Τα εξηλεκτρισμένα τετρακίνητα SUV της Suzuki συμβαδίζουν με τις σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης και ανοίγουν νέους ορίζοντες, βασιζόμενα στην ισχυρή παράδοση της ιαπωνικής εταιρείας.
Η Suzuki έχει μία ιδιαίτερη σχέση με τα συστήματα τετρακίνησης και δίκαια καταλαμβάνει μία ξεχωριστή θέση στις κατηγορίες των SUV και 4x4, προσφέροντας παράλληλα μία πληρέστατη γκάμα από μοντέλα με αυτό το χαρακτηριστικό.
Τα SUV της Suzuki
Για την ακρίβεια, η γκάμα της Suzuki αποτελείται από επτά μοντέλα, με πέντε από αυτά να ανήκουν στις κατηγορίες των SUV και μόνο ένα από την γκάμα συνολικά δεν διαθέτει τετρακίνητη έκδοση. Αυτή περιλαμβάνει το Ultra Compact SUV IGNIS, το σκληροτράχηλο JIMNY, το πολυτάλαντο S-CROSS, το εμβληματικό VITARA και το μεγάλο plug-in hybrid ACROSS.
BUY NOW
Έτσι λοιπόν, η Suzuki καταφέρνει να προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές μεγάλη δυνατότητα επιλογής σε τέσσερις βασικές κατηγορίες των SUV, καλύπτοντας πλήρως όλα τα γούστα και τις ανάγκες.
Η αρχή έγινε πριν μερικές δεκαετίες με το εμβληματικό VITARA να στρώνει τον δρόμο για την γνωστή σε όλους μας κατηγορία των SUV και να παρουσιάζει στο αγοραστικό κοινό έναν διαφορετικό τρόπο ζωής και μετακίνησης, με σκοπό την απόδραση από την καθημερινότητα.
Η φιλοσοφία του VITARA διατηρείται μέχρι και σήμερα στη νέα του γενιά, με την Suzuki να την περνάει και στα υπόλοιπα μοντέλα της. Με αυτό τον τρόπο δίνει την δυνατότητα σε ακόμα περισσότερο κόσμο να ζήσει χωρίς περιορισμούς, χάρη στα πέντε διαφορετικά SUV που διαθέτει στην γκάμα της.
Με αυτό τον τρόπο, προσφέρει μία πληρέστατη γκάμα εξηλεκτρισμένων και υβριδικών SUV που συνδυάζουν το χαμηλό κόστος χρήσης με την προστασία του περιβάλλοντος. Αιχμή του δόρατος αυτής της πλούσιας γκάμας SUV της Suzuki δεν είναι άλλη από τα νέα S-CROSS και VITARA.
Suzuki S-Cross: Το απόλυτο υβριδικό οικογενειακό SUV
Η Suzuki έχει ενισχύσει την θέση της στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με τη νέα τρίτη γενιά του S-CROSS. Το νέο μοντέλο διαθέτει ακόμα πιο επιβλητική εμφάνιση, ενώ η ευρύχωρη καμπίνα έχει αναβαθμισμένη ποιότητα και ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Το νέο Suzuki S-CROSS διατίθεται σε δύο υβριδικές εκδόσεις, μία με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και μία Strong Hybrid, σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Το mild Hybrid σύστημα κίνησης συνδυάζεται με τον 1,4 BoosterJet και τροφοδοτεί μια ηλεκτρογεννήτρια 14 ίππων και 53 Nm. Ο αναβαθμισμένος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 1,4 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και κωδική ονομασία K14D αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Η ηλεκτρογεννήτρια του S-CROSS συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα και παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Με αυτό τον τρόπο συμβάλει στην ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα όταν σβήνει στο φανάρι και όταν ο οδηγός ζητάει επιτάχυνση γίνεται κινητήρας και μέσω του ιμάντα υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα, με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Η βέλτιστη τιμή κατανάλωσης καυσίμου από 5,3 λίτρα/100 χλμ. είναι αρκετά χαμηλή για την κατηγορία και για τις επιδόσεις που προσφέρει το σύνολο, και προσφέρει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο λόγω της ήπια υβριδικής τεχνολογίας.
Η νεότερη έλευση στην γκάμα του Suzuki S-CROSS αφορά την Strong Hybrid έκδοση που μπορεί κινηθεί για ορισμένα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, ανάλογα με τις συνθήκες, και διαθέτει 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm, και έναν ηλεκτροκινητήρα 33 ίππων και 60 Nm. Εφοδιάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 ίππους.
Η νέα Strong Hybrid έκδοση διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, και σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP η έκδοση 2WD καταναλώνει 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 118 γρ/χλμ. Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση 4WD είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και 131 γρ./χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι δικίνητες Strong Hybrid εκδόσεις δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο. Η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη όλων των εκδόσεων φτάνει τα πέντε έτη.
Το νέο Suzuki S-Cross εφοδιάζεται και με τετρακίνηση ALLGRIP SELECT, που επιτρέπει την κίνηση με ασφάλεια και εξαιρετική πρόσφυση σε κάθε τερέν. Τέσσερεις λειτουργίες με εύκολη επιλογή (Auto, Sport, Snow και Lock) διευκολύνουν τον οδηγό να επιλέξει τη ρύθμιση τετρακίνησης που ταιριάζει καλύτερα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης προσαρμόζει τη ροπή που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και αξιοποιεί το ESP, την απόδοση του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και άλλα ενσωματωμένα συστήματα, για τη χρήση των τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης.
Suzuki Vitara: Ο αρχηγός των SUV εξηλεκτρίζεται
Το εμβληματικό SUV μοντέλο της Suzuki έχει αφήσει τη δική του σφραγίδα στην πιο «καυτή» κατηγορία της αγοράς καθώς αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά μέλη των γνήσιων compact SUV και 4x4.
Το SUZUKI VITARA είναι παράλληλα ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας του που είναι σε θέση να ικανοποιήσει τη διάθεση για περιπέτεια του οδηγού. Και στη νέα Strong Hybrid έκδοση που συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τις mild Hybrid με τον 1.4 BoosterJet των 129 ίππων, το Vitara συνδυάζει τις διευρυμένες εκτός δρόμου δυνατότητες με την επιλογή του προηγμένου ALLGRIP συστήματος 4κίνησης της ιαπωνικής εταιρείας, στις αντίστοιχες εκδόσεις.
Για την κίνηση του mild Hybrid Vitara φροντίζει το υπερτροφοδοτούμενο 1,4 Boosterjet μοτέρ της Suzuki με 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής. Οι Ιάπωνες υπόσχονται χαμηλή μέση κατανάλωση από 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων από 121 γρ./χλμ. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού μειώνει την κατανάλωση καυσίμου βελτιστοποιώντας τον έλεγχο της ποσότητας, του χρονισμού και της πίεσης του καυσίμου.
Επιπλέον, η κατανάλωση του καυσίμου βελτιστοποιείται με τη χρήση μεταβλητού χρονισμού της βαλβίδας εισαγωγής (VVT), τη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) που διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης και την υψηλότερη σχέση συμπίεσης.
Η Strong Hybrid έκδοση του νέου Vitara 1.5 HEV λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά όταν εκκινεί από στάση, όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα, συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο την υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με στόχο την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση των 5,3 lt/100 km. Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι η τετρακίνηση του Vitara είναι πάντα διαθέσιμη ακόμη και αν η υβριδική μπαταρία είναι εντελώς άδεια.
Κάτω από το καπό του full υβριδικού Vitara βρίσκεται ένας προηγμένος εν σειρά 4κύλινδρος κινητήρας Dualjet, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπής. Στο θερμικό μοτέρ έρχεται να προστεθεί ένας μικρών διαστάσεων και βάρους ηλεκτρικός κινητήρας με την απόδοση του να φτάνει στους 33 ίππους και τα 60 Nm ροπής.
Η απόδοση περνά στους δύο ή στους τέσσερεις τροχούς του Vitara, στην έκδοση ALLGRIP, και η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει στους 116 ίππους, ενώ τις αλλαγές των σχέσεων αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Εφόσον ο οδηγός επιθυμεί μεγαλύτερη εμπλοκή κατά τη δυναμική οδήγηση, υπάρχουν διαθέσιμα και paddles για τις αλλαγές των σχέσεων, τα οποία βρίσκονται πίσω από το τιμόνι και ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη fun to drive πλευρά του SUV των Ιαπώνων.
Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται είτε απευθείας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε από την μπαταρία ιόντων λιθίου 140 V ενεργειακής χωρητικότητας 840 Wh, η οποία φορτίζει επίσης από τον θερμικό κινητήρα ή μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας του Vitara που ενεργοποιείται κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης.
Ανάλογα με τις συνθήκες και την πίεση στο δεξί πεντάλ, το full υβριδικό VITARA μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά αναπτύσσοντας ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα για μια απόσταση έως και 4,5 χλμ. Το υβριδικό σύστημα μπορεί παράλληλα να κρατά σβηστό το μοτέρ εσωτερικής καύσης με ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα. Το σύστημα επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παραμείνει ανενεργός και όταν επιβραδύνετε με ταχύτητα κίνησης που βρίσκεται από τα 135 χλμ./ώρα και κάτω, φορτίζοντας παράλληλα την μπαταρία ιόντων λιθίου.
Οι θετικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του προηγμένου συστήματος είναι άμεσα εμφανείς στην κατανάλωση καυσίμου, η οποία περιορίζεται στα μόλις 5,3 λίτρα/100 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP. Αντίστοιχα χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2 του υβριδικού Vitara. Στα μόλις 121 γρ./χλμ., αυτή η επίδοση απαλλάσσει τη δικίνητη έκδοση του SUV των Ιαπώνων από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και του δίνει παράλληλα ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο.