3 best-seller μικρά βενζίνης στα 14.000 ευρώ

Peugeot 208 vs Toyota Yaris vs Opel Corsa 2021

Δεν είναι τυχαία στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς. Ο λόγος για τα Toyota Yaris, Peugeot 208 και Opel Corsa, τα οποία και παρουσιάζουμε συγκριτικά στις βασικές τους εκδόσεις.

Τα μικρά αυτοκίνητα είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία στη χώρα μας έχοντας άξιους εκπρόσωπους που μπορούν να καλύψουν στις διάφορες εκδόσεις τους ένα ευρύ φάσμα αναγκών, ξεφεύγοντας και από τα στενά όρια της βασικής μετακίνησης. Οι Toyota και Peugeot είναι οι δύο εταιρίες που κονταροχτυπιούνται για την κορυφή των ταξινομήσεων στην ελληνική αγορά με τα Yaris και 208 αντίστοιχα, ενώ και το Opel Corsa δηλώνει δυνατά το «παρών» καταλαμβάνοντας την 4η θέση στις ταξινομήσεις του εννιαμήνου. Με ένα ποσό στα 14.000 ευρώ και τα τρία μοντέλα μπορούν να αποκτηθούν στις βασικές τους εκδόσεις, τις οποίες και φέρνουμε «αντιμέτωπες» σε αυτό το συγκριτικό αφιέρωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπώσεις οι αισθητικές
Η μάχη των εντυπώσεων είναι η πρώτη που μπορεί να κερδίσει ένα αυτοκίνητο στα μάτια ενός αγοραστή και την καλύτερη δουλειά σε αυτόν το τομέα φαίνεται να την κάνει το Peugeot 208. Με όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη γκάμα των μοντέλων της γαλλικής εταιρίας, το μικρό της Peugeot παρουσιάζει μια συνολική εικόνα που δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο, με τον δυναμισμό και την κομψότητα να ισορροπούν σχεδόν ιδανικά στο καλλίγραμμο σχήμα του. Το 208 το καταφέρνει αυτό τη στιγμή που έχει απέναντι του δύο πραγματικά δυνατούς αντιπάλους στο design, με τον καθένα να προτάσσει τα δικά του δυνατά σημεία. Το Yaris αποτελεί ένα πραγματικό άλμα σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε, έχοντας ένα σαφώς πιο δυναμικό και ενδιαφέρον παρουσιαστικό, πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα. Μια από τα ίδια και για το Corsa που προσεγγίζει την κατηγορία από μια πιο συντηρητική οπτική που τραβά τα βλέμματα χωρίς να προκαλεί, μια φιλοσοφία που έχει βρει σύμφωνη μια μεγάλη μερίδα του κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνέχεια με ενδιαφέρον και στο εσωτερικό
Οι θετικές εντυπώσεις και για τα τρία μικρά συνεχίζονται και στα εσωτερικά τους που αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα γραφής των Opel, Toyota και Peugeot. Η ξεχωριστή εικόνα που αντικρίζει κανείς με την εξωτερική εμφάνιση του 208 συνεχίζεται και στην καμπίνα του, η οποία είναι από τις πλέον εντυπωσιακές της κατηγορίας. Το i-cockpit ταμπλό είναι εκείνο που πρωταγωνιστεί, με την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή να συμπληρώνουν την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο για μια premium αίσθηση στο μάτι αλλά και την αφή. Το Corsa ακολουθεί και εδώ τον δικό του δρόμο παρουσιάζοντας ένα μοντέρνο αλλά λιγότερο εντυπωσιακό εσωτερικό, με την απτή ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται και γι' αυτό σε υψηλά επίπεδα και τη εργονομία συνολικά σε ελαφρώς υψηλότερο σημείο από του γαλλικού αδελφού μοντέλου. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται φυσικά και η εργονομία στο εσωτερικό του Yaris με τον οδηγό του να χρειάζεται ελάχιστο χρόνο για να εξοικειωθεί με τη θέση των χειριστηρίων. Στο Yaris η ποιότητα συναρμογής βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα των Ιαπώνων αλλά και τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στη συντριπτική πλειοψηφία των επιφανειών το φέρνουν λίγο πιο πίσω αναφορικά με την απτή ποιότητα κατασκευής που απολαμβάνει ο οδηγός.

Και στις τρεις περιπτώσεις οι διαθέσιμοι χώροι κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας για τη άνετη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών με τα πορτμπαγκάζ των 208 και Corsa να βρίσκονται στα 311 και 309 λίτρα αντίστοιχα, ενώ εκείνο του Yaris υπολείπεται ελαφρώς στα 286 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη δύναμη της ατμόσφαιρας
Τόσο το Opel Corsa όσο και το Peugeot 208 κινούνται από το ίδιο 3κύλινδρο μοτέρ, τον PureTech του 1,2 λίτρου. Και στις δύο περιπτώσεις η απόδοση ανέρχεται στους 75 ίππους και τα 118 Nm στις 5.750 και 2.750 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ ίδιες είναι και οι ανακοινώσιμες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα και τελική 174 χλμ./ώρα.

Το Yaris φέρει κάτω από το καπό του ένα επίσης τρικύλινδρο μοτέρ με χωρητικότητα 998 κ.εκ. και απόδοση 72 ίππων και 93 Nm στις 6.000 και 4.400 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με αυτό το μοτέρ το Yaris χρειάζεται 14,6 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του φτάνει στα 160 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αριστεία X 3
Στο δρόμο τα μικρά και των τριών κατασκευαστών δείχνουν χωρίς κόπο γιατί βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές του αγοραστικού κοινού. Και τα τρία επιτελούν άριστα το ρόλο τους στο αστικό τοπίο προσφέροντας την άνεση και την ευελιξία που απαιτούν οι οδηγοί της κατηγορίας. Έχοντας το ίδιο υπόβαθρο, τα 208 και Corsa προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα άνεσης και σιδερώνουν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Yaris δεν είναι ικανό να διατηρήσει ξεκούραστο οδηγό και επιβαίνοντες για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Παράλληλα και οι τρεις προτάσεις είναι ικανές να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του οδηγού τους παρουσιάζοντας ένα κάτι παραπάνω από ώριμο και φιλικό προφίλ και εκτός των τειχών της πόλης. Σε αυτές τις εκδόσεις το Yaris παρουσιάζει έναν πιο ολοκληρωμένο οδηγικό χαρακτήρα, με το 208 να πείθει αυτόν που κάθεται πίσω από το τιμόνι χάρη στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το άμεσο σε πληροφόρηση τιμόνι, με το Corsa να υστερεί ελαφρώς σε αυτό το σημείο, αλλά να βρίσκεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα συνολικά με τις άλλες δύο προτάσεις.

Περί εξοπλισμού το ανάγνωσμα
Corsa, Like και Yaris Active ονομάζονται οι βασικές εκδόσεις των τριών μικρών με το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας να παρουσιάζεται τίμιο και στις τρεις περιπτώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H βασική έκδοση Yaris Active του μικρου της Toyota φέρει στάνταρ πίνακα πληροφοριών με αναλογικές ενδείξεις και ενδιάμεσα TFT οθόνη 4,2 ιντσών, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, air condition, παροχή ρεύματος 12V και κεντρικό κλείδωμα θυρών. Επίσης, διαθέτει στάνταρ το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής επτά ιντσών, σύστημα bluetooth hands free, λειτουργία ενσωμάτωσης smartphone, δύο ηχεία και θύρα USB, ενώ και το τιμόνι φέρει χειριστήρια για το ηχοσύστημα.

Από τη βασική του κιόλας έκδοση το Yaris συνοδεύεται από μια διευρυμένη γκάμα συστημάτων και υποσυστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης. Αυτή αποτελείται από αισθητήρα φώτων, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας VSC και σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης -κατά τον ελιγμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη διάθεση του ο οδηγός έχει επίσης ενεργό σύστημα cruise control (iACC), σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας LDA, ελέγχου διατήρησης λωρίδας (LTA), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Ηill Assist Control, ένδειξης κόπωσης οδηγού και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Στα γενικότερα πλαίσια της ασφάλειας ο εξοπλισμός του Yaris Active περιλαμβάνει και κλήση έκτακτης ανάγκης e-Call.

Στη βασική έκδοση Like το Peugeot 208 φέρει Αir Condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα multimedia με μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, bluetooth, ενσωματωμένη θύρα USB, ραδιόφωνο με ψηφιακή λειτουργία (DAB) και 4 ηχεία εμπρός, φωτισμό συνοδείας, υπολογιστή ταξιδιού.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό ασφάλειας, στάνταρ είναι τα αυτόματα φώτα, το ABS με EBD και σύστημα ενίσχυσης πέδησης Brake Assist, το ESP, το σύστημα υποβοήθησης εκκίνηση σε ανηφόρα Hill Assist, το ASR, το σύστημα ευστάθειας Dynamic Stability Control και το TSC, το cruise control και ο περιοριστής ταχύτητας. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης το ενεργό σύστημα πέδησης, το σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και η αναγνώριση και ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας.

Ο στάνταρ εξοπλισμός της βασικής έκδοσης του Corsa περιλαμβάνει, air condition, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, οθόνη 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων, υπολογιστής ταξιδιού και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής πέντε ιντσών με 4 ηχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα συστήματα ασφάλειας, το μικρό της γερμανικής εταιρίας φέρει αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, περιοριστή ταχύτητας, σύστημα αυτόματης πέδησης με ανίχνευση πεζών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, cruise control, hill hold, ESP και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

Το ταμείο
Το best seller της ελληνικής αγοράς Toyota Yaris κοστίζει 14.140 ευρώ στη βασική του έκδοση, με το δεύτερο στις ταξινομήσεις Peugeot 208 να φέρει ως τιμή εκκίνησης τα 14.800 ευρώ, ενώ το Opel Corsa, στην ομώνυμη έκδοση ξεκινά από τα 14.550 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Opel Corsa

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,2 λίτρα, 75 PS, 118 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό 5 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 174 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3-5.9 λτ./100 χλμ., 117 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.060/1.765/1.435 χλστ., 2.538 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 309 λτ.
Τιμή-Τέλη Κυκλοφορίας: 14.550 ευρώ - 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Peugeot 208 

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,2 λίτρα, 75 PS, 118 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,2 λτ./100 χλμ., 117 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.055/1.745/1.430 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 311 λτ.
Τιμή-Τέλη Κυκλοφορίας: 14.800 ευρώ - 0 ευρώ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Toyota Yaris 1.0

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,0 λίτρo, 72 PS, 93 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 14,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4 λτ./100 χλμ., 91 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.940/1.745/1.500 χλστ., 2.560 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 286 λτ.
Τιμή-Τέλη Κυκλοφορίας: 14.140 ευρώ - 81,28 ευρώ

Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ