Τα φθηνότερα αυτοκίνητα βενζίνης, diesel, LPG, φυσικό αέριο, υβριδικό και ηλεκτρικό
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βρίθει επιλογών, όχι μόνο από πλευράς μοντέλων αλλά και από πλευράς τύπου καυσίμου.
Στο παρακάτω θέμα σας παρουσιάζουμε τις πιο προσιτές επιλογές της αγοράς ανάλογα με το καύσιμο που καταναλώνουν: βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο (LPG), φυσικό αέριο (CNG), ρεύμα και βενζίνη (Plug-in Hybrid), και αποκλειστικά ρεύμα (BEV).
Όπως αντιλαμβάνεστε, υπάρχει πληθώρα επιλογών στην αγορά με αποτέλεσμα ένας υποψήφιος αγοραστής να πρέπει να βάλει κάτω τις μεταφορικές ανάγκες και προτεραιότητες του.
BUY NOW
Βενζίνη: Toyota Aygo 1.0 VVT-i
Τιμή: Από 10.750 ευρώ
Το φθηνότερο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά είναι αυτή τη στιγμή το 5θυρο Toyota Aygo, το οποίο στην έκδοση X-Cool κοστίζει 10.750 ευρώ, σύμφωνα πάντα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της ιαπωνικής εταιρείας. Το Aygo συνοδεύεται επίσης από εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χιλιομέτρων, καθώς και από δωρεάν οδική βοήθεια.
Το Toyota Aygo είναι ένα μοντέλο της μίνι κατηγορίας που ξεχωρίζει για το μοντέρνο του design, την ευχρηστία του εντός πόλης και το οικονομικό κόστος χρήσης. Διατίθεται με ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1,0 λτ. που αποδίδει 72 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Προαιρετικά, μπορεί να συνδυαστεί και με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο MMT πέντε ταχυτήτων. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 5,0-5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 113-115 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.
Diesel: FIAT Tipo Sedan 1.3 MTJ
Τιμή: Από 15.450 ευρώ
Το Fiat Tipo Sedan είναι το πιο φθηνό σεντάν της αγοράς. Διαθέτει ένα αρκετά μοντέρνο 4θυρο αμάξωμα με μήκος που ξεπερνά ελαφρώς τα 4.5 μέτρα. Μάλιστα, με την ανανέωση του 2020 η ιταλική μάρκα κατάφερε να του χαρίσει ένα ακόμα πιο εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό που παράλληλα εκσυγχρόνισε την εικόνα του και αναβάθμισε τον εξοπλισμό και την γκάμα κινητήρων του.
Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους, αλλά σίγουρα το ατού του είναι ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 520 λίτρων. Ο κινητήρας που εφοδιάζει την πιο προσιτή πετρελαιοκίνητη έκδοση στην γκάμα του ανανεωμένου Tipo Sedan είναι ο ροπάτος 4κύλινδρος πετρελαίου 1.3 MTJ των 95 ίππων και 200 Nm με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Με αυτό το μοτέρ, το Tipo Sedan πιάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 12,8 δλτ. Και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 184 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση στον συνδυασμένο κύκλο είναι 4,1-4,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 φτάνουν στα 110 γρ./χλμ., προσφέροντας απαλλαγή τελών κυκλοφορίας.
Υγραέριο (LPG): Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG
Τιμή: Από 13.820 ευρώ
Η νέα γενιά των σουπερμίνι της Dacia βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Το αμάξωμα του νέου Sandero είναι πιο μυώδες και πιο μοντέρνο σε σύγκριση με τα απερχόμενο μοντέλο, χάρη στα φουσκωμένα φτερά, τους τονισμένους ώμους και την ελαφρώς χαμηλότερη οροφή. Η τετραθέσια καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη και χώρος αποσκευών των 410 λτ θα χωρέσει πολλά μπαγκάζια.
Η έκδοση διπλού καυσίμου με τον 1.0 TCe διαθέτει ρεζερβουάρ LPG 40 λτ. και μαζί με το 50άρι βενζίνης εκτοξεύουν την συνδυαστική αυτονομία. Η απόδοση του 1.0 TCe σε λειτουργία βενζίνης είναι η γνωστή, 91 PS και 160 Nm, όμως σε λειτουργία LPG αποδίδει 100 PS και 170 Nm. Διαφορά συναντάμε στην τελική ταχύτητα, όπου όταν καταναλώνει βενζίνη φτάνει τα 179 χλμ./ώρα, ενώ όταν καίει υγραέριο ακουμπά τα 183 χλμ./ώρα. Στην μέτρηση επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα δεν υπάρχει διαφορά και απαιτεί 11,6 δλτ.. Επιπλέον, όταν καταναλώνει LPG οι εκπομπές CO2 είναι 106-113 gr/km και η μέση κατανάλωσή του στα 6,9-7,3 lt/100 km, με αποτέλεσμα να απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Φυσικό αέριο (CNG): SEAT Ibiza 1.0 TGI CNG 90 PS
Τιμή: Από 16.390 ευρώ
Το ανανεωμένο SEAT Ibiza ξεκίνησε την εμπορική του πορεία και στην χώρα μας, με την γκάμα να περιλαμβάνει και την έκδοση διπλού καυσίμου TGI που καταναλώνει και φυσικό αέριο. Το αισθητικό ρετουσάρισμα επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την καμπίνα, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό να αποτελούν πλέον ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών πολύ καλής ποιότητας. Το πορτμπαγκάζ της έκδοσης TGI είναι μειωμένο λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα, και φτάνει τα 262 λτ.. Κατά τα άλλα, παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα και πρακτικά σουπερμίνι της αγοράς, με δυνατούς χώρους για τους πίσω επιβάτες.
Ο 3κύλινδρος 1.0 TSI αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm, και έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές για να καταναλώνει φυσικό αέριο. Διαθέτει επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, νέους εκκεντροφόρους και βαλβίδες, νέο σύστημα ψεκασμού κ.α., ενώ δεν διαθέτει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Χάρη σε τρία ντεπόζιτα CNG κατασκευασμένα από ατσάλι με χωρητικότητα 13,8 kg φυσικού αερίου και ένα 9λιτρο ντεπόζιτο βενζίνης, η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 550 χλμ., με τα 375 km από αυτά να γίνονται αποκλειστικά με φυσικό αέριο.
Plug-in Hybrid (PHEV): SEAT Leon 1.4 TSI 204 PS DSG e-Hybrid
Τιμή: Από 31.290 ευρώ
Η τέταρτη γενιά του SEAT Leon αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία οι Ισπανοί δημιούργησαν την πρώτη plug-in υβριδική πρόταση στην ιστορία τους. Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στον σχεδιασμό του αμαξώματός του, το Leon e-Hybrid εφοδιάζεται με τον TSI κινητήρα του 1,4 λίτρου καθώς και με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, αποδίδοντας συνδυαστικά 204 ίππους και 350 Nm. Τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου συμπληρώνουν το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων καθώς και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,8 kWh. Σύμφωνα με την ισπανική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 1,1 λίτρα/100 χλμ. ενώ η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 64 χιλιόμετρα. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Η καμπίνα του νέου SEAT Leon είναι από τις πιο ευρύχωρες στην κατηγορία και ξεχωρίζει για την ποιότητα των υλικών, την πρακτικότητα και την καλή εργονομία. Το πορτμπαγκάζ στην συγκεκριμένη περίπτωση φτάνει τα 270 λίτρα, αλλά όσοι θέλουν ακόμα μεγαλύτερο θα πρέπει να καταφύγουν στην πρακτικότερη έκδοση Sportourer που έχει 200 επιπλέον λίτρα χώρου (470 λτ.).
Ηλεκτρικό (EV): FIAT 500e 95 PS
Τιμή: 18.970 ευρώ με επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και απόσυρση
Η νέα γενιά του εμβληματικού FIAT 500 είναι αμιγώς ηλεκτρική, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ταιριαστό και ολοκληρωμένο μοντέλο για “καθαρές” αστικές περιηγήσεις. Πρόκειται για το φθηνότερο 4θέσιο ηλεκτρικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς, με την τιμή του να μην ξεπερνά τα 19.000 ευρώ μετά από την επιδότηση και την απόσυρση που προβλέπεται για αυτοκίνητα του είδους.
Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας, με την βασική να έχει χωρητικότητα 23,8 kWh και την μεγαλύτερη 42 kWh. Η βασική έκδοση του θέματος χαρίζει αυτονομία πάνω από 180 χλμ./ώρα και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 70 kW (95 PS). Οι επιδόσεις που χαρίζει στο ιταλικό ηλεκτρικό μίνι είναι καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. Και τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Επιπλέον, ο ενσωματωμένος φορτιστής ισχύος 11 kW επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της βασικής μπαταρίας σε μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά, πάντα σε αντίστοιχης ισχύος wallbox.