Οικονομική... χείρα βοηθείας προσφέρουν στο κοινό όλα εκείνα τα μοντέλα που χρησιμοποιούν ως κύριο καύσιμο το φυσικό αέριο (CNG).
Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η χρήση αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο προσφέρει χαμηλότερο κόστος κίνησης έως και 60% σε σχέση με τη βενζίνη και έως 30% έναντι των μοτέρ πετρελαίου, με παράπλευρο όφελος για όλους και τους χαμηλότερους εκπεμπόμενους ρύπους.
Για όλους εκείνους λοιπόν που θέλουν να κάνουν ακόμη μεγαλύτερη οικονομια στην καθημερινή και όχι μόνο μετακίνηση τους συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα 11 μοντέλα που μπορείτε να βρείτε στην ελληνική αγορά, τα οποία μπορούν να καλύψουν ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων και αναγκών, λόγω των διαφορετικών κατηγορίων που ανήκουν.
BUY NOW
Μοντέλα με φυσικό αέριο
Fiat
Στην γκάμα της ιταλικής φίρμας συναντούμε το Panda με τον κινητήρα 0,9 ΤwinAir σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης (70 και 80 ίππων). Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση του μίνι ιταλικού μοντέλου ανέρχεται στα 3,7 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα κάτι που μεταφράζεται σε ένα κόστος της τάξης των 3,1 ευρώ. Οι τιμές του Fiat Panda CNG ξεκινούν από τα 13.500 ευρώ.
SEAT
Στην περίπτωση της SEAT οι επιλογές φυσικού αερίου είναι τέσσερις. Στα Ibiza και Arona για την κίνησή τους φροντίζει ένας 1.000άρης TSI με 90 ίππους, με το κόστος αγοράς να διαμορφώνεται στα 16.890 και 18.090 ευρώ αντίστοιχα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση τοποθετείται στα 3,8 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ, και τα δύο μοντέλα, εξοπλίζονται με ντεπόζιτο βενζίνης 9 λίτρων και 13,8 κιλών φυσικού αερίου.
Στα μεγαλύτερα Leon και Leon Sportourer, η SEAT τοποθετεί τον 1,5 TSI με ισχύ στα 130 άλογα. Εδώ οι δεξαμενές φυσικού αερίου μπορούν να είναι 17,3 κιλών, με το ντεπόζιτο βενζίνης να παραμένει στα 9 λίτρα. Το μέσο κόστος κίνησης, με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση των 3,7 κιλών/100 χλμ., βρίσκεται και πάλι στα 3,1 ευρώ. Οι τιμές των Leon και Leon Sportourer CNG διαμορφώνονται στα 25.290 και 26.690 ευρώ αντίστοιχα.
Skoda
H Skoda προσφέρει 3 μοντέλα με δυνατότητα επιλογής φυσικού αερίου: Το μικρομεσαίο Scala, το crossover Κamiq και τη μεσαία Octavia Grand Coupe σε σεντάν και station wagon αμάξωμα. Στην περίπτωση των Scala & Kamiq G-Tec, το 1.000άρι TSI μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής. Με πλήρη ανεφοδιασμό φυσικού αερίου, δηλαδή στα 13,8 κιλά, η Skoda αναφέρει πως η αυτονομία αγγίζει τα 410 χιλιόμετρα. Σε αυτά υπολογίστε επιπλέον 220 χιλιόμετρα λόγω της ύπαρξης δοχείου βενζίνης 9 λίτρων. Οι τιμές των Scala και Kamiq με φυσικό αέριο τοποθετούνται στα 18.150 και 19.850 ευρώ αντίστοιχα.
Στη μεσαία Octavia Grand Coupe & Sport Wagon, η Skoda τοποθετεί τον 1,5 TSI με 131 ίππους (οι τιμές ξεκινούν από τα 25.100 ευρώ). Για την περίσταση, η συγκεκριμένη έκδοση της Octavia εξοπλίζεται με μεγαλύτερες δεξαμενές φυσικού αερίου, στα 17,33 κιλά, ενώ η μέση κατανάλωση των 3,8 κιλών ανά 100 χλμ., μεταφράζεται σε ένα κόστος που δεν ξεπερνά τα 4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
VW
H γκάμα της VW στον τομέα του φυσικού αερίου αφορά τα eco up! και Golf TGI. To μίνι μοντέλο εφοδιάζεται με 1.000άρι τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ 68 ίππων και κοστίζει 15.100 ευρώ. Στην περίπτωση του μικρομεσαίου Golf, συναντούμε τον 1,5 TSI με 130 ίππους. Όπως και στην Octavia, η χωρητικότητα φυσικού αερίου βρίσκεται στα 17,3 κιλά και εκείνη της βενζίνης στα 9 λίτρα. Η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου ανέρχεται στα 4 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα. Το κόστος απόκτησης του VW Golf TGI διαμορφώνεται στα 26.250 ευρώ.