Μικρότερα τα ρεζερβουάρ στα αυτοκίνητα – Γιατί οι κατασκευαστές ξεκίνησαν τις εκπτώσεις;
Εδώ και μερικά χρόνια οι κατασκευαστές μειώνουν τη χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμου στα μοντέλα τους, προσφέροντας -ενίοτε- στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού τα κανονικού μεγέθους ρεζερβουάρ.
Οι αλλαγές που βιώνει τα τελευταία χρόνια η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν σαρωτικές, απαιτώντας από τους κατασκευαστές να προσαρμοστούν ταχύτητα στα νέα, απαιτητικότερα δεδομένα.
Οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολλές, οι περισσότερες από αυτές ωστόσο σχετίζονται με τη γενικότερη προσπάθεια περιορισμού των περιβαλλοντικών επιπτώσεων τόσο από τη χρήση όσο και από την κατασκευή ενός οχήματος.
BUY NOW
Οι ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, η μάλλον άτσαλη μετάβαση στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, ακόμα και η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς, έχουν ωθήσει στους κατασκευαστές στην υιοθέτηση λύσεων, οι οποίες στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν θα είχαν απορριφθεί πριν καλά-καλά τεθούν υπό συζήτηση.
Μια από τις… τάσεις που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια είναι ο περιορισμός της χωρητικότητας των δεξαμενών καυσίμου, γεγονός που οδηγεί στη θεαματική ή αν προτιμάτε δραματική μείωση της πραγματικής αυτονομίας.
Μπορεί οι ενεργειακές απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήριων συνόλων να έχουν περιοριστεί, όχι ωστόσο σε τέτοιον βαθμό ώστε να δικαιολογεί τη συρρίκνωση της χωρητικότητας ενός ρεζερβουάρ.
Τι είναι αυτό, λοιπόν, που οδήγησε πολλούς κατασκευαστές στην απόφαση να μειώσουν το μέγεθος και ως εκ τούτου τον όγκο των δεξαμενών καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα;
Το βάρος
Η πρώτη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα έρχεται από το επιπλέον βάρος το οποίο προκύπτει όχι μόνον από τη μεγαλύτερη σε όγκο δεξαμενή αλλά από τη μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου την οποία περιέχει.
Μεγαλύτερο βάρος για ένα αυτοκίνητο σημαίνει υψηλότερες εκπομπές ρύπων και μεγαλύτερη προσπάθεια από τον κατασκευαστή να προσαρμοστεί στα ολοένα και αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η λύση, λοιπόν, της χρήσης μιας μικρότερης δεξαμενής καυσίμου είναι η εύκολη στην προσπάθεια εξοικονόμησης πολύτιμων… γραμμαρίων στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου και στους εκλυόμενους ρύπους.
Ο χώρος
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα βρίθουν τεχνολογιών, οι οποίες ωστόσο απαιτούν ολοένα και περισσότερο χώρο για τη φιλοξενία τους. Δεν είναι σπάνιο, λοιπόν, το φαινόμενο του... εξοστρακισμού ή της συρρίκνωσης των παραδοσιακών μερών ενός οχήματος.
Η περίπτωση των plug-in υβριδικών οχημάτων είναι χαρακτηριστική, όπου τον ζωτικό χώρο της δεξαμενής καυσίμου διεκδικούν οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειες.
Αντίστοιχη, βέβαια, είναι και η περίπτωση των προτάσεων διπλού-καυσίμου, καθώς η συνύπαρξη των δεξαμενών π.χ. φυσικού αερίου και βενζίνης δεν είναι πάντα αρμονική.
Το κόστος
Μια μικρότερη δεξαμενή καυσίμου είναι ταυτόχρονα και φθηνότερη. Μπορεί, λοιπόν, η διαφορά μερικών ευρώ να μην είναι σημαντική για τον τελικό καταναλωτή, δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες μετρούν εκατοντάδες-χιλιάδες αυτοκίνητα στη γραμμή παραγωγής και το όφελος μερικών ευρώ αυτομάτως μεταφράζεται σε… εκατομμύρια.
Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν τη δυνατότητα της επιλογής μεγαλύτερης δεξαμενής καυσίμου στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, με το ανάλογο… κόστος.