Αποστολή στο Παρίσι: Όλα τα νέα μοντέλα της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου
Η μεγαλύτερη Έκθεση Αυτοκινήτου μετά τον κορωνοϊό άνοιξε τις πύλες της σήμερα στο Παρίσι και το carandmotor δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτό το πολύ σημαντικό γεγονός, μεταφέροντάς σας όλες τις πληροφορίες για τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται εκεί.
Το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού έχει μια ιδιαίτερη χροιά καθώς μας θυμίζει, σε κάποιο βαθμό, τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου πριν την εποχή του κορωνοϊού. Ήταν τότε που όλες σχεδόν οι μάρκες συμμετείχαν σε Εκθέσεις παρουσιάζοντας κάθε μια τουλάχιστον ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, με τις πιο σημαντικές από αυτές να είναι η Έκθεση της Γενεύης κάθε Μάρτιο και αυτή του Παρισιού εναλλάξ με αυτή της Φρανκφούρτης, κάθε Οκτώβριο.
Η πανδημία όμως του 2020 τα άλλαξε όλα. Η Έκθεση του Παρισιού που ήταν τότε να γίνει ακυρώθηκε, ενώ κάτι αντίστοιχο συνέβη και με τις Εκθέσεις της Γενεύης το 2021, το 2022 και το 2023, αλλά και με τη Φρανκφούρτη που παρέδωσε τη σκυτάλη σε αυτή του Μονάχου. Το 2022 η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού επέστρεψε, αλλά με πολύ λίγες εταιρείες και λιγότερες πρεμιέρες, ενώ και η Έκθεση του Μονάχου που έγινε το 2023 όπως και αυτή της Γενεύης το 2024, είχαν λίγες συμμετοχές και λιγότερες πρεμιέρες.
BUY NOW
Στο φετινό Παρίσι όμως το κλίμα αυτό φαίνεται να αλλάζει. Εταιρείες ήρθαν περισσότερες, νέα μοντέλα παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό αντίστοιχα περισσότερα και πλέον, μπορούμε να μιλάμε για μια Έκθεση που θυμίζει σε κάποιο βαθμό το τι συνέβαινε στο παρελθόν. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε όλες τις πρεμιέρες της φετινής Έκθεσης του Παρισιού, ανάμεσα στις οποίες αν μη τι άλλο βρίσκονται και πολλά μοντέλα που έχουν αρκετό ενδιαφέρον και για την αγορά της χώρας μας.
BYD Sealion 7
Το Sealion 7 είναι ένα μεσαίου μεγέθους αμιγώς ηλεκτρικό SUV, με μήκος 4,83 μέτρων και μακρύ μεταξόνιο 2.930 χλστ. Ξεχωρίζει για το δυναμικό του σχεδιασμό και ειδικά για την shooting brake αισθητική του πίσω τμήματος. Το Sealion 7 βασίζεται πάνω στην e-platform 3.0 της BYD και φέρει την προηγμένη μπαταρία Blade της μάρκας. Το μοντέλο διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις. Στην ισχυρότερη έκφανσή του, με δύο κινητήρες και έξυπνη τετρακίνηση μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 215 χλμ./ώρα. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη του νέου BYD Sealion 7 αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο μήνα και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν πριν από το τέλος του 2024.
Citroen Ami
Μετά την επιτυχία του πρώτου Ami, η Citroen παρουσίασε στο Παρίσι και το νέο μοντέλο, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί αναβάθμιση του γνωστού μας αυτοκινήτου μικροκινητικότητας. Το νέο Ami ξεχωρίζει για το αλλαγμένο εμπρόσθιό του τμήμα με τα αλλαγμένα φώτα που έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα από ό,τι πριν. Αντίστοιχη αλλαγή υπάρχει και στο πίσω τμήμα του μοντέλου, με τα αλλαγμένα φώτα να ξεχωρίζουν. Επίσης στο Παρίσι η Citroen παρουσίασε και τη νέα έκδοση Ami Buggy Vision, που δημιουργήθηκε ως εξέλιξη του γνωστού μας Ami Buggy και ως μια νέα έκδοση ελεύθερου χρόνου ειδικά για τους λάτρεις του kite surf.
Citroen C4
Με ανανεωμένη εμφάνιση, νέο εσωτερικό και σύγχρονες τεχνολογίες, τα Citroen C4 και C4 X αναβαθμίζονται για να προσφέρουν ακόμη περισσότερα στη μικρομεσαία κατηγορία. Αισθητικά, τα «φρεσκαρισμένα» εμπρός και πίσω μέρος έρχονται για να τονίσουν το δυναμισμό τόσο του χάτσμπακ αμαξώματος του C4, όσο και του σεντάν C4 X. Στο εσωτερικό, νέο είναι το τιμόνι που φέρει το καινούργιο λογότυπο της Citroen, ενώ αλλαγές έχουμε στις οθόνες πάνω στο ταμπλό. Το ανανεωμένο C4 θα φέρει υβριδικά μοτέρ βενζίνης με 100 και 136 ίππους, αλλά και τον γνωστό μας 1,2 turbo βενζινοκινητήρα των 130 ίππων. Επίσης διαθέσιμο είναι το ηλεκτρικό e-C4 με ηλεκτρομοτέρ 136 ίππων και μπαταρία 50 kWh, αλλά και το επίσης ηλεκτρικό e-C4 X, με ηλεκτροκινητήρα 154 ίππων, μπαταρία 54 kWh και αυτονομία έως και 425 χιλιόμετρα.
Citroen C5 Aircross Concept
Μια από τις πλέον εντυπωσιακές πρεμιέρες του Παρισιού είναι αυτή του νέο Citroen C5 Aircross σε πρωτότυπη μορφή. Και αυτό συμβαίνει λόγω της πολύ όμορφης εμφάνισής του, που βασίζεται πάνω στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Citroen. Το πρωτότυπο, είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Citroen που βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, έχοντας μήκος 4,65 μέτρων. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει την ενσωμάτωση διάφορων συστημάτων κίνησης, συμπεριλαμβανομένων θερμικών, υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήρων. Στην τελευταία, μάλιστα, περίπτωση, η αεροδυναμική σιλουέτα του μοντέλου εξασφαλίζει έως και 30 χλμ. έξτρα αυτονομίας, χωρίς πάντως η μάρκα να ανακοινώνει περαιτέρω τεχνικές λεπτομέρειες.
Dacia Bigster
Το Bigster έρχεται για να πάρει θέση στη γκάμα της Dacia ως το μεγαλύτερο SUV της. Έχει μήκος 4,57 μέτρα και τοποθετείται στο ανώτερο τμήμα των μικρομεσαίων SUV, αγγίζοντας τα μεσαία SUV. Σχεδιαστικά το Bigster θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το Duster, δείχνοντας ως μια μεγαλύτερη εκδοχή του. Βέβαια, οι αυξημένες του διαστάσεις του δίνουν τη δυνατότητα να προσφέρει ακόμη περισσότερη ευρυχωρία στο εσωτερικό του, αλλά και έναν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φθάνει τα 667 λίτρα. Νέος είναι ο κινητήρας 1,2 λίτρων των 140 ίππων ECO-G, που συνδυάζει βενζίνη με υγραέριο, ενώ υπάρχει και ένα υβριδικό σύνολο 155 ίππων. Διαθέσιμος είναι και ο «ήπια» υβριδικός turbo 1,2 λτ. βενζινοκινητήρας σε απόδοση 140 ίππων για τις δικίνητες εκδόσεις και 130 στις τετρακίνητες.
Leapmotor B10
Έχοντας πάρει φόρα μετά την εξαγορά μεριδίου της από την Ευρωπαία Stellantis και τη δημιουργία της σχετικής κοινοπραξίας, η κινεζική Leapmotor συνεχίζει να διευρύνει τη γκάμα των προσφερόμενων μοντέλων της παρουσιάζοντας στο Παρίσι το B10. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που είναι το πρώτο της σειράς «B» που θα δούμε στην Ευρώπη. Βασισμένο πάνω στην αρχιτεκτονική Leap 3,5, το νέο B10 διαθέτει μια απλή και με πολλές καθαρές γραμμές σχεδίασης, που το τοποθετεί ξεκάθαρα στην κατηγορία των SUV. Προς το παρόν, η εταιρεία δεν δίνει στη δημοσιότητα περαιτέρω λεπτομέρειες για το νέο της μοντέλο, εκτός του ό,τι θα πλαισιωθεί και από άλλα νέα μοντέλα της σειράς «Β» μέσα στη νέα χρονιά.
Peugeot E-408
Μετά τις ηλεκτρικές εκδοχές των 2008 και 3008, η Peugeot παρουσιάζει στο Παρίσι την αντίστοιχη έκδοση του 408, το οποίο αναμένεται να δούμε στην αγορά στις αρχές του 2025. Το νέο E-408 χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν ηλεκτρικό κινητήρα 210 ίππων ισχύος και 345 Nm ροπής. Η μπαταρία του έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 58,2 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου και ανάμεσα στους τροχούς, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χώρος για επιβάτες και αποσκευές. Η Peugeot υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση ρεύματος (15,2 kWh/100 χλμ.) και ανώτερη αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση έως και 453 χιλιόμετρα.
Renault 4 E-Tech
Επιστροφή για ένα θρυλικό μοντέλο της Renault, με το νέο 4 E-Tech να παντρεύει πετυχημένα το παρελθόν με το μέλλον, αποτελώντας ένα μικρό 5πορτο crossover, με αποκλειστικά ηλεκτρικά μοτέρ κίνησης. Το μήκος του 5θυρου αμαξώματος του νέου Renault 4 E-Tech είναι 4,14 μέτρα, με την παρουσία των μπαταριών στο κάτω μέρος του αμαξώματος να αφήνει χώρο για ένα τετραγωνισμένο πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 420 λίτρων. Οι επιλογές ισχύος θα είναι δύο, μία με 120 και μία με 150 ίππους, ενώ θα υπάρχουν δύο εκδόσεις μπαταριών, μία με 40 και μία με 52 kWh. Η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να φτάνει στην περίπτωση της δεύτερης έκδοσης, στα 400 χιλιόμετρα.
Renault Embleme
Το Embleme της Renault είναι μια σπουδή για ένα νέο οικογενειακό αυτοκίνητο, που προσφέρει από τη γέννηση έως το τέλος κύκλου ζωής του μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 90% σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο. Διαθέτει ένα τύπου Shooting Brake αμάξωμα με μήκος 4,8 μέτρων, ενώ παρά την ηλεκτρική του φύση, μαζί με τη μπαταρία έχει βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.750 κιλά. Για την κίνησή του χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων που παίρνει ισχύ από μια μπαταρία 40 kWh. Επίσης, μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου 30 kW παρέχει απαιτούμενη ισχύ για μεγάλες διαδρομές και μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο μέσα σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Renault Twingo
Προορισμένο να βγει στους δρόμους το 2026, το νέο Renault Twingo κάνει την εμφάνισή του στο Παρίσι, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με τη ρετρό-μοντέρνα σχεδίασή του. Το αυτοκίνητο θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, διατηρώντας όχι μόνον τον πολυμορφικό αλλά και τον προσιτό χαρακτήρα του. Οι πρώτες πληροφορίες το θέλουν να ξεκινά την εμπορική πορεία του με τιμή που δεν θα υπερβαίνει στη βασική διαμόρφωσή του τα 20.000 ευρώ, καθιστώντας απολύτως προσιτό το όνειρο της απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Περισσότερα στοιχεία για το αυτοκίνητο θα γνωρίζουμε την επόμενη χρονιά, όταν η Renault παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του.
Alpine A390_β
Το πρωτότυπο A390_β της γαλλικής Alpine μας προϊδεάζει για ένα πλήρως ηλεκτρικό ολοκαίνουργιο crossover μοντέλο, που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2025. Ξεχωρίζει για τη δυναμική του σχεδίαση, την πολύ καλή αεροδυναμική και τις κορυφαίες τεχνολογίες που φέρει, ενώ φουτουριστική είναι η σχεδίαση του εσωτερικού. Βασισμένο στη νέα μεσαία πλατφόρμα της Renault, το 390_β χρησιμοποιεί για την κίνησή του 2 ηλεκτροκινητήρες, που δημιουργούν μια οικολογική τετρακίνηση. Προς το παρόν η Alpine δεν ανακοινώνει περαιτέρω λεπτομέρειες για το νέο της μοντέλο, ωστόσο υπόσχεται δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και πολύ γρήγορες επιδόσεις για το αυτοκίνητο παραγωγής.
Audi Q6 Sportback e-tron
Βασισμένο στο Audi Q6 e-tron, το Sportback e-tron είναι η 4πορτη κουπέ εκδοχή του ηλεκτρικού γερμανικού SUV. Ξεχωρίζει κυρίως για τη σχεδίαση του πίσω μέρους, που φέρει οροφή η οποία πέφτει πάνω στα φώτα λιγότερο κάθετα, χαρίζοντας το απαραίτητο κουπέ στυλ. Παράλληλα, βελτιωμένος είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0,26, έχοντας οφέλη στην ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος. Αυτή, μπορεί να φτάσει έως και τα 656 χιλιόμετρα, στην έκδοση με τη μπαταρία των 100 kWh. Οι επιλογές ισχύος είναι 292 ίππων (μπαταρία 83 kWh), 326 ίππων (μπαταρία 100 kWh) και 388 ίππων με την ίδια μπαταρία, ενώ στην κορυφή τοποθετείται το SQ6 Sportback e-tron με 517 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα.
Skoda Elroq
Με το Elroq η Skoda βάζει στην αγορά ένα προσιτό ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV. Έχοντας αρχική τιμή χωρίς τυχόν επιδοτήσεις τα 33.000 ευρώ στην Ευρώπη, το Elroq διαθέτει ένα «καθαρό» SUV αμάξωμα μήκους 4,488 μέτρων και ένα μινιμαλιστικό εσωτερικό με οθόνη αφής 13 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Διευρυμένη είναι η εσωτερική πρακτικότητα, με το χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 470 ίππων. Υπάρχει μεγάλη γκάμα εκδόσεων που ξεκινούν από την επιλογή με τον ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και τη μπαταρίας 55 kWh (αυτονομία 375 ίππων), καταλήγοντας σε αυτή με τους 286 ίππους, τη μπαταρία των 82 kWh και την αυτονομία των 581 χλμ.
Volkswagen Tayron
Μεγαλύτερο από το Tiguan αλλά μικρότερο από το Touareg, το νέο Volkswagen Tayron προσφέρεται και ως 7θέσιο, σε ένα αμάξωμα που εκτείνεται έως και τα 4,77 μέτρα. Μεγάλο είναι το πορτ-μπαγκάζ των 885 λίτρων (5θέσια έκδοση), που μπορεί να φθάσει έως και τα 2.090 λτ. εάν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Οι κινητήρες του περιλαμβάνουν το ήπια υβριδικό 1,5 eTSI μοτέρ βενζίνης με 150 ίππους και 250 Nm ροπής, καθώς και τον 2.0 TSI σε δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις, ενώ υπάρχουν και δύο diesel σε ισχύ έως 193 ίππους. Τη γκάμα ολοκληρώνουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης 1,5 TSI και ισχύ 204 ή 272 ίππων.