Αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χώροι για όλη την οικογένεια και μοτέρ που δεν απαιτούν ισχυρές δόσεις καυσίμου. Ας δούμε 5 μικρομεσαία ντίζελ SUV με χαμηλή κατανάλωση.
Το ντίζελ παραμένει η καλύτερη επιλογή για όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση και θέλουν να κινούνται με οικονομία καυσίμου, χωρίς να χρειάζεται να ακολουθούν με θρησκευτική ευλάβεια τους κανόνες του Eco Driving. Εξειδικεύοντας στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV που εξετάζουμε με το συγκεκριμένο αφιέρωμα, όπου οι μεταφορικές απαιτήσεις είναι σαφώς περισσότερες από τον εκάστοτε οδηγό, οι πετρελαιοκίνητες επιλογές μπορούν να έχουν μέση κατανάλωση ακόμη και κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ. (κατά WLTP), αυξάνοντας στα ύψη την αυτονομία σε κάθε είδους μετακίνηση. Αυτό είναι και το βασικό γνώρισμα των diesel Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Opel Grandland, Peugeot 3008 και Renault Kadjar που θα δούμε παρακάτω, με χωρητικότητα κινητήρα στα 1.500 κυβικά εκατοστά.
Citroen C5 Aircross (από 27.600 ευρώ)
Με έμφαση στην άνεση και ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, το Citroen C5 diesel εφοδιάζεται με μοτέρ 1,5 λίτρων απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής (τελική ταχύτητα 189 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 10,4 δευτερόλεπτα). Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση τοποθετείται στα 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 130 γρ./χλμ.
BUY NOW
Mε αυτόν τον τρόπο, το γαλλικό SUV είναι ένα από τα πιο οικονομικά ντίζελ οικογενειακά μοντέλα που μπορεί να αγοράσει κάποιος τη δεδομένη στιγμή. Παράλληλα, το μεγάλο μεταξόνιο και η πολύ καλή διαμόρφωση του εσωτερικού, καθιστούν το C5 Aircross ως ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, με χώρο αποσκευών στα 580 λίτρα.
Ford Kuga (από 27.170 ευρώ)
H πρόταση της Ford στην κατηγορία των μικρομεσαίων ντίζελ SUV παρουσιάζει τη μικρότερη κατανάλωση μεταξύ των μοντέλων που σάς παρουσιάζουμε, στα 4,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 123 γρ./χλμ. Το μοτέρ των 1,5 λίτρων του Kuga αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας στο αμάξωμα των 1.576 κιλών επιτάχυνση 0-100 σε 11,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Οι χώροι των επιβατών του SUV της Ford κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα στα 475 λίτρα, έτσι, το Kuga μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα οικογενειακών αναγκών. Παράλληλα, ο οδηγός του μοντέλου θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, στοιχείο που συναντάται -παραδοσιακά- στις επιλογές που προσφέρει η φίρμα με την γκάμα της.
Opel Grandland (από 29.500 ευρώ)
Εντός των επόμενων ημερών θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας το νέο Opel Grandland, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πρόσφατα κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής δημοσιογραφικής παρουσίασής του στη Γερμανία. Το μοντέλο απέκτησε νέο εμπρόσθιο τμήμα, με αισθητική που παραπέμπει στη νέα γενιά του Astra, ενώ σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί και στο εσωτερικό του, με περισσότερα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Στη ντίζελ εκδοχή του εφοδιάζεται με το γνώριμο 1.500άρη κινητήρα του PSA Group με απόδοση 130 ίππων και 300 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο (τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα).
Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκονται και οι χώροι που προσφέρει το μοντέλο της Opel με την χωρητικότητα του πορτ μαγκάζ να αγγίζει τα 514 λίτρα. Στον τομέα της κατανάλωσης, καυσίμου το μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων προσφέρει μέση τιμή 5,1 λίτρων/100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 134 γρ./χλμ.
Peugeot 3008 (από 27.600 ευρώ)
Πλήρως αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, το ανανεωμένο Peugeot 3008 παραμένει μια σταθερή αξία στην premium κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Ειδικά για την ντίζελ του έκδοση, ο 1,5 BlueHDi των 130 ίππων παρουσιάζει κατανάλωση 5,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων 129 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το γαλλικό SUV έχει ως σημαντικό πλεονέκτημα και τις πολύ καλές επιδόσεις -για τα δεδομένα της κατηγορίας- με τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα.
Από κει και πέρα, ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα το πλήρες πακέτο του βασικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει ό,τι μπορεί να απαιτήσει κάποιος. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η ύπαρξη του πλήρους ψηφιακού πίνακα οργάνων, Digital i-Cockpit, που σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κατασκευής, κάνει τη μεγάλη διαφορά στη συγκεκριμένη πρόταση.
Renault Kadjar (από 28.990 ευρώ)
Το ανανεωμένο Renault Kadjar εμπλουτίζει τη διαθέσιμη γκάμα του με μια πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία εφοδιάζεται με τον νεότερο 1,5 Blue dCi ντίζελ κινητήρα των 115 ίππων και 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. της Renault. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC και προσφέρει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα (οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 134 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση στα 5,1 λτ./100 χλμ.).
Η τιμή εκκίνησης του diesel Renault Kadjar τοποθετείται στα 28.990 ευρώ για την εξοπλιστική έκδοση Sport Edition που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: πλήρες σετ αερόσακων, ψηφιακό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και πολλά ακόμη στοιχεία.