Ένα μικρομεσαίο hatchback μπορεί, πλέον, να καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με ποιον τύπο καυσίμου, όμως, μπορείτε να το συνδυάσετε; Πάμε να δούμε τέσσερις διαφορετικές εναλλακτικές.
Τα μικρομεσαία μοντέλα «μεγάλωσαν» σε διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, έλαβαν εξοπλισμό από μεγαλύτερες κατηγορίες και πήραν τη θέση των πάλαι ποτέ οικογενειακών μεσαίων σεντάν που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον παλαιότερα. Μάλιστα, παρόλο που οι SUV προτάσεις πολλαπλασιάζονται συνεχώς και κερδίζουν μερίδια αγοράς, τα C-Segment hatchback δείχνουν να αντιστέκονται σθεναρά και να προτάσσουν πολλές φορές ένα υψηλό τεχνολογικό προφίλ και έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα σε όλα τα επίπεδα με πολλά πλεονεκτήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές, διαθέτουν αξιόλογες προτάσεις που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη. Αυτό συμβαίνει και σε επίπεδο μηχανικό συνόλων, όπου η παλέτα των επιλογών περιλαμβάνει αποδοτικά μοτέρ με χαμηλή κατανάλωση. Παρακάτω, βάζουμε στο μικροσκόπιο τέσσερα μικρομεσαία μοντέλα της ελληνικής αγοράς με διαφορετικούς τύπους κινητήρων (mild hybrid, βενζίνη, diesel και υβριδικό) και αναλύουμε τα βασικά τους χαρακτηριστικά ώστε να επιλέξετε ανάλογα με τα δικά σας κριτήρια. Κοινό χαρακτηριστικό όλων, ο πλήρης βασικός εξοπλισμός από τη βασική τους έκδοση, η μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα και η απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων.
BUY NOW
Citroen C4 C-Cross diesel
H νέα γενιά του Citroen C4 συνδυάζει στοιχεία από τη μικρομεσαία και την SUV κατηγορία. Έτσι, με ελαφρώς αυξημένη απόσταση έδαφος και κουπέ στιλ στο τελείωμα της οροφής, το μοντέλο της Citroen κάνει την αισθητική διαφορά στην κατηγορία του μέσω μια σύγχρονης αισθητικής. Σαν άξιος εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής, εκτός των υψηλών επιπέδων άνεσης, διαθέτει στην γκάμα του και μια ντίζελ επιλογή με ισχυρές δόσεις οικονομίας. Ο 1,5 BlueHDi με ισχύ 110 και 130 ίππων αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική για όσους χρειάζονται ένα πετρελαιοκίνητο σύνολο με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου στην περίπτωση που πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση. Στη βασική του εκδοχή, εκείνη των 110 ίππων και των 250 Nm ροπής, ο 1.500άρης ντίζελ προσφέρει τελική ταχύτητα 193 ίππων και επιτάχυνση 0-100 σε 10,5 δευτερόλεπτα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται στα 4,4 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 116 γρ./χλμ.
Η βασική εξοπλιστική έκδοση Feel βρίσκεται ήδη σε ένα πολύ καλό επίπεδο με όλες τις βασικές ευκολίες που περιμένει κανείς (ηλεκτρικοί, θερμαινόμενοι καθρέπτες ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, μεταξύ άλλων), αλλά και όλα τα απαραίτητα συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού, όπως είναι το ενεργό σύστημα πέδησης, το σύστημα διατήρησης λωρίδας αλλά και το σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και το multimedia σύστημα των Γάλλων με την οθόνη αφής των 10 ιντσών και τέσσερα ηχεία. Το κόστος εκκίνησης του Citroen C4 C-Cross diesel ξεκινά από τα 19.990 ευρώ.
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 PS mHEV
To μικρομεσαίο μοντέλο της Ford αποτελεί από την πρώτη κιόλας γενιά του σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία λόγω του οδηγοκεντρικού του χαρακτήρα. H τελευταία γενιά του μοντέλου της φίρμας διατηρεί στο ακέραιο το συγκεκριμένο στοιχείο και παρουσιάζεται αναβαθμισμένη σε επίπεδο αισθητικής και ποιότητας κατασκευής. Στην περίπτωση του Focus, επιλέξαμε να σας παρουσιάσουμε τη βασική έκδοσή του, η οποία εφοδιάζεται με τον 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα που διαθέτει μπαταρία 48V.
Το συγκεκριμένο υποβοηθά την εκκίνηση και τη λειτουργία του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών και έτσι εξασφαλίζει μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 116 γρ./χλμ. Τα 125 άλογα και τα 210 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. προσφέρουν στο αμάξωμα των 4.378 χλστ. μήκους τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 10,1 δευτερόλεπτα. Η βασική έκδοση του Focus 1,0 EcoBoost 125 mHEV έχει τιμή εκκίνησης στα 21.055 ευρώ με το εξοπλιστικό πακέτο Connected και διαθέτει μεταξύ άλλων: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πολυμέσων SYNC3, cruise control και άλλα. Τέλος, να τονίσουμε πως το 1.000άρης EcoBoost διαθέτει ακόμη μια έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα και απόδοση στα 155 άλογα (από 24.264 ευρώ).
SEAT Leon 1,0 EcoTSI 110 PS
Πιο ολοκληρωμένη και ώριμη από ποτέ η τελευταία γενιά του Seat Leon εξακολουθεί να απευθύνεται στους οδηγούς της μικρομεσαίας κατηγορίας που δίνουν έμφαση στο στιλ αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά στην οδήγηση. Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, η επιλογή μας για το Leon αφορά τη βασική του έκδοση, δηλαδή εκείνη με τον 1.000άρη TSI βενζινοκινητήρα των 110 ίππων και των 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ που συναντούμε σε πολλά μοντέλα του VW Group προσφέρει τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 10,9 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η SEAT τοποθετείται στα 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 112 γρ./χλμ. Έτσι , έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο οικονομικά μικρομεσαία βενζινοκίνητα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, για όποιον προσανατολίζεται στην αγορά ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας.
Στον τομέα της άνεσης η στάνταρ έκδοση Business περιλαμβάνει-μεταξύ άλλων- ηλεκτρονικό χειρόφρενο, ηλεκτρικούς καθρέπτες, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων. Το σύστημα πολυμέσων είναι το τελευταίας γενιάς MIB3 του γερμανικού ομίλου με τη στάνταρ οθόνη να έχει διαγώνιο στις 8,25 ίντσες και το σύστημα ήχου να φέρει τέσσερα ηχεία. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης οι ατσάλινες ζάντες των 16 ιντσών αλλά και η πίσω αεροτομή. Η τιμή του μοντέλου τοποθετείται στα 18.390 ευρώ, ενώ ο 1.000άρης TSI είναι διαθέσιμος και με ήπιο υβριδικό σύστημα, στην έκδοση eTSI 110 PS, με τιμή στα 21.790 ευρώ.
Toyota Corolla Hybrid
To τελευταίο μοντέλο του αφιερώματός μας αφορά μια αμιγώς υβριδική πρόταση και δε θα μπορούσε να είναι άλλο από την Toyota Corolla. Άλλωστε, η ιαπωνική φίρμα έχει σχεδόν ταυτιστεί με τη συγκεκριμένη τεχνολογία διαθέτοντας τέτοιου είδους μοντέλα για πάνω από δύο δεκαετίες. Στη νέα του γενιά, το μικρομεσαίο μοντέλο της Toyota βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα TNGA. Έτσι, με βελτιωμένη ακαμψία και περισσότερα σπορτίφ στοιχεία, η νέα Corolla είναι η πιο ολοκληρωμένη γενιά που έχουμε δει έως τώρα, σε συνδυασμό και με την αναβαθμισμένη αισθητική εντός και εκτός του οχήματος. Επιλέγοντας κάποιος την υβριδική Corolla έχει στη διάθεσή του δύο επιλογές.
Η βασική συνδυάζεται με θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων και αποδίδει 122 ίππους και η ισχυρότερη αφορά ένα μοτέρ βενζίνης 2 λίτρων με ισχύ στα 178 άλογα (και δύο φέρουν στάνταρ αυτόματο κιβώτιο e-CVT). To κόστος εκκίνησης της Toyota Corolla Hybrid τοποθετείται στα 21.070 ευρώ (για το 1.800άρη μοτέρ) και τα 25.590 ευρώ για την ισχυρότερη version. Σχετικά με τη βασική έκδοση τώρα, οι 122 ίπποι προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 σε 10,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Τέλος, η Toyota υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ., ένας στόχος που μπορεί να προσεγγιστεί σχετικά εύκολα αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί την υβριδική λειτουργία και κατ’ επέκταση το ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί το όχημα με μηδενικό κόστος καυσίμου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ