Formula 1: Οι πιο μαλακές γόμες δεν άλλαξαν το Grand Prix της Τζέντα

GP Saudi Arabia 2025

Μπορεί φέτος οι διαθέσιμες γόμες ελαστικών για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας να ήταν διαφορετικές, όμως όπως και το 2024, έλειψαν οι ανατροπές.

Ο πέμπτος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 πήγε βάσει… προβλέψεων σε ό,τι αφορά στη στρατηγική ενώ τη νίκη κατέκτησε ο Oscar Piastri της McLaren. Ήταν η τρίτη νίκη του Αυστραλού φέτος και τον τοποθέτησε στην κορυφή της βαθμολογίας – για πρώτη φορά στην καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολούθησε ο Max Verstappen που διατήρησε το σερί που τον θέλει να είναι σταθερά εντός Top-2 στα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας ενώ τρίτος ήταν ο Charles Leclerc, στο πρώτο βάθρο της Scuderia Ferrari φέτος.

Ας δούμε όμως πως κύλησε ο αγώνας από πλευράς ελαστικών. Λίγες εκπλήξεις υπήρξαν στην εκκίνηση, με μόλις τέσσερις οδηγούς (Lando Norris, Lance Stroll, Isack Hadjar και Nico Hulkenberg) να επιλέγουν τη σκληρή γόμα για το πρώτο μέρος. Οι υπόλοιποι 16 επέλεξαν τη μέση γόμα. Τρεις από αυτούς (Jack Doohan, Esteban Ocon και Gabriel Bortoleto) εκμεταλλεύτηκαν αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας του πρώτου γύρου, μετά τη σύγκρουση μεταξύ των Pierre Gasly και Yuki Tsunoda, για να αλλάξουν σε σκληρή γόμα.

Οι στρατηγικές που επιλέχθηκαν επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις πριν τον αγώνα, τόσο όσον αφορά στον αριθμό των pit stop όσο και στο διάγραμμα των παραθύρων για αυτά. Από τις κορυφαίες ομάδες, οι μόνοι που δοκίμασαν κάτι διαφορετικό ήταν ο Leclerc, ο οποίος παρέμεινε όσο το δυνατόν περισσότερο έξω στο πρώτο μέρος με τη μέση γόμα (29ος γύρος), και ο Norris, που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, κάνοντας pit stop στον 34ο γύρο. Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος διάρκειας, 49 γύρων, ολοκληρώθηκε από τον Οcon (Haas), ο οποίος, έχοντας σταματήσει στην αρχή, συνέχισε μέχρι την καρό σημαία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις μας πριν τον αγώνα όσον αφορά στην απόδοση των ελαστικών και στον τρόπο που λειτούργησαν οι στρατηγικές. Παρά το ότι φέραμε μια πιο μαλακή τριάδα γομών σε σύγκριση με πέρυσι, και με τις θερμοκρασίες της πίστας κατά μέσο όρο 7 °C υψηλότερες, η φθορά στις C3 και C4 ήταν ελάχιστη. Αυτό σήμαινε ότι – δεδομένου του πόσο ισοδύναμες είναι οι ομάδες – ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε ο αγώνας ήταν αναμενόμενος. Είδαμε μόνο λίγες περιπτώσεις παραμόρφωσης στο αριστερό μπροστινό ελαστικό, αλλά όχι αρκετές για να επηρεάσουν σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Όσον αφορά στην υπερθέρμανση, κάποια μονοθέσια δυσκολεύτηκαν λίγο, αλλά ήταν αναμενόμενο με αυτές τις θερμοκρασίες και σε μια πίστα όπου τα ελαστικά δεν έχουν ποτέ την ευκαιρία να “αναπνεύσουν”».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ιταλός συνέχισε: «Τώρα έχουμε την πρώτη ευκαιρία να πάρουμε μια ανάσα πριν κατευθυνθούμε σε μια άλλη ήπειρο, καθώς ετοιμαζόμαστε να αγωνιστούμε στις ΗΠΑ, για πρώτη φορά φέτος, στο Μαϊάμι. Σε μια πίστα με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτήν, θα έχουμε την ίδια επιλογή γομών που χρησιμοποιήθηκαν εδώ στη Τζέντα. Για άλλη μια φορά η επιλογή είναι ένα βήμα πιο μαλακή από τον περσινό αγώνα. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες αυτά τα δεδομένα, καθώς θα είναι το δεύτερο Σαββατοκύριακο με αγώνα Sprint».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ