Formula 1: Το Grand Prix Μπαχρέιν είχε έντονη φθορά ελαστικών και μικτές στρατηγικές

GP Bahrain 2025

Σε πλήρη αντίθεση με τον αγώνα στην Ιαπωνία και την πίστα της Σουζούκα, η μάχη στην πίστα του Σακχίρ έφερε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό.

Σε αντίθεση με την Ιαπωνία όπου η φθορά των ελαστικών ήταν ελάχιστη, στο Grand Prix του Μπαχρέιν ήταν έντονη και επηρέασε τη ροή του αγώνα. Στον τερματισμό, αυτός που πανηγύρισε ήταν ο Oscar Piastri, χαρίζοντας στην McLaren την παρθενική της νίκη σε έναν αγώνα που θα μπορούσε να θεωρηθεί ο δεύτερος εντός έδρας αγώνας της λόγω του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της.

Για τον Αυστραλό, ήταν η τέταρτη νίκη του στη Formula 1 κι έτσι ισοφάρισε τον συνολικό αριθμό νικών που είχε ο Bruce McLaren - ο Νεοζηλανδός που ίδρυσε την ομάδα το 1966. Ο Piastri σημείωσε επίσης το πρώτο του χατ-τρικ (pole position, νίκη και ταχύτερος γύρος αγώνα), στη 50η του εκκίνηση σε Grand Prix. Μαζί του στο βάθρο ανέβηκε ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, ο George Russel που ήταν δεύτερος με τη Mercedes με διαφορά 15”499 και ο Lando Norris με την άλλη McLaren, που ήταν τρίτος, ελάχιστα (0.774) πίσω από τον συμπατριώτη του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ελαστικά στην πίστα
Δεκαπέντε οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, ενώ οι υπόλοιποι πέντε (οι δύο της Ferrari, ο Fernando Αlonso, ο Liam Lawson και ο Gabriel Bortoleto) επέλεξαν τη μέση γόμα. Στην πραγματικότητα και οι τρεις γόμες χρησιμοποιήθηκαν, όπως φαίνεται στα ποσοστά χρήσης: 45,83% για τη μέση γόμα (517 γύροι), 28,01% για τη σκληρή γόμα (316) και 26,15% για τη μαλακή γόμα (295).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, είπε: «Ήταν ένας θεαματικός αγώνας με πολλές μάχες και προσπεράσεις από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι τρεις γόμες που επιλέχθηκαν για αυτόν τον αγώνα, οι οποίες ήταν στην πραγματικότητα οι ίδιες με αυτές της περασμένης εβδομάδας στη Σουζούκα, χρησιμοποιήθηκαν, δημιουργώντας ένα μείγμα στρατηγικών που έκανε τον αγώνα ακόμα πιο ενδιαφέρον. Το επίπεδο φθοράς, παρά τις ελαφρώς χαμηλότερες θερμοκρασίες, ήταν σημαντικό και στις τρεις γόμες, πράγμα που σημαίνει ότι η στρατηγική δυο αλλαγών, ήταν η μόνη πραγματική επιλογή. Οι διαφορές απόδοσης μεταξύ της σκληρής, της μέσης και της μαλακής γόμας ήταν ξεκάθαρες σε απόλυτους όρους. Παράλληλα η φθορά εξαρτιόνταν από το στάδιο που τις χρησιμοποιούσαν, γεγονός που έκανε τον αγώνα ακόμα πιο δυναμικό, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη πόσο ισοδύναμες είναι οι ομάδες αυτή τη στιγμή. Στην πραγματικότητα, αυτός είναι ένας από τους στόχους μας ως προμηθευτή ελαστικών, να παρέχουμε ένα αξιόπιστο προϊόν που επιτρέπει μια σειρά από επιλογές στρατηγικής. Οπότε εναπόκειται στις ομάδες να αξιοποιήσουν αυτή τη δυναμική στο έπακρο».

«Τώρα κατευθυνόμαστε στην Τζέντα και σε έναν ακόμα εντελώς διαφορετικό τύπο πίστας, όπου για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν θα φέρουμε ένα τρίο γομών που είναι πιο μαλακές από αυτές που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτόν τον αγώνα πέρυσι. Ας δούμε τι θα συμβεί».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ