Συγκρίνουμε: Dacia Sandero Stepway VS Hyundai Bayon

hyundai bayon vs Dacia Sandero Stepway

Τα Dacia Sandero Stepway και Hyundai Bayon εντάσσονται στην κατηγορία των μικρών SUV, απευθυνόμενα σε εκείνους που ζητούν ένα μοντέλο του είδους με όλες τις ανέσεις σε προσιτή τιμή. Ας δούμε ποιο από τα δύο κερδίζει τη μάχη της σύγκρισης.

To Bayon αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας των SUV της Hyundai, με το οποίο οι Κορεάτες επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδια πωλήσεων στο κοινό που στοχεύει σε μια προσιτή crossover κατασκευή. Έτσι, με αφορμή τον ξεκάθαρα value for money του μοντέλου, το τοποθετούμε απέναντι στην εξίσου προσιτή επιλογή, το Dacia Sandero Stepway. Στα κοινά χαρακτηριστικά των δύο crossover περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι τούρμπο βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού, ο πλήρης εξοπλισμός και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που δίνει μια σχετική ελευθερία κινήσεων και σε πιο απαιτητικές διαδρομές. Ας δούμε τη σύγκριση στους επιμέρους τομείς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Compact σε διαστάσεις- Διαφορετικά σε αισθητική

dacia sandero stepway
dacia sandero stepway

Εκ πρώτης όψεως γίνεται άμεσα αντιληπτό πως σε επίπεδο αισθητικής η απόσταση μεταξύ των δύο μοντέλων είναι σχεδόν χαώδης. Το Dacia υιοθετεί μια πιο συντηρητική και τετράγωνη λογική, σχεδόν ταυτόσημη με το μοτίβο των υπόλοιπων προτάσεων της φίρμας. Η νέα γενιά του Sandero Stepway απέκτησε ένα πιο ενδιαφέρον εμπρόσθιο τμήμα σε σχέση με το προηγούμενο, με κύριο χαρακτηριστικό το μυώδες καπό και τα νέα φωτιστικά σώματα. Ωστόσο, το πίσω τμήμα παρέμεινε ίδιο στο σύνολο του χωρίς να κάνει τη διαφορά. Από την άλλη πλευρά, η πρόταση της Hyundai έρχεται με νεότερα στοιχεία εμφάνισης που προκαλούν ανάμικτα συναισθήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
hyundai bayon
hyundai bayon

Πιο αναλυτικά, το εμπρός τμήμα του Bayon αφήνει μια σύγχρονη αύρα κυρίως λόγω της μεγάλης μάσκας και των εμπρός λεπτών φωτιστικών σωμάτων. Παράλληλα, η κλίση της οροφής δημιουργεί την εντύπωση πως το μοντέλο των Κορεατών ακροβατεί μεταξύ ενός crossover και ενός station wagon αμαξώματος, χωρίς αυτό να γίνεται εις βάρος της αισθητικής. Ωστόσο, το πίσω τμήμα των δύο επιπέδων που ορίζονται μέσω μιας εσοχής, χαλάει τη συνολική εικόνα και δε συνάδει με το υπόλοιπο σύνολο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σεε επίπεδο διαστάσεων, το Dacia Sandero Stepway είναι 81 χλστ. πιο κοντό, 73 χλστ. φαρδύτερο και 45 χλστ. ψηλότερο από το Hyundai Bayon (έχεις επίσης 24 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο).

Με έμφαση στους χώρους

dacia sandero

Και τα δύο μοντέλα της συγκριτικής μας παρουσίασης διαθέτουν ικανούς χώρους για την εξυπηρέτηση των αναγκών μιας οικογένειας, με τα πορτ μπαγκάζ τους να εμφανίζουν παραπλήσια χωρητικότητα (410 λτ. το Dacia Sandero & 411 λτ. το Hyundai Bayon). Σε επίπεδο εικόνας και ποιότητας, το κορεάτικο μοντέλο διατηρεί το προβάδισμα κυρίως λόγω της πιο σύγχρονης αισθητικής του και του ψηφιακού χαρακτήρα (digital πίνακας οργάνων και μεγαλύτερη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό).

hyundai bayon
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από κει και πέρα, στον κατάλογο του βασικού εξοπλισμού των δύο μοντέλων θα βρει κανείς όλα τα σύγχρονα στοιχεία συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας. Τέλος, να σημειώσουμε πως και τα δύο μοντέλα εμφανίζουν καλή ποιότητα συναρμογής χωρίς να προβληματίζουν με απρόβλεπτους τριγμούς, αλλά και χωρίς το κάτι παραπάνω σε επίπεδο υλικών.

Με τούρμπο 3κύλινδρα μοτέρ και χαμηλές καταναλώσεις

dacia sandero stepway

Οι εκδόσεις των δύο μοντέλων που εξετάζουμε δίνουν έμφαση στο downsizing και εφοδιάζονται με 3κύλινδρα τούρμπο χωρητικότητας κάτω του 1,0 λίτρου (στάνταρ χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων). Στο Dacia Sandero Stepway o 1,0 TCe αποδίδει 90 ίππους στις 4.600 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής. Σύμφωνα με την Dacia, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ./ώρα. Σε χαμηλά επίπεδα διατηρούνται η μέση κατανάλωση και οι ρύποι που διαμορφώνονται στα 5,6 λτ./100 χλμ. και τα 126 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Ισχυρότερο από την πλευρά του εμφανίζεται το Hyundai Bayon 1,0 T-GDi με την ισχύ του να τοποθετείται στους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από 1.500 σ.α.λ. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
hyundai bayon

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παρουσιάζει καλύτερα χαρακτηριστικά στον τομέα των επιδόσεων όπου η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7 δευτερόλεπτα (μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 123 γρ./χλμ.). Κοινό πεδίο δράσης και των δύο μοντέλων αποτελεί η παρεχόμενη άνεση και έτσι είναι δύσκολο να αναζητήσει κάποιος οδηγικές συγκινήσεις σε γρήγορους ρυθμούς. Ωστόσο, η μαλακότερη ρύθμιση της ανάρτησης στο Dacia Sandero και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (201 χλστ. έναντι 165 χλστ. του Bayon) θα αποδειχθούν καλύτεροι σύμμαχοι στην καθημερινότητα. Από την άλλη, το μοντέλο της Hyundai εξασφαλίζει ένα πιο "αθόρυβο" εσωτερικό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες.

Στο ταμείο…

Η «βασική» τούρμπο έκδοση των 100 ίππων του Hyundai Bayon τοποθετεί το κορεάτικο μοντέλο σε μια υψηλότερη τιμολογιακή κλίμακα και δημιουργεί με το Dacia Sandero ένα τεράστιο σκαλοπάτι που προσεγγίζει τα 3.000 ευρώ. Με παραπλήσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, η τιμή εκκίνησης του Bayon 1,0 T-GDi ανέρχεται στα 17.290 ευρώ και του Dacia Sandero Stepway στα 14.380 ευρώ. Αν λάβουμε υπόψη πως και οι δύο προτάσεις συνοδεύονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, τότε η επιλογή μας είναι σαφέστατα το μοντέλο της Dacia. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Dacia Sandero Stepway 1,0 ΤCe

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,0 λίτρου, 90 PS, 160 Nm
Μετάδοση: Χειροκίνητο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 172 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ., 126 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.099/1.848/1.587 χλστ., 2.604 χλστ. μεταξόνιο
Απόσταση από το έδαφος: 201 χλστ.
Βάρος: 1.136 κιλά
Χώρος αποσκευών: 410 λτ.
Τιμή: Από 14.380 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Hyundai Bayon 1,0 T-GDi

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,0 λίτρου, 100 PS, 172 Nm
Μετάδοση: Χειροκίνητο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 183 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 123 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.180/1.775/1.490 χλστ., 2.580 χλστ. μεταξόνιο
Απόσταση από το έδαφος: 165 χλστ.
Βάρος: 1.120 κιλά
Χώρος αποσκευών: 411 λτ.
Τιμή: Από 17.290 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ