Ενάμιση μήνα μετά την ανακοίνωση της «επίθεσης» στη διάσημη ανάβαση του Pikes Peak στο Colorado των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, η Hyundai αποκάλυψε το IONIQ 5 Time Attack.
Πέρα από το προφανές, δηλαδή τη σχεδόν τρομακτική όψη με τις μεγάλες αεροτομές, θα έχει εντυπωσιακό ήχο και ιπποδύναμη 678 αλόγων! Ας τα δούμε ένα-ένα.
Η κορεάτικη μάρκα έχει ανακοινώσει τετραπλή επίθεση στο Pikes Peak, με στόχο να σπάσει το ρεκόρ ηλεκτρικού SUV/Crossover παραγωγής.
BUY NOW
Πρέπει όμως να τονίσουμε πως αυτή η ανάβαση δεν είναι μία απλή δοκιμασία. Είναι μία διαδρομή 20 χιλιομέτρων, με 156 στροφές, ενώ οι συμμετέχοντες σκαρφαλώνουν σε υψόμετρο κατά 1,440m μεγαλύτερο, φτάνοντας 4,302m πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Έχοντας εφαλτήριο της προσπάθειας κατάκτησης της νίκης στον «Αγώνα προς τα Σύννεφα» το μακρινό 1916, ο αγώνας κοντά στο Colorado Springs είναι ο δεύτερος παλαιότερος στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Και συνεχίζει, στην 102η πλέον εκδοχή του, προσελκύοντας κατασκευαστές και αστέρες από κάθε άκρη του κόσμου.
Δεν είναι τυχαίο πως περιλαμβάνει έξι κατηγορίες, ώστε να χωριστούν τα κάθε λογής οχήματα που παίρνουν εκκίνηση. Από οχήματα παραγωγής, μέχρι πολεμικές μηχανές, όπως το ηλεκτρικό VW I.D. R Pikes Peak που το 2018 έκανε το απόλυτο ρεκόρ με τον Romain Dumas, με χρόνο 07:57.148.
Μία ποικιλία αγωνιστικών αλλά και στόχων, που καθρεφτίζεται και στην «επίθεση» που ετοίμασε για τη φετινή ανάβαση η Hyundai. Οι Κορεάτες θα… τρέξουν προς τα σύννεφα στις 23 Ιουνίου με συνολικά τέσσερα αυτοκίνητα!
Τα δύο θα είναι IONIQ 5 N παραγωγής, που θα επιδιώξουν να σπάσουν το ρεκόρ ηλεκτρικού SUV/Crossover παραγωγής. Πίσω από το τιμόνι κορεάτικων οχημάτων των 641 αλόγων θα είναι οι Paul Dallenbach and Ron Zaras. Ο πρώτος έχει στο ενεργητικό του 11 νίκες σε αυτό το αγωνιστικό έπος και το 1993 είχε σημειώσει και το προσωρινό ρεκόρ ανάβασης. Ο δεύτερος είναι πρωτοεμφανιζόμενος στο Pikes Peak και με διαφορετική διαδρομή, αφού συνήθως είναι μπροστά από κάμερες κι όχι πίσω από το τιμόνι. Μάλιστα, αποτελούσε μέλος της ομάδας παραγωγής της Hoonigan Racing του αδικοχαμένου Ken Block.
Οι τροποποιήσεις σε σχέση με το «απλό» IONIQ 5 N αφορούν όσα επιτάσσουν οι κανονισμοί. Το κάθισμα του οδηγού είναι πλέον ένα Recaro Pro Racer SPA Hans, οι ζώνες είναι Sabelt 6 σημείων, έχουν αφαιρεθεί τα πίσω καθίσματα και έχει τοποθετηθεί roll cage.
Όμως στους πρόποδες του βουνού θα παραταχθούν άλλα δύο, «πολεμικά» IONIQ 5 N. Αυτά αποκαλύφθηκαν με κάθε επισημότητα στο περιθώριο ενός άλλου θρυλικού αγώνα, στις 24 Ώρες του Nurburgring. Θα τα οδηγήσουν ο αστέρας του WRC και μέλος της αγωνιστικής ομάδας της Hyundai, Dani Sordo, καθώς και ο Robin Shute – ένας ακόμα πολύπειρος οδηγός στο Pikes Peak, το οποίο έχει «κατακτήσει» τέσσερις φορές.
Τα IONIQ 5 N Time Attack έχουν τεράστια πίσω αεροτομή αλλά και γιγαντιαίο σπόιλερ εμπρός, ποδιές, αναβαθμισμένα φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω, ζάντες 18 τροχών με ελαστικά Yokohama, αναβαθμισμένη ανάρτηση με ρυθμιζόμενη απόσταση από το έδαφος αλλά και γωνίες κάμπερ και τέλος, με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί σε θεωρητικούς… κόφτες, προσφέροντας 38 επιπλέον άλογα, φτάνοντας τα 678!
Κι αυτά, «φωνάζοντας» μέσω του συστήματος Hyundai N Active Sound+ που θα παράγει 120 ντεσιμπελ. Το ιδανικό soundtrack σε αυτή την επίθεση στον «αγώνα προς τα σύννεφα».