Ποια αυτοκίνητα 10ετίας βγάζουν τις λιγότερες βλάβες -Τα πιο αξιόπιστα μοντέλα
Η αξιοπιστία είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας και η λίστα του TUV μας παρουσιάζει τις 20 καλύτερες επιλογές για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεκαετίας.
Ποια αυτοκίνητα αξίζει να αγοράσετε μεταχειρισμένα για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων με βλάβες και ακριβές επισκευές; Σε αυτή την πολύ σημαντική ερώτηση, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν μπορεί δώσει σαφή απάντηση.
Στις περισσότερες περιπτώσεις τα πράγματα εξαρτώνται από την κατάσταση του αυτοκινήτου που έχετε επιλέξει να δείτε, αλλά και από το πώς έχει συντηρηθεί όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, η ετήσια κατάταξη του TUV, μπορεί να αποτελέσει έναν μπούσουλα κατά την επιλογή.
BUY NOW
Φέτος, ο γερμανικός οργανισμός «δοκίμασε» πάνω από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα για να συγκεντρώσει τα στατιστικά αξιοπιστίας τους. Πρόκειται για μοντέλα παραγωγής 2013-2014, ενώ όπως συμβαίνει πάντα με τις αξιολογήσεις του TUV, έχουν περάσει από ενδελεχή έλεγχο.
20. Mazda 2
Ποσοστό βλαβών: 19,4%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 92.000 χλμ.
Η δεύτερη γενιά Mazda 2 εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Ford και είναι ουσιαστικά ένα δίδυμο μοντέλο του Fiesta που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία αντί για την Γερμανία και παρέμεινε στην αγορά μέχρι το 2014. Συνολικά, τα δύο αδελφά μοντέλα είναι αξιόπιστα, ειδικά το Mazda, αν και κάποιες μικρές ζημιές παρουσιάστηκαν στα αυτοκίνητα κατασκευής 2013 και 2014.
20. Mercedes-Benz GLK
Ποσοστό βλαβών: 19,4%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 146.000 χλμ.
Το γερμανικό SUV λανσαρίστηκε το 2008 και παρέμεινε στην αγορά μέχρι το 2015. Ο αντικαταστάτης του μετονομάστηκε σε GLC. Πρόκειται για ένα άνετο και αξιόπιστο μοντέλο, αλλά θα πρέπει να ελέγξετε το αυτόματο σασμάν των 7 σχέσεων, την αντλία νερού στην έκδοση 220 CDI και τους τεντωτήρες της καδένας χρονισμού στα πετρελαιοκίνητα γενικώς.
18. Audi A1
Ποσοστό βλαβών: 19,1%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 113.000 χλμ.
Το Audi A1 είναι αδελφό μοντέλο του VW Polo, αλλά αντί να κατασκευάζεται στην Παμπλόνα, κατασκευαζόταν στον βελγικό εργοστάσιο της Audi. Τα πιο σοβαρά προβλήματα σχετίζονται με τους 1.2 TFSI και 1.4 TFSI (ΕΑ111), ενώ στην έκδοση με τον 1.4 υπήρχε ένα μικρό και φθηνό στην επίλυση πρόβλημα με την τροφοδοσία καυσίμου.
18. Toyota Auris
Ποσοστό βλαβών: 19,1%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 118.000 χλμ.
Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου της Toyota παρουσιάστηκε το δεύτερο εξάμηνο του 2012 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019. Η γκάμα κινητήρων του διέθετε πληθώρα επιλογών βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικό (από 1.2 Turbo έως 1.8). Τα προβλήματα εδώ είναι σπάνια, εκτός από τους ντίζελ, όπου υπάρχουν πολλές αναφορές για φθορές στο τούρμπο. Ταυτόχρονα, υπήρξαν ανακλήσεις για αντικατάσταση του συστήματος ανακύκλωσης καυσαερίων και της αντλίας καυσίμου.
16. Audi A4 και A5
Ποσοστό βλαβών: 18,8%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 166.000 χλμ.
Μιλάμε για την τελευταία σειρά παραγωγής της γενιάς B8, η οποία παρέμεινε στην αγορά από το 2007 έως το 2015, και ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε την MLB πλατφόρμα. Πρόκειται για ένα άνετο και πλούσια εξοπλισμένο μοντέλο, στο οποίο η καλύτερη επιλογή είναι οι εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο. Το αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic παρουσιάζει αρκετά προβλήματα, όπως και το σύστημα κλειδώματος.
16. Audi Q3
Ποσοστό βλαβών: 18,8%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 128.000 χλμ.
Σχεδιασμένο ως μια πιο πολυτελής έκδοση του VW Tiguan, η πρώτη γενιά του γερμανικού SUV έκανε το ντεμπούτο της το 2011. Τα περισσότερα Audi Q3 της εποχής εφοδιάζονταν με τον 2.0 TDI των 120 ίππων, με τα περισσότερα προβλήματα να εντοπίζονται στο αυτόματο κιβώτιο S tronic και το intercooler.
14. Mazda 3
Ποσοστό βλαβών: 18%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 114.000 χλμ.
Η τρίτη γενιά του ιαπωνικού μικρομεσαίου έκανε το ντεμπούτο της στην Ευρώπη το 2013. Τα σημαντικότερα θέματα που αντιμετώπισε αυτή η γενιά αφορούσαν τα φώτα, τον τεντωτήρα του ιμάντα χρονισμού και την κλειδαριά του πορτμπαγκάζ. Ταυτόχρονα, υπήρξαν και ανακλήσεις για την υποβοήθηση του συστήματος πέδησης και την ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα.
14. Volvo XC60
Ποσοστό βλαβών: 18%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 170.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά του XC60 ήταν στην παραγωγή από το 2008 έως το 2016 και έχει πετύχει ισχυρά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια. Το αδύνατο σημείο του είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ προβλήματα παρουσίαζαν οι αισθητήρες στάθμευσης και ορισμένα συστήματα ασφαλείας. Ακόμα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις πρόωρων αποφορτισμένων μπαταριών, ενώ από τους κινητήρες τα περισσότερα προβλήματα παρουσιάζει ο ντίζελ των 205 ίππων.
13. BMW X1
Ποσοστό βλαβών: 17,8%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 130.000 χλμ.
Εδώ και αρκετά χρόνια, η BMW X1 βρίσκεται ψηλά στις λίστες αξιοπιστίας του TUV. Η πρώτη γενιά της X1 παρέμεινε στην αγορά μέχρι τα μέσα του 2015. Θα πρέπει να δώσετε προσοχή στους δίλιτρους τουρμποντίζελ και στην κατάσταση της καδένας χρονισμού, όπως και στο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού.
12. VW Golf
Ποσοστό βλαβών: 17,6%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 132.000 χλμ.
Η έβδομη γενιά του Golf κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στα τέλη του 2012. Βασιζόταν στην πλατφόρμα MQB και διέθετε ιμάντα χρονισμού που εξάλειψε τα περισσότερα από τα σοβαρά προβλήματα των μικρών TSI. Οι μεγαλύτεροι, 2.0 TSI και 2.0 TDI, αντιμετώπιζαν θέμα με διαρροές στο σύστημα ψύξης (TSI), το intercooler την βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (2.0 TDI).
11. Audi Q5
Ποσοστό βλαβών: 17,4%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 157.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά του Q5 βρισκόταν στην παραγωγή μέχρι το 2017 και το facelift του 2012 είναι το μοντέλο που μας απασχολεί. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε αυτή η γενιά αφορούσαν τις ηλιοροφές και ορισμένες διαρροές στο σύστημα ψύξης.
10. MINI Hatch
Ποσοστό βλαβών: 17,3%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 103.000 χλμ.
Πρόκειται για τα τελευταία μοντέλα της δεύτερης γενιάς R56/57. Τα προβλήματα προήλθαν κυρίως από τον βενζινοκινητήρα Prince των 1,6 λίτρων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον Όμιλο PSA. Η επόμενη γενιά που έφερε τους 3κύλινδρους κινητήρες, είχε θέμα στα πρώτα αυτοκίνητα με τα ρουλεμάν του στροφάλοφόρου.
9. Mitsubishi ASX
Ποσοστό βλαβών: 17,1%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 127.000 χλμ.
Το ιαπωνικό SUV παρουσιάστηκε το 2010 και βρισκόταν στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι το 2017 με διάφορες ενδιάμεσες ανανεώσεις. Τα πρώτα αυτοκίνητα αντιμετώπιζαν προβλήματα με την ηλιοροφή, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι απαιτεί συχνή συντήρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
8. Mercedes-Benz ML
Ποσοστό βλαβών: 16,9%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 169.000 χλμ.
Η τρίτη γενιά του μοντέλου κυκλοφόρησε στην Ευρώπη το 2011 και ήταν αρκετά πιο αξιόπιστη από τις δύο προηγούμενες. Η μεγαλύτερη πηγή προβλημάτων ήταν η αερανάρτηση, με τα μοντέλα κατασκευής μέχρι το 2015 να αντιμετωπίζουν βλάβες στο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων.
7. Honda Jazz
Ποσοστό βλαβών: 16,6%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 94.000 χλμ.
Το πρακτικό και ευρύχωρο Honda Jazz ξεχωρίζει στις λίστες του TUV. Ωστόσο, θα πρέπει να ελεγχθούν οι δαγκάνες των φρένων και φυσικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχουν αντικατασταθεί τα φυσίγγια των αερόσακων Takata.
6. VW Golf Plus και Sportsvan
Ποσοστό βλαβών: 16,2%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 99.000 χλμ.
To Golf Plus είναι πιο αξιόπιστο από το Golf στο οποίο βασίζεται, με τα περισσότερα μελανά σημεία να εντοπίζονται στο σύστημα των φώτων και την κατανάλωση λιπαντικού. Και εδώ θα πρέπει να ελεγχθεί ο τεντωτήρας της καδένας χρονισμού στους 1.4 TSI. Το 2014, αντικαταστάθηκε από το Sportsvan, το οποίο όμως αντιμετώπιζε προβλήματα με τα προσκέφαλα, τις υποδοχές Isofix και το βολάν στα 2λιτρα TDI.
5. Audi A3
Ποσοστό βλαβών: 15,9%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 132.000 χλμ.
Η συγκεκριμένη γενιά βρίσκονταν στην αγορά από το 2013 έως το 2020. Είναι το πρώτο A3 που βασίστηκε στην MQB, αλλά είχε διαφορές στην κατασκευή σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα του Ομίλου. Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα εντοπίζονται στο σύστημα πολυμέσων και τα αυτόματα σασμάν διπλού συμπλέκτη S tronic, με τα σπανιότερα να αφορούν το σύστημα καυσίμου των 1.2 και 1.4 TFSI.
4. VW Touareg
Ποσοστό βλαβών: 15,1%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 176.000 χλμ.
Η δεύτερη γενιά του μεγάλου πολυτελούς SUV της VW ήταν αρκετά πιο αξιόπιστη από την πρώτη, με εξαίρεση τον V6 TDI που είχε ελαττωματικούς τεντωτήρες καδένας. Βλάβη παρουσίαζε και το πεντάλ των φρένων, καθώς και η ενεργή μεγάλη σκάλα των φώτων και η αερανάρτηση.
3. Mercedes-Benz B-Class
Ποσοστό βλαβών: 14,8%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 108.000 χλμ.
Η δεύτερη γενιά έκανε την εμφάνισή της το 2011 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019. Οι ανακλήσεις που υπέστη αφορούσαν το σύστημα διεύθυνσης, τους αερόσακους, τον τεντωτήρα καδένας χρονισμού και τους ιμάντες.
2. Mercedes-Benz A-Class
Ποσοστό βλαβών: 14,7%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 120.000 χλμ.
Η τρίτη γενιά της A-Class ήταν χάτσμπακ, οι δύο προηγούμενες ήταν MPV, και παρουσιάζει ένα πολύ αξιόπιστο πρόσωπο. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε ήταν λιγοστά και δεν αφορούσαν όλες τις εκδόσεις, με τα κυριότερα να είναι ο τεντωτήρας της καδένας χρονισμού των πετρελαιοκινητήρων και οι εκκεντροφόροι στους βενζινοκινητήρες 1.6 και 2.0
1. Porsche 911 Carrera
Ποσοστό βλαβών: 5,6%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 65.000 χλμ.
Η συγκεκριμένη γενιά της 991 είναι αρκετά δημοφιλής και αξιόπιστη. Φυσικά, πρέπει να λάβετε υπόψη ορισμένες ιδιαιτερότητες αυτού του μοντέλου: πρώτον, τη χαμηλότερη μέση χιλιομετρική απόσταση όλων των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν και δεύτερον, το γεγονός ότι μοντέλα όπως η 911 συνήθως απολαμβάνουν προσεκτική συντήρηση από τους ιδιοκτήτες τους.