Η ενεργειακή κρίση και η παγκόσμια αστάθεια που προκαλεί η εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία, δημιουργεί μια νέα τάση αποθήκευσης ειδών πρώτης ανάγκης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα υγρά καύσιμα.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής περιγράφονται ως «preppers», αποτελώντας μια κοινότητα πολιτών οι οποίοι προετοιμάζονται ακόμα και για ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα, αποθηκεύοντας όχι μόνο τρόφιμα, φαρμακευτικά σκευάσματα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης αλλά και κατασκευάζοντας καταφύγια και απόρθητα οχυρά.
Μπορεί, λοιπόν, το φαινόμενο των «preppers» να μην τόσο έντονο στη χώρα μας, ωστόσο, σε ένα περιβάλλον παγκόσμιας αστάθειας, όπως αυτό που ζούμε τις τελευταίες εβδομάδες, μετά και την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων σε ουκρανικό έδαφος, δεν είναι λίγοι εκείνοι που προχωρούν στην αγορά και την αποθήκευση τροφίμων ή ακόμα και καυσίμων ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα ένα έκτακτο γεγονός.
BUY NOW
Το γεγονός μάλιστα ότι κάθε ημέρα που περνά οι τιμές των υγρών καυσίμων αυξάνονται και μάλιστα σημαντικά, η λύση της αποθήκευσης βενζίνης ή και πετρελαίου φαντάζει πιο ελκυστική από ποτέ.
Το ερώτημα που προκύπτει στην προκειμένη περίπτωση είναι αν η αποθήκευση υγρών καυσίμων σε έναν χώρο οποίος δεν είναι κατασκευασμένος γι’ αυτόν τον σκοπό επιτρέπεται ή αν υπάρχει τρόπος ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος από τη συγκέντρωση μεγάλων ποσοτήτων βενζίνης ή diesel.
Το πρώτο και το σημαντικότερο πράγμα που αξίζει να γνωρίζεται ότι η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει την αποθήκευση υγρών καυσίμων σε διαδρόμους, εισόδους, κλιμακοστάσια και κάτω από αυτά, κατοικούμενους ορόφους, χώρους εργασίας και εργαστήρια, καθώς και όπου, κατά την κρίση των αρμόδιων αρχών, είναι ενδεχόμενο να δημιουργηθεί συγκέντρωση ατόμων σε περίπτωση έκρηξης πυρκαϊάς.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που ο χώρος αποθήκευσης δεν πληροί πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές, τότε η συγκέντρωση υγρών καυσίμων σε αυτόν απαγορεύεται ρητώς και κατηγορηματικώς.
Περιορισμοί υπάρχουν και στη μεταφορά υγρών καυσίμων με οχήματα τα οποία δεν έχουν κατασκευαστεί γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό και δεν διαθέτουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που πάρετε την απόφαση να εφοδιαστείτε με επιπλέον καύσιμο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η μεταφορά του θα πρέπει να γίνει με εγκεκριμένο δοχείο, η χωρητικότητα του οποίου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 25 λίτρα.
Το δοχείο καυσίμου θα πρέπει να μεταφέρεται σε όρθια θέση και σε χώρο στον οποίο έχουμε διασφαλίσει τον επαρκή αερισμό του. Η τακτική, λοιπόν, κάποιων να μεταφέρουν δοχεία καυσίμου στον χώρο των αποσκευών είναι απολύτως λανθασμένη, καθώς η συγκέντρωση των πτητικών ουσιών μπορεί να προκαλέσουν της συνθήκες πρόκλησης ακόμα και έκρηξης.
Τέλος, αυτό που αξίζει να γνωρίζετε είναι ότι τα καύσιμα διαθέτουν επί της ουσίας ημερομηνία λήξης, μιας και η μακροχρόνια αποθήκευσή του οδηγεί στη σταδιακή αλλοίωση των χαρακτηριστικών τους, ακόμα και στην περίπτωση που η φύλαξή τους πραγματοποιηθεί κάτω από ιδανικές συνθήκες.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ