Range Rover: Aπό το 1970 στο σήμερα (video)

Range Rover 2022

Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Range Rover έφερε το βρετανικό σύμβολο της τετρακίνησης και πολυτέλειας στην πέμπτη του γενιά - ας δούμε, επιγραμματικά, ποιές ήταν οι προηγούμενες τέσσερις, που άγγιξαν τα 1,25 εκατομμύρια αντίτυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Range Rover I (Classic): 1970

Μετά από τρία χρόνια εξέλιξης, το αρχέγονο Range Rover παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 1970 και μέσα σε ένα χρόνο έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της ιστορίας που εκτέθηκε στο μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι, ως ένα «υποδειγματικό έργο βιομηχανικού σχεδιασμού».

Τρίθυρο, το Range Rover I εξελισσόταν από το 1967 με την πρωτότυπη ονομασία Velare (η λατινική λέξη του πέπλου) και διέθετε αλουμινένιο κινητήρα V8, τετρακίνηση και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Η επιτυχία του ήταν τέτοια, που θα έμενε στην αγορά για 24 ολόκληρα χρόνια.

Range Rover II (P38a): 1994

Με την τεχνολογική εξέλιξη δυόμισι δεκαετιών, η δεύτερη γενιά του Range Rover ήταν φυσικά ένα εντελώς διαφορετικό θηρίο από το πρωταρχικό. Στο στάδιο εξέλιξή του είχε τις κωδικές ονομασίες «Πήγασος» και «Discovery» (η τελευταία για να μπερδέψει τους δημοσιογράφους με το πραγματικό Discovery), αλλά όταν η ομάδα των σχεδιαστών του μετακόμισε στο Block 38A του Solihull του δόθηκε ο κωδικός P38a.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δίπλα στον αναβαθμισμένο V8 κινητήρα, η δεύτερη γενιά προσέφερε και την επιλογή ενός εξακύλινδρου diesel 2.5 λίτρων της BMW και εξελιγμένη αερανάρτηση. Όταν βγήκε στην αγορά, το Σεπτέμβριο του 1994, προσφερόταν και σε έκδοση με μεγάλο μεταξόνιο, και με πολύ πολυτελέστερα υλικά και εξοπλισμό ώστε να διαφοροποιείται από το νέο Discovery.

Range Rover III (L322): 2001

Η επόμενη, τρίτη γενιά του Range Rover ήρθε μόλις επτά χρόνια αργότερα, με το γύρισμα της χιλιετίας. Το 2002, ένα αντίτυπο της συγκεκριμένης γενιάς θα έσπασε το φράγμα των 500.000 Range Rover που πέρασαν τη γραμμή παραγωγής του Solihull.

Ένα από τα βασικά τεχνολογικά στοιχεία αυτής της γενιάς ήταν η ανεξάρτηση αερανάρτηση σε κάθε τροχό, ενώ το 2005 για πρώτη φορά το βρετανικό πολυετλές SUV εμπλουτίστηκε με την καθιερωμένη, πια, πιο δυναμική έκδοση Range Rover Sport.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Range Rover IV (L405): 2012

Δεν του φαίνεται, αλλά το τέταρτο Range Rover βρισκόταν στην αγορά για σχεδόν μία δεκαετία. Σε αυτή του τη γενιά το RR μπήκε και στην υβριδική εποχή το 2019, με την έκδοση P400e – την οποία μάλιστα απέκτησε και η Βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας.

Από πλευράς τεχνολογίας, το αμάξωμά του ήταν πλέον αυτοφερόμενο και κατασκευασμένο αποκλειστικά από αλουμίνιο. Ήταν το πρώτο 4x4 παραγωγής που πέτυχε κάτι τέτοιο, και με αυτή την αλλαγή το βάρος του μειώθηκε κατά 420 (!) κιλά. Κάτω από το καπό διέθετε V6 και V8 κινητήρες, τόσο βενζίνης όσο και diesel, ενώ η υβριφική έκδοση συνδεόταν με δίλιτρη τετρακύλινδρη μονάδα βενζίνης.

Range Rover V: 2021

Εννέα χρόνια μετά, στις 26 Οκτωβρίου του 2021 ήρθε η στιγμή του περάσματος του Range Rover στην 9η γενιά του. Πέραν της διάθεσης -για πρώτη φορά- επταθέσιας έκδοσης, της ηλεκτρικής αυτονομίας άνω των 80 χιλιομέτρων των plug-in υβριδικών εκδόσεων, αλλά και της πολυτέλειας της έκδοσης SV, το πέμπτο RR επιφυλάσσει και ένα μεγάλο άλμα, το 2024: το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover στην πεντηκονταετή του ιστορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε εδώ ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα γενιά του Range Rover.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ