Σε μια χρονιά με πολλές προκλήσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ξεπέρασαν τις 100.000, με λίγες μόνο μέρες να αναμένουν μέχρι το τέλος του έτους.
Η αυξημένη ζήτηση για καινούργιο αυτοκίνητο του Έλληνα υποψήφιου αγοραστή συνεχίζεται, παρά τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων που οφείλονται στα παγκόσμια προβλήματα παραγωγής που έχει επιφέρει η περίφημη κρίση των ημιαγωγών (microchips).
Παράλληλα και όπως έχουμε ξαναγράψει, οι προσπάθειες των στελεχών των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών να ικανοποιήσουν αυτή τη ζήτηση, με την εμπειρία που υπάρχει πλέον στην αγορά μας στη διαχείριση κρίσεων, είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθούν αρκετές παραδόσεις – περισσότερες αναλογικά από άλλες αγορές της Ευρώπης.
BUY NOW
Κάπως έτσι λοιπόν φθάσαμε στο 11μηνο του 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα να αγγίξουν τις 95.262, εμφανίζοντας σημαντική αύξηση 27,9% συγκριτικά με το 2020. Η αύξηση αυτή έδωσε στη χώρα μας μια –σπάνια– τα τελευταία χρόνια πρωτιά, αφού είναι η υψηλότερη ανάμεσα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τους τελευταίους 4 μήνες βέβαια, το πρόβλημα με την παραγωγή επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, που εμφανίζουν διαδοχική πτώση σε σχέση με το 2020, όμως και πάλι η αγορά μας κατάφερε να περιορίσει την μηνιαία αυτή πτώση του 4μήνου Αυγούστου-Νοεμβρίου σε ποσοστά κάτω από το 10% (από 6,2 έως 9,6% ανάλογα με τον μήνα).
Φθάνοντας στο σήμερα, ο Δεκέμβριος έχει ακολουθήσει μια αντίστοιχη πορεία με τους προηγούμενους 4 μήνες, σημειώνοντας μέχρι και τις 27 του μήνα με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, 4.900 πωλήσεις (πτώση κοντά στο 10% σε σχέση με το 2020).
Η επίδοση όμως αυτή και με 4 πάντα ημέρες να απομένουν ως το τέλος του 2021, φέρνει τις πωλήσεις του έτους στα 100.162 αυτοκίνητα, ξεπερνώντας έτσι από τώρα τις 100.000 ταξινομήσεις – ένα ορόσημο που είχε να ξεπεραστεί 2 χρόνια.
Το 2019, το τελευταίο έτος πριν την πανδημία, η αγορά είχε κλείσει στις 114.109 ταξινομήσεις, το υψηλότερο νούμερό της ύστερα από 10 ολόκληρα χρόνια. Το 2020 θυμίζουμε ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων είχαν περιοριστεί στις 80.977.
Πλέον και ενόψει της νέας χρονιάς, όλοι αναμένουμε να δούμε για πόσο ακόμη τα απόνερα με τα προβλήματα στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων θα επηρεάζουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας μας.
Το μεγάλο στοίχημα και σε πρώτη προτεραιότητα, είναι να μειωθούν οι αναμονές και οι χρόνοι παράδοσης, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και τον 1 χρόνο. Έπειτα, πρέπει ξανά η αγορά να επανέλθει σε ρυθμούς κανονικότητας και σε κάποια δημοφιλή μοντέλα τουλάχιστον να επιστρέψει στο «ετοιμοπαράδοτο», αφού ο Έλληνας αγοραστής θα συνεχίσει και τα αμέσως επόμενα χρόνια να ζητά καινούργιο αυτοκίνητο που τόσο το έχει ανάγκη.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο αυτό που τονίζουν συνεχώς οι άνθρωποι της αγοράς, οι οποίοι αναφέρουν ότι με βάση τη ζήτηση και εφόσον η παγκόσμια παραγωγή μπορούσε να την καλύψει, τότε το 2021 θα ήταν μια χρονιά με ένα νούμερο πωλήσεων που θα μας έκανε να… τρίβουμε τα μάτια μας, οδηγώντας έτσι τον πολύπαθο κλάδο του αυτοκινήτου σε μια νέα τροχιά πραγματικής ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ