Ποια αυτοκίνητα βγάζουν τις λιγότερες βλάβες -Αυτά είναι τα πιο αξιόπιστα μοντέλα 10ετίας
Σύμφωνα με τον γνωστό οργανισμό TUV, αυτά είναι τα μοντέλα 10ετίας που βγάζουν τις περισσότερες ζημιές.
Με την αγορά να παρουσιάζει αστάθεια τους τελευταίους μήνες και τον πληθωρισμό να καλπάζει, η αγορά μεταχειρισμένου έχει αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα και πολλές φορές αποδεικνύεται ως σοφή απόφαση.
Από την άλλη όμως, η επιλογή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί και ριψοκίνδυνη. Και αυτό γιατί δεν γνωρίζετε ποιο μοντέλο θα γίνει αξιόπιστος σύντροφος και ποιο θα σας οδηγήσει σε χρεοκοπία από τις επισκευές.
BUY NOW
Μία από τις σοβαρές έρευνες αξιοπιστίας στην αυτοκίνηση είναι αυτή του γερμανικού TUV που δεν βασίζεται σε αμφίβολες έρευνες ιδιοκτητών/οδηγών, αλλά στα αποτελέσματα τεχνικών ελέγχων που έχουν πραγματοποιηθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Ωστόσο, θα πρέπει να κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις σχετικά με την συγκεκριμένη έρευνα. Πρώτον, ο TUV δεν προσδιορίζει το ποσοστό των ελαττωμάτων και δεν κάνει διάκριση μεταξύ φθηνών και ακριβών βλαβών, και δεύτερον πρόκειται για αυτοκίνητα που οδηγούνται και συντηρούνται στην Γερμανία.
Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη λίστα εξακολουθεί να είναι ένας χρήσιμος οδηγός για την επιλογή ενός αξιόπιστου αυτοκινήτου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να πραγματοποιήσετε έναν προσεκτικό τεχνικό έλεγχο στο αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει.
Πέρα από την αναλυτική λίστα με το Top 10 των πιο αξιόπιστων μοντέλων, θα αναφέρουμε και επιγραμματικά τα μοντέλα που καταλαμβάνουν τις θέσεις από το 11 έως και το 20.
20. Suzuki Swift:19,7%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 103.000 χλμ.
19: Audi A6/A7: 19,5%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 182.000 χλμ.
18. Audi Q3: 19,4%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 124.000 χλμ.
17. Mazda3: 18,7%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 112.000 χλμ.
16. Audi A3: 18,5%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 136.000 χλμ.
15. Mercedes-Benz E-Class Coupe: 18,7%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 116.000 χλμ.
14. Volvo S60/V60: 17,6%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 166.000 χλμ.
13. MINI Hatch: 17,5%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 105.000 χλμ.
11. Audi Q5: 17,4%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 159.000 χλμ.
11. VW Golf Plus: 17,4%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 105.000 χλμ.
10. Honda Jazz: 17,2%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 99.000 χλμ.
Το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης είναι δημοφιλές για δύο πράγματα: την πρακτικότητα της καμπίνας και την απαράμιλλη αξιοπιστία που προσφέρει σε αυτή την κατηγορία. Και συνεχίζει να πετυχαίνει υψηλό σκορ στην αξιοπιστία, παρά το γεγονός ότι έπεσε θέσεις στα μοντέλα με ηλικία 10 ετών. Το μόνο μελανό σημείο που εντοπίστηκε ήταν η κατάσταση των δισκόφρενων και των υλικών τριβής.
9. BMW X1: 16,7%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 131.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά της X1 παρουσιάστηκε το 2009 και βασιζόταν στον πάτωμα της τότε 3άρας, αλλά στον τομέα της αξιοπιστίας παρουσιάζει καλύτερο πρόσωπο από αυτή. Στα αυτοκίνητα 10ετίας, λιγότερο από το 17% παρουσίασε βλάβες και σφάλματα και ας έχουν υψηλό μέσο όρο διανυθέντων χιλιομέτρων.
8. VW Touareg: 16,5%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 179.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά του Touareg, όπως και το αντίστοιχο αδελφό μοντέλο Cayenne, δεν ξεχωρίζαν για την αξιοπιστία τους. Με την έλευση όμως της δεύτερης γενιάς το 2010, τα πράγματα άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό. Όλες οι παράμετροι που ελέγχθηκαν στα Touareg δεκαετίας βρίσκονταν στην «πράσινη» ζώνη, εκτός από την κατανάλωση καυσίμου που βρισκόταν στην «κόκκινη» ζώνη.
7. Mitsubishi ASX: 16,1%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 132.000 χλμ.
Εάν μας έλεγαν δέκα χρόνια νωρίτερα, την εποχή που τα Toyota κυριαρχούσαν στις λίστες αξιοπιστίας του TUV, ότι θα έρθει η στιγμή που το ιαπωνικό μοντέλο που θα διακριθεί θα είναι ένα Mitsubishi, δεν θα τον πιστεύαμε. Το ASX όμως διέψευσε τους πάντες και απέδειξε την αξία του. Το μόνο αδύναμο σημείο του είναι το σύστημα διεύθυνσης που παρουσιάζει σφάλματα στα αυτοκίνητα δεκαετίας.
6. Porsche Cayenne: 14,8%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 164.000 χλμ.
Ότι αναφέραμε για το Touareg ισχύει ακριβώς το ίδιο και για την Cayenne, μοντέλο που χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη και κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο. Και σε αυτή την περίπτωση, το μόνο μελανό σημείο είναι η κατανάλωση λιπαντικού.
5. Mercedes-Benz B-Class: 14,2%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 106.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά της B-Class δεν ήταν από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Το 2011 αντικαταστάθηκε από την δεύτερη γενιά (W246), γεγονός που βελτίωσε αρκετά την κατάσταση. Ακόμα και στα αυτοκίνητα δεκαετίας, οι περισσότεροι τομείς παραμένουν στην «πράσινη» περιοχή, εκτός από ορισμένα μέρη του συστήματος πέδησης.
4. MINI Countryman: 13,9%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 109.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά του μεγάλου MINI δεν κατασκευαζόταν από την BMW, αλλά στο εργοστάσιο της Magna Steyr. Παρά το γεγονός ότι η γκάμα κινητήρων του περιελάμβανε τον επιρρεπή στα προβλήματα 1.6 THP με την αυξημένη κατανάλωση λιπαντικού (συνεργασία με την Peugeot), δεν δείχνει να επηρεάζεται στον τομέα της αξιοπιστίας.
3. Mercedes-Benz SLK: 12,2%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 81.000 χλμ.
Συνήθως, οι σπορ κατασκευές πετυχαίνουν καλή επίδοση στις έρευνες του TUV. Αυτό συμβαίνει γιατί τα συγκεκριμένα μοντέλα χρησιμοποιούνται ως δεύτερα ή και τρίτα αυτοκίνητα στην οικογένεια και γράφουν λίγα χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να ανταποκριθούν στην ακριβή συντήρησή τους. Σε όλους τους σημαντικούς τομείς, η SLK κατάφερε να βρεθεί στην πράσινη ζώνη.
2. Audi TT: 11,6%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 110.000 χλμ.
Η λίστα περιλαμβάνει ένα ακόμα σπορ αυτοκίνητο, μόνο που αυτή την φορά δεν έχει τόσο λίγο μέσο όρο χιλιομέτρων. Και στο Audi TT δεύτερης γενιάς όλοι οι σημαντικοί δείκτες είναι στην πράσινη ζώνη, με τα πιο ευαίσθητα σημεία να εντοπίζονται στα αμορτισέρ και το σύστημα εξαγωγής.
1. Porsche 911: 6,6%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 66.000 χλμ.
Για πολλά χρόνια, το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν ο απόλυτος νικητής των συγκεκριμένων ερευνών. Και αυτό είναι απογοητευτικό για τους κυνηγούς προσφορών στην αγορά μεταχειρισμένου, καθώς δεν είναι πολλοί αυτοί που μπορούν να την αγοράσουν ακόμα και δεύτερο χέρι. Το πιο ευαίσθητο σημείο της είναι τα αμορτισέρ, χωρίς να αλλάζει το πολύ καλό της πρόσωπο στην έρευνα.