Οι 15 χώρες της Ευρώπης με τη χειρότερη οδική ασφάλεια -Πού βρίσκεται η Ελλάδα

car accident 1

Μεγάλη έρευνα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη, με στατιστικά στοιχεία από τις πρώτες δύο δεκαετίες του αιώνα μας, φέρνει στην πρώτη θέση των πιο επικίνδυνων χωρών την Πολωνία - και στην 9η θέση την Ελλάδα.

Η έρευνα επικεντρώνεται στο μέσο όρο των ετήσιων, μηνιαίων, εβδομαδιαίων και ημερήσιων θανάτων από τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν στις χώρες της Ευρώπης από το 2000 μέχρι και το 2019, με στοιχεία που προέρχονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO). Βεβαίως, αυτό σημαίνει ότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τον διαφορετικό πληθυσμό των χωρών.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, στην Πολωνία -που κατέχει αυτή τη λυπηρή πρωτιά- κατά μέσο όρο κάθε χρόνο έχασαν τη ζωή τους 5.112 άνθρωποι κάθε χρόνο από τροχαία, που σημαίνει 426 άνθρωποι το μήνα, 98 την εβδομάδα και 14 την ημέρα. Η Ιταλία, ατυχώς, βρίσκεται πολύ κοντά με 5.034 θανάτους το χρόνο, ήτοι 419 το μήνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βεβαίως, εδώ υπάρχει και ένα ενθαρρυντικό στοιχείο: η βελτίωση των δρόμων, της ασφάλειας των αυτοκινήτων και της οδηγικής συνείδησης, σημαίνει ότι σε απόλυτους αριθμούς οι ετήσιοι θάνατοι το 2019 ήταν σχεδόν σε κάθε χώρα πολύ λιγότεροι σε σχέση με το 2000. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το 2000 έχασαν στο δρόμο τη ζωή τους 7.898 άνθρωποι, ενώ το 2019 λιγότεροι από τους μισούς (3.221 νεκροί).

Σε αυτή τη λίστα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 9η θέση, με 1.476 νεκρούς κατά μέσο όρο το χρόνο - που σημαίνει 122 απώλειες ζωών το μήνα, 28 την εβδομάδα και 4 την ημέρα. Η χώρα μας είχε αυτή την 20ετία λιγότερες απώλειες ζωών -πέραν της Πολωνίας και Ιταλίας- από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Βρετανία, τη Ρουμανία και τη Λευκορωσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως όλες στη λίστα, πλην της Λευκορωσίας, έχουν πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από τη χώρα μας, που σημαίνει ότι ίσως αν γίνει η αναλογία βάσει πληθυσμού η Ελλάδα να έχει πολύ φτωχότερη επίδοση. Η Πορτογαλία, με σχεδόν αντίστοιχο πληθυσμό, είναι μία θέση πίσω μας (στη 10η) με 1.351 θανάτους το χρόνο.

Είναι ενδεικτικό, άλλωστε, ότι στο τέλος της λίστας βρίσκεται του Λουξεμβούργο (45 θάνατοι το χρόνο), η Ισλανδία (19) και η Μάλτα (1) που έχουν τον μικρότερο πληθυσμό.

Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά εκτός Ευρώπης. Πέραν των προηγμένων χωρών όπως η Αυστραλία και ο Καναδάς, που -παρά το μεγάλο τους πληθυσμό- έχουν 1.486 και 2.510 θύματα κατά μέσο όρο ετησίως, η κατάσταση σε άλλες ηπείρους είναι σαφώς χειρότερη.

Ο απολογισμός των Ηνωμένων Πολιτειών είναι 41.496 χαμένες ζωές κάθε χρόνο στην άσφαλτο, αλλά αυτός ο αριθμός είναι καλύτερος από τα 199.134 θύματα που καταγράφηκαν στην Ινδία και τα 273.266 στην Κίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ατυχώς, ακόμα χειρότερα είναι τα δεδομένα από την Ουγκάντα, στους δρόμους της οποίας έχει πεθάνει κατά μέσο όρο πάνω από ένα άτομο την ώρα (28 θάνατοι την ημέρα), με ετήσιο μέσο όρο 10.127 θύματα. Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι κατά μέσο όρο 39 άνθρωποι έχουν πεθάνει σε 80 χιλιόμετρα επικίνδυνων δρόμων της αφρικανικής χώρας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ