Μετά από συνεχείς διαμαρτυρίες από κάποιες ομάδες και οδηγούς, έντονο παρασκήνιο και πληθώρα δηλώσεων στα media, η FIA αποφάσισε να κινηθεί και μάλιστα δραστικά.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε κάποια πρώτα μέτρα, για να λυθεί το πρόβλημα του «porpoising». Αυτού που άλλοι αποκαλούν «δελφινισμό», άλλοι απλά «αναπηδήσεις» και που η FIA επιστημονικά χαρακτηρίζει ως «αεροδυναμικές ταλαντώσεις».
Η FIA παίρνει λοιπόν μέτρα για λόγους ασφαλείας, τα οποία θα αναγκάσουν τις ομάδες που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, να προφυλάξουν τους οδηγούς τους, θυσιάζοντας απόδοση.
BUY NOW
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας ανέφερε:
«Μετά τον όγδοο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIA Formula 1, κατά τον οποίο το φαινόμενο των αεροδυναμικών ταλαντώσεων («porpoising») της νέας γενιάς μονοθέσιων της Formula 1 και η επίδραση αυτού κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα στη φυσική κατάσταση του Οι οδηγοί ήταν για άλλη μια φορά ορατοί, η FIA, ως το διοικητικό όργανο του αθλήματος, αποφάσισε ότι, προς όφελος της ασφάλειας, είναι απαραίτητο να παρέμβει για να απαιτήσει από τις ομάδες να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές για τη μείωση ή την εξάλειψη αυτού του φαινομένου.
Εκδόθηκε Τεχνική Οδηγία για να δώσει οδηγίες στις ομάδες σχετικά με τα μέτρα που σκοπεύει να λάβει η FIA για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Σε αυτά περιλαμβάνονται:
1. Πιο προσεκτικός έλεγχος των σανίδων και των ολισθήσεων, τόσο όσον αφορά το σχεδιασμό τους όσο και την παρατηρούμενη φθορά
2. Ο ορισμός ενός συστήματος μέτρησης, βάσει της κατακόρυφης επιτάχυνσης του αυτοκινήτου, που θα δώσει ένα ποσοτικό όριο για το αποδεκτό επίπεδο κάθετων ταλαντώσεων. Ο ακριβής μαθηματικός τύπος για αυτήν τη μέτρηση αναλύεται ακόμη από τη FIA και οι ομάδες της Formula 1 έχουν κληθεί να συνεισφέρουν σε αυτή τη διαδικασία.
Εκτός από αυτά τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, η FIA θα συγκαλέσει μια τεχνική συνάντηση με τις Ομάδες προκειμένου να καθορίσει μέτρα που θα μειώσουν την τάση των αυτοκινήτων να εμφανίζουν τέτοια φαινόμενα μεσοπρόθεσμα.
Η FIA αποφάσισε να παρέμβει μετά από συνεννόηση με τους γιατρούς της για το συμφέρον της ασφάλειας των οδηγών. Σε ένα άθλημα όπου οι αγωνιζόμενοι οδηγούν τακτικά με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα, θεωρείται ότι όλη η συγκέντρωση του οδηγού πρέπει να επικεντρωθεί σε αυτό το έργο και ότι η υπερβολική κόπωση ή ο πόνος που βιώνει ένας οδηγός θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες σε περίπτωση που έχει ως αποτέλεσμα απώλεια συγκέντρωσης. Επιπλέον, η FIA έχει ανησυχίες σχετικά με τις άμεσες σωματικές επιπτώσεις στην υγεία των οδηγών, αρκετοί από τους οποίους ανέφεραν πόνο στην πλάτη μετά από πρόσφατα γεγονότα».