο έδαφος της Ουκρανίας, τότε το σενάριο απόκτησης ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι και το μόνο εφικτό.
Μιλώντας, λοιπόν, για εκείνα τα τετράτροχα που διεκδικούν μια… δεύτερη νιότη και μια νέα ευκαιρία στη ζωή, ίσως είναι κρίσιμο να εστιάσουμε σε εκείνα που διακρίνονται για τον υψηλό δείκτη… αξιοπιστίας, έχοντας αποδείξει με την πολυετή παρουσία τους στους ελληνικούς δρόμους την αντοχή τους στον χρόνο και τη σκληρή χρήση.
BUY NOW
Αυτοκίνητα που αν σταθείτε τυχεροί και πραγματοποιήσετε τη σωστή επιλογή δεν πρόκειται να σας προδώσουν ποτέ, επιστρέφοντας και το με το παραπάνω την εμπιστοσύνη που τους δείξατε και τα χρήματα που επενδύσατε σε αυτά.
1. Suzuki Swift
Η αναζήτηση ενός αξιόπιστου αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις σας μέσα στην πόλη οφείλει να ξεκινήσει από κατασκευαστές οι οποίοι έχουν αναπτύξει μια ιδιάζουσα εξειδίκευση στην κατηγορία αυτή. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και η Suzuki, η οποία με το δεύτερης γενιάς Swift, κατάφερε να χτίσει μια ισχυρή παράδοση στο εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας B-Segment.
To Suzuki Swift επέστρεψε στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου το 2005 και πλέον προφέρεται στην αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων σε τιμές που δεν υπερβαίνουν το ψυχολογικό όριο των 5.000 ευρώ.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης του 1,3 λίτρου είναι εκείνος που εφοδιάζει την πρώτη γενιά του ιαπωνικού supermini, ωστόσο, για εκείνους που αναζητήσουν το κάτι παραπάνω, δαπανώντας το ίδιο ποσό μπορούν να αποκτήσουν την έκδοση Sport με τον μοτέρ του 1,6 λίτρου και των 125 ίππων.
2. Toyota Yaris
Από την πρώτη στιγμή της διάθεσής του στην ελληνική αγορά, το Toyota Yaris απέκτησε φανατικούς οπαδούς, προσφέροντας ό,τι μπορεί κανείς να ζητήσει από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης.
Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι κλήθηκε να αντικαταστήσει το γνωστό σε όλους Starlet, το σχεδιασμένο από ελληνικά χέρια (βλ. Σωτήρης Κωβός) δεν δυσκολεύθηκε να κερδίσει την εμπιστοσύνη και την προτίμηση του κοινού.
Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι το Toyota Yaris κόβει πρώτο το νήμα των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, κατακτώντας με το σπαθί του τον τίτλου του δημοφιλέστερο τετράτροχου της χώρας μας.
Ξεκινώντας από την πρώτη γενιά του, η διάθεση της οποίας ξεκίνησε το 1999, το Toyota Yaris θα το συναντήσετε στις αγγελίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είτε με τον κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου είτε με εκείνον του 1,3 λίτρου.
Σπανιότερες είναι οι περιπτώσεις των εκδόσεων T-Sport, οι οποίες ήταν και οι ισχυρότερες στην γκάμα της πρώτης γενιάς του ιαπωνικού αυτοκινήτου πόλης.
3. Dacia Duster
Το Dacia Duster ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του στην ελληνική αγορά, απαντώντας στην ανάγκη απόκτησης ενός προσιτού αλλά πέρα από κάθε αμφιβολία ικανού offroader.
Στη συνέχεια, βέβαια, το Duster διακρίθηκε και για τον all-around χαρακτήρα του, προσφέροντας και δικίνητες διαμορφώσεις βενζίνης και diesel.
Οι τελευταίες είναι και οι πλέον προσιτές, ξεκινώντας κάτω από τα 10.000 ευρώ στις εκδόσεις με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου.
Ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του και η καλώς εννοούμενη κατασκευαστική λιτότητα, χαρίζουν στο Dacia Duster και τον τίτλο του αξιόπιστου.
4. Nissan Qashqai
Αν το Toyota RAV4 ίδρυσε την κατηγορία των σύγχρονων SUV, τότε το Nissan Qashqai ήταν εκείνο που έδειξε τον δρόμο για τι πρέπει να προσφέρει στις ημέρες μας ένα crossover. Η πρώτη γενιά του ιαπωνικού best seller μπορεί κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι ήταν και η πιο «τίμια».
Με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1,6 και 2,0 λίτρων, εκδόσεις diesel 1,5 και 1,6 λίτρου και δύο τύπους αμαξώματος -μεταγενέστερα προστέθηκε το επταθέσιο και μεγαλύτερο σε μήκος «+2»- το Nissan Qashqai αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή.
Κι αυτό γιατί η ιαπωνική καταγωγή του σε συνδυασμό με τη χρήση δοκιμασμένων τεχνικών λύσεων και εφαρμογών, δημιουργεί ένα εξαιρετικά συμπαγές και αξιόπιστο σύνολο, ικανό να υποστηρίξει τον διττό προσανατολισμό ενός crossover.
Αν και ο συνδυασμός του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης με το σύστημα τετρακίνησης είναι μάλλον εξεζητημένος για τα ελληνικά φορολογικά δεδομένα, αποτελεί μια χρήσιμη εναλλακτική επιλογή για εκείνους που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν μακριά από την άσφαλτο στην αυξημένη απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος.
Άλλωστε με σύστημα τετρακίνησης συνοδευόταν και ο πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων, συνδυάζοντας την αποδοτικότητα με τις εκτός δρόμου δεξιότητες.
5. Mazda 3
Μια ακόμα πρόταση η οποία έχει αφήσει το δικό της στίγμα στην ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks είναι το Mazda 3. Το ιαπωνικό μοντέλο διακρίθηκε από την πρώτη στιγμή για τα υψηλά ποιοτικά του στάνταρ, τα οποία σε βάθος χρόνου μεταφράζονται σε μνημειώδη αντοχή και αξιοπιστία.
Κι εδώ η επιλογή των ατμοσφαιρικών κινητήρων έχει συμβάλει στη διαμόρφωση ενός αυτοκινήτου που δίνει έμφαση στην αξιοπιστία. Η πρώτη γενιά του Mazda 3 παρουσιάστηκε στα μέσα του 2003 σε hatchback και sedan εκδόσεις με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης των 1,4 και 1,6 λίτρου να αποτελούν τη συνηθέστερη εκείνη την εποχή επιλογή.
Για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων υπήρχε η έκδοση MPS, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 2,3 λίτρων, ωστόσο, για τους λόγους που μπορεί να αντιληφθεί κανείς η συγκεκριμένη επιλογή κρίνεται ως εξεζητημένη.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι και η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού hatchback ακολούθησε την ίδια πρακτική, επενδύοντας για τις «πολιτικές» εκδόσεις του σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης και χαρίζοντας στην έκδοση MPS το αποκλειστικό προνόμιο ενός υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.