Πώς θα είναι τα αυτοκίνητα σε πέντε χρόνια;

Automotive Digital Tech

Η τεχνολογία της αυτοκίνησης αναπτύσσεται ραγδαία, και οι μηχανές αρχίζουν να παίρνουν όλο και περισσότερες από τις ευθύνες του οδηγού. Διαβάστε πέντε νέες καινοτομίες που αναμένουμε στην αυτοκίνηση τα προσεχή πέντε χρόνια.

Η αυτόνομη οδήγηση δεν θα έχει εξαπλωθεί ευρέως, και μάλλον δεν θα έχει φτάσει στα ανώτερα επίπεδα 4 και 5 - όμως μια σειρά από άλλες εντυπωσιακές τεχνολογίες βρίσκονται προ των πυλών, και αναμένεται να εξαπλωθούν σύντομα στους αυτοκινητόδρομους του πλανήτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πυρήνας της αλλαγής βρίσκεται στην ανάπτυξη και υιοθέτηση όλο και πιο προηγμένων και ευφυών ηλεκτρονικών λογισμικών και προγραμμάτων, στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Οι τεχνολογίες αυτές δεν θα βελτιώσουν μόνο την ασφάλεια, αλλά θα αλλάξουν και τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός αλληλεπιδρά με το όχημά του. Ας δούμε, παρακάτω, πέντε από τις κυριότερες νέες τάσεις της αυτοκίνησης:

1. Το λογισμικό του αυτοκινήτου θα είναι εξίσου σημαντικό με το σήμα του
Όπως βεβαιώνεται και με την είσοδο γιγάντων της ψηφιακής τεχνολογίας στην αυτοκίνηση, τα λειτουργικό πρόγραμμα των οθονών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θα έχει την ίδια σημασία με τις τεχνικές του προδιαγραφές και με την εταιρεία που το κατασκευάζει - αν όχι μεγαλύτερη. Τα αυτοκίνητα αυτά στο εγγύς μέλλον θα ονομάζονται SDV, δηλαδή Software Defined Vehicles.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2. Το αυτοκίνητο θα αναβαθμίζεται αυτόματα με απομακρυσμένες ανανεώσεις του λογισμικού
Καθώς τα αυτοκίνητα υιοθετούν όλο και περισσότερες ηλεκτρονικές τεχνολογίες και λειτουργίες βάσει της συνδεσιμότητάς τους με το διαδίκτυο, θα αποκτούν και τη δυνατότητα να λύνουν μόνα τους τα όποια προβλήματα και να αναβαθμίζουν το λογισμικό τους. Αυτό θα γίνεται αυτόματα, όπως σε ένα smartphone, ενώ θα προσφέρεται και πληθώρα αναβαθμίσεων της απόδοσής τους επί πληρωμή, καθώς και «κατεβάσματος» χρήσιμων εφαρμογών και ακόμα και videogames για τους συνεπιβάτες.

3. Η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου μπορεί να μείνει για πάντα στο παρελθόν
Η διεύρυνση της δυνατότητας εργασίας για τη νέα γενιά Gen Z σημαίνει πως δεν θα χρειάζονται ένα όχημα για να μετακινούνται προς και από το χώρο εργασίας τους κάθε μέρα. Κατά συνέπεια, οι νέοι δεν χρειάζονται ούτε θέλουν την ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου, αλλά επιθυμούν τη χρήση του στον ελεύθερό τους χρόνο. Έτσι, θα αναπτυχθεί και θα καθιερωθεί το μοντέλο της «πληρωμής ενός αυτοκινήτου μόνο όταν το χρειάζεσαι». Οι επιλογές προβλέπουν τη χρήση ενός αυτοκινήτου με συνδρομή, το car-sharing (κοινή χρήση του ίδιου αυτοκινήτου) και τις υπηρεσίες σύντομων ενοικιάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Το αυτοκίνητο θα κανονίζει τα ραντεβού για Σέρβις μόνο του, πριν λήξει η προθεσμία
Η όλο και αναπτυσσόμενη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων θα επιτρέπει στους μηχανικούς των αντιπροσωπειών να λαμβάνουν διαρκώς τους διαγνωστικούς ελέγχους κάθε αυτοκινήτου, κι έτσι να παραγγέλνουυν έγκαιρα τα ανταλλακτικά που απαιτούνται για κάθε πρόβλημα. Έτσι, θα αποδεσμεύσουν τους οδηγούς από κάποιες από τις ευθύνες της αναγνώρισης και της επίλυσης θεμάτων που έχουν να κάνουν με τη συντήρηση, και βεβαίως έτσι θα συμβάλλουν στη βελτίωση της γενικότερης οδικής ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να καίνε υδρογόνο
Πολλές από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη -Toyota, Hyundai, BMW και άλλες- επενδύουν βαρέως στην εξέλιξη των συστημάτων καύσης υδρογόνου. Πέραν όλων των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που κάτι τέτοιο θα επιφέρει, θα μειώσει στο ελάχιστο το χρόνο ανεφοδιασμού σε σχέση με τις πολύωρες αναμονές φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βεβαίως, μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας, θα χρειαστεί για το σκοπό αυτό και η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ