Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων και η εφαρμογή του «Καθαρού Δακτυλίου», έχει ωθήσει πολλούς στην αναζήτηση των αποδοτικότερων αυτοκινήτων πόλης της ελληνικής αγοράς. Εμείς τα εντοπίσαμε και σας τα παρουσιάζουμε.
Toyota Yaris Hybrid/Toyota Yaris Cross Hybrid
Το Toyota Yaris οφείλει ένα μέρος της θεαματικής εμπορικής επιτυχίας το γεγονός ότι ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της ευρωπαϊκής αγοράς το οποίο υιοθέτησε ένα πλήρως υβριδικό σύνολο το οποίο ακόμα και σήμερα διεκδικεί τον τίτλο του αποδοτικότερου. Στη σημερινή εκδοχή του, το Toyota Yaris Hybrid συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας 116 ίππους.
BUY NOW
Στις προδιαγραφές του υβριδικού συνόλου θα πρέπει να προσθέσουμε το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, στις οποίες αποθηκεύεται η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται είτε κατά την φάση της ανάκτησης από την πέδηση, είτε από τον ίδιο τον θερμικό κινητήρα. Στο υβριδικό σύνολο του Toyota Yaris οφείλονται και οι εντυπωσιακές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων, οι οποίες το κατατάσσουν στην πρώτη θέση της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, το Toyota Yaris Hybrid καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες μόλις 3,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που δεν απέχει από την πραγματικότητα. Σημειώστε ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν υπερβαίνουν τα 86 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Το ίδιο υβριδικό σύνολο συναντάμε και στο νέο Yaris Cross, στο οποίο η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου διαμορφώνεται στα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 99 γραμμάρια ανά χιλιόμετρα.
Σε ό,τι αφορά στη διάθεση των δύο υβριδικών Toyota στην ελληνική αγορά, το Yaris Hybrid ξεκινά από τα 17.380 ευρώ και το Yaris Cross Hybrid από τα 20.320 ευρώ.
Διαβάστε ΕΔΩ τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις μας από το νέο Toyota Yaris Cross
Renault Clio E-Tech
Tο Renault Clio μπήκε πρόσφατα στην οικογένεια υβριδικών οχημάτων, υιοθετώντας ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει τη λειτουργία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου και δύο ηλεκτρικών μοτέρ.
Η συνδυαστική απόδοση του φτάνει τους 140 ίππους, επιτρέποντας στο δημοφιλές Renault να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα. Ακόμα πιο εντυπωσιακές, ωστόσο, είναι οι επιδόσεις του υβριδικού Renault στον τομέα της αποδοτικότητας, με την κατανάλωση καυσίμου σε μεικτές συνθήκες να ανέρχεται σε 4,3 λίτρα και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 96 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι το ίδιο υβριδικό σύνολο τοποθετείται και στο Renault Arkana, και όχι στο μικρότερο σε διαστάσεις Captur, το οποίο εφοδιάζεται με ένα plug-in υβριδικό συνδυασμό με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή ενέργειας.
Η τιμή του Renault Clio E-Tech στην ελληνική αγορά ξεκινά από τα 23.540 ευρώ.
H τρίτη υβριδική πρόταση της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης έρχεται από την Honda και δεν είναι άλλο από το καταξιωμένο Jazz, το οποίο εσχάτως επέστρεψε στις γνωστές… υβριδικές του συνήθειες.
Το υβριδικό σύνολο της ιαπωνικής φίρμας έχει αφετηρία έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου, στο έργο του οποίου συμβάλλει ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Η συνδυαστική απόδοση του Honda Jazz e:HEV e-CVT φτάνει τους 109 ίππους, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να διαμορφώνεται στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 102 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Το Honda Jazz e:HEV e-CVT προσφέρεται και με το outfit ενός αστικού crossover (βλέπε έκδοση Crosstar), με την επιβάρυνση στις τιμές της κατανάλωσης καυσίμου και των εκλυόμενων ρύπων να ανέρχεται σε 0,1 λίτρα/100 χλμ. και σε 2 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Το υβριδικό Honda Jazz διατίθεται στην ελληνική αγορά έναντι 22.700 ευρώ με την έκδοση Crosstar να αγγίζει τα 29.000 ευρώ.
Το Suzuki Swift αποτέλεσε μια από τις πρώτες προτάσεις στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης που υιοθέτησε την ήπια υβριδική τεχνολογία, ενισχύοντας το ούτως ή άλλως αποδοτικό δείγμα γραφής του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου.
Για του λόγου το αληθές, το ατμοσφαιρικό σύνολο καταναλώνει μόλις 4,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκλύει 106 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, παρά το γεγονός ότι η συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα-εναλλάκτη στο έργο του θερμικού μοτέρ είναι περιορισμένη.
Ένα ακόμα προσόν που καθιστά το Suzuki Swift μια δελεαστική πρόταση είναι το χαμηλό κόστος απόκτησής της, καθώς η βασική εξοπλιστική έκδοση GL ξεκινά από τα 13.600 ευρώ.
Το Mazda 2 αποτελεί τη μικρότερη σε διαστάσεις και πιο προσιτή επιλογή στη σημερινή γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, προσαρμόζοντας στα μέτρα και τα σταθμά ενός αυτοκινήτου πόλης την υψηλή κατασκευαστική ποιότητα και τον οδηγοκεντρικά προσανατολισμένο χαρακτήρα.Το ιαπωνικό hatchback προσφέρεται στην ελληνική αγορά με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια ενός ήπια υβριδικού συστήματος κατατάσσεται ανάμεσα στους αποδοτικότερους της κατηγορίας του.
Αποδίδοντας 90 ή 115 ίππους, ο ήπια υβριδικός συνδυασμός της Mazda όχι μόνο αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εντυπωσιακές δυνατότητες του πλαισίου αλλά και καταφέρνει να διατηρήσει χαμηλά τόσο την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, απαιτούνται 4,7 λίτρα βενζίνης ώστε να διανύσει κανείς σε μεικτές συνθήκες 100 χιλιόμετρα, την ίδια στιγμή που τα 107 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη του Mazda2 από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Στη χώρα μας το πρόσφατα ανανεωμένο Mazda 2 των 90 ίππων προσφέρεται έναντι 15.250 ευρώ.
Διαβάστε ΕΔΩ τη δοκιμή του νέου Mazda 2
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ