Και βενζίνη, και diesel, και LPG, και ηλεκτρικό: Ποια είναι τα B-SUV που προσφέρονται στις περισσότερες επιλογές με βάση το καύσιμο που καταναλώνουν;
Οι προτάσεις που έχει να επιλέξει κανείς μεταξύ των διαθέσιμων κινητήρων βενζίνης ενός μοντέλου ή τον τύπο καυσίμου που καταναλώνει ανάμεσα στη βενζίνη και το πετρέλαιο, είναι πλέον ελάχιστες. Με το diesel για τους γνωστούς ρυπογόνους και οικονομικούς λόγους να έχει χάσει τη δυναμική του, οι κατασκευαστές βρήκαν άλλο τρόπο να υποστηρίξουν την γκάμα των επιλογών των μοντέλων τους, μειώνοντας τους πολύ σημαντικούς γι' αυτούς ρύπους και προσφέροντας τις απαραίτητες για το κοινό, εναλλακτικές επιλογές.
Σήμερα στα B-SUV, η πλειονότητα των μοντέλων έχει βασιστεί στους βενζινοκινητήρες, με τους diesel να έχουν αντικατασταθεί με ήπια υβριδικές (mild hybrid) ή και αμιγώς υβριδικές εκδόσεις (Hybrid).
BUY NOW
Υπάρχουν όμως και κάποιες περιπτώσεις που προσφέρουν πολλές επιλογές ώστε να επιλέξει κανείς αυτή που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες και την τσέπη του. Eμείς εστιάζουμε σε αυτά τα μοντέλα της αγοράς που προσφέρουν και άλλες εναλλακτικές εκτός από τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης, με εκδόσεις που στηρίζονται πολύ ή λιγότερο στον εξηλεκτρισμό είτε και με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, στα B-SUV υπάρχουν μόνο 5 αυτοκίνητα με αυτό το χαρακτηριστικό, τα οποία και σας παρουσιάζουμε.
DS 3
To premium B-SUV της DS Automobiles, στηρίζει την γκάμα του σε 3 διαθέσιμες επιλογές καυσίμου. Στη βάση της συναντάμε τις εκδόσεις με τον PureTech υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που είναι διαθέσιμος σε αποδόσεις των 100 (με τιμή από 29.900 ευρώ) και των 130 ίππων, με τις ισχυρότερες να συνδυάζονται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (από 35.000 ευρώ).
Η γκάμα του DS 3 διαθέτει και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις που συνδυάζονται με τον 1,5 λτ. BlueHDi κινητήρα των 130 ίππων και αποκλειστικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο EAT8, ενώ οι τιμές του ξεκινούν σε αυτή την περίπτωση από τα 38.500 ευρώ.
Η ηλεκτρική έκδοση E-Tense του DS 3 έρχεται να συμπληρώσει τις επιλογές της γκάμα του. Αυτές εφοδιάζονται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής, με τη μπαταρία να έχει χωρητικότητα 54 kWh ή ωφέλιμη χωρητικότητα 50,8 kWh. Το DS 3 E-Tense προσφέρει μέση ηλεκτρική αυτονομία 402 χλμ. και για τη φόρτισή του έως το 80% της χωρητικότητάς του από ταχυφορτιστή με ισχύ 100 kWh χρειάζεται 30 λεπτά ή 5 ώρες και 45 λεπτά αν η φόρτιση γίνει από wallbox, με το DS 3 να επιτρέπει έως και 11kW ισχύος. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις του DS 3 E-Tense ξεκινούν από τα 47.800 ευρώ χωρίς επιδότηση, ενώ τέλος, είναι διαθέσιμο σε 5 εξοπλιστικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο με κινητήρες: Βενζίνης, πετρελαίου, ηλεκτρικό
Fiat 500X
Το Fiat 500X είναι το μοναδικό μοντέλο στην αγορά των B-SUV που προσφέρεται με 3 διαφορετικούς κινητήρες αλλά συμβατικής μορφής. Είναι διαθέσιμο με μία έκδοση πετρελαίου και δίπλα στη συμβατική έκδοση βενζίνης του πλαισιώνεται και από έκδοση με ήπια υβριδικό σύστημα.
Αρχικά το diesel 500X εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων MultiJet των 95 ίππων και είναι διαθέσιμο σε μία μόνο έκδοση, με τιμή που ξεκινά από τα 22.900 ευρώ.
Η συμβατική έκδοση βενζίνης, συνδυάζεται με τον 1,0 λτ. κινητήρα με απόδοση 120 ίππους και τιμές που ξεκινούν από τα 21.800 ευρώ, ενώ διαθέτει και ήπια υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα 1,5 λτ. και απόδοση 130 ίππους, σε τιμές που ξεκινούν από τα 27.000 ευρώ και είναι αποκλειστικά διαθέσιμες με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Διαθέσιμο με κινητήρες: Βενζίνης, βενζίνης ήπιας υβριδικής τεχνολογιας, πετρελαίου
Opel Mokka
Το Οpel Mokka είναι κι αυτό ένα από τα μοντέλα με την ευρύτερη γκάμα στην κατηγορία των B-SUV διαθέτοντας συνολικά 3 διαφορετικές επιλογές κινητήρα. Η αρχή γίνεται με τα βενζινοκίνητα Mokka που εφοδιάζονται με τον 1,2 λίτρων turbo κινητήρα με απόδοση 100 ίππους (από 25.300 ευρώ) ή 130 ίππους σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (από 28.300 ευρώ), ενώ η έκδοση με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής αποδίδει 136 ίππους και κοστίζει από 30.300 ευρώ.
Το Mokka είναι διαθέσιμο και σε diesel έκδοση που εφοδιάζεται με κινητήρα 1,5 λτ. απόδοσης 110 ίππων και συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο (από 27.300 ευρώ), ενώ την γκάμα του συμπληρώνει η αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση.
Το Mokka-e (από 41.000 ευρώ χωρίς επιδότηση) διαθέτει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και μπαταρία χωρητικότητας 50kW, χαρίζοντάς του ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 338 χλμ. σε μεικτές συνθήκες σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Για τη φόρτισή του, το Mokka-e χρειάζεται 30 λεπτά της ώρας από ταχυφορτιστή DC με ισχύ έως 100kW, ενώ από wallbox με δυνατότητα να δεχθεί έως 7,4kW ή προαιρετικά 11kW, ο χρόνος φόρτισής του ανέρχεται σε 8 ώρες, ή σε 5 ώρες και 25 λεπτά αντίστοιχα.
Διαθέσιμο με κινητήρες: Bενζίνης, πετρελαίου, ηλεκτρικό
Peugeot 2008
Το δημοφιλές B-SUV της Peugeot έχει μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων που το καθιστούν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η γκάμα του Peugeot 2008 ξεκινά από τις συμβατικές βενζινοκίνητες εκδόσεις με απόδοση από 100 ίππους (από 24.100 ευρώ) με χειροκίνητο ή με 130 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (από 29.900).
Διαθέτει επίσης και πετρελαιοκίνητη έκδοση η οποία ξεκινά από τα 27.200 ευρώ και εφοδιάζεται με τον 1,5 λτ. BlueHDi κινητήρα των 130 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα που προέρχονται από τον όμιλο Stellantis και ανήκουν στην ίδια κατηγορία, το 2008 διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την ονομασία e-2008 (από 42.000 ευρώ χωρίς επιδότηση).
Το ηλεκτρικό e-2008 εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και μπαταρία 54kW (50,8kW ωφέλιμη) χαρίζοντας στο εντυπωσιακό SUV μέση αυτονομία έως και 406 χλμ. με μια φόρτιση. Aυτή διαρκεί 5 ώρες και 45 λεπτά από wallbox με το e-2008 να μπορεί να δεχθεί έως και 11kW ισχύος, ενώ από ταχυφορτιστή DC και ικανότητα να δεχθεί έως 100kW, η φόρτιση από το 10-80% διαρκεί μόλις 26 λεπτά της ώρας.
Διαθέσιμο με κινητήρες: Βενζίνης, πετρελαίου, ηλεκτρικό
Renault Captur
Το Renault Captur είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες διαθέσιμες επιλογές κινητήρων στην κατηγορία των B-SUV, διαθέτοντας τόσο βενζινοκίνητες συμβατικές εκδόσεις, όσο και εκδόσεις διπλού καυσίμου (υγραέριο και βενζίνη), αλλά και 3 εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.
Η γκάμα του συγκεκριμένα ξεκινά από τη συμβατική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα TCe των 90 ίππων (από 22.910 ευρώ) για να συνδυαστεί στην επόμενη έκδοση το μοτέρ αυτό και με σύστημα διπλού καυσίμου (LPG-βενζίνη) αποδίδοντας 100 ίππους και με τιμές που ξεκινούν από τα 23.810 ευρώ. Η αμέσως επόμενη έκδοση κινητήρα στην πλούσια γκάμα του Captur είναι η ήπια υβριδική έκδοση που εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,33 λτ. με απόδοση 140 ίππους (από 28.950 ευρώ).
Οι επόμενες εκδόσεις είναι αυτές με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της Renault που συνδυάζουν τον 1,6 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και αυτόματο Multi-mode κιβώτιο, αποδίδοντας 145 ίππους και καταναλώνοντας από 4,8-5,1λτ./100 χλμ. Οι τιμές του υβριδικού Captur ξεκινούν από τα 31.060 ευρώ με τις κορυφαίες εκδόσεις του να είναι οι επαναφορτιζόμενες Plug-in Hybrid που ξεκινούν από τα 39.810 ευρώ. Οι PHEV εκδόσεις του Captur συνδυάζουν κι αυτές τον 1,6 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά 160 ίππους και μέσω της μπαταρίας των 10,5kWh του χαρίζουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 40 χλμ., με μέση τιμή κατανάλωσης τα 1,3-1,4 λτ./100 χλμ. (WLTP).
Διαθέσιμο με κινητήρες: Βενζίνης, βενζίνης-υγραερίου (LPG), ήπια υβριδικό (mHEV), υβριδικό, Plug-in υβριδικό
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ