O George Russell πανηγύρισε τη νίκη στο Grand Prix του Βελγίου, δέκατο-τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, ωστόσο η χαρά του δεν κράτησε πολύ.
Η W15 E Performance του αποδείχθηκε πως ήταν 1.5kg κάτω του κατώτερου ορίου βάρους που προβλέπουν οι τεχνικοί κανονισμοί της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού (798kg) κι έτσι ο οδηγός της Mercedes αποκλείστηκε από τα τελικά αποτελέσματα, με τη νίκη να πηγαίνει στον teammate του, Lewis Hamilton.
Η γερμανική ομάδα παραδέχθηκε το λάθος της και αποδέχθηκε τον αποκλεισμό ενώ ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά σχετικά με το πως φτάσαμε σε αυτό το βάρος στο «ασημί βέλος». Η Mercedes έκανε λόγο για λάθος υπολογισμούς, με το τελευταίο stint που επεκτάθηκε πέραν του προγραμματισμένου, σε συνδυασμό με την έλλειψη cool down lap στο οποίο συνήθως οι οδηγοί «μαζεύουν λάστιχο» από τα κομμάτια που είναι σκορπισμένα εκτός αγωνιστικής γραμμής.
BUY NOW
Κόντρα στις θεωρίες συνωμοσίας, η Pirelli τοποθετήθηκε επί του θέματος και υπερασπίστηκε το… θολό τοπίο που επηρέασε την κρίση της Mercedes. Μάλιστα, τόνισε διά στόματος του διευθυντή motorsport, Mario Isola, τους τρεις παράγοντες που οδήγησαν στην επιλογή της στρατηγικής ενός pit stop, που με τη σειρά της οδήγησε στην αστοχία από πλευράς της γερμανικής ομάδας.
Ο πρώτος ήταν οι θερμοκρασίες, που στο οδόστρωμα ήταν περίπου 10 βαθμούς πιο πάνω σε σχέση με το FP2 της Παρασκευής όταν και οι ομάδες έκαναν τις προσομοιώσεις αγώνα. Αυτό έφερε αλλαγή στην απόδοση/αντοχή κάθε γόμας, επιτρέποντας στη σκληρή να αντέξει περισσότερο.
Ο δεύτερος ήταν η ανάγκη των ομάδων να βρουν ένα συμβιβασμό στο set-up, δεδομένου πως η μάχη της pole position θα γινόταν σε βρεγμένο οδόστρωμα ενώ ο αγώνας σε στεγνό.
Ο τρίτος ήταν πως όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν πολύ συντηρητική προσέγγιση στη διαχείριση της μέσης γόμας, ειδικά στις γρήγορες καμπές.
Όποιοι κι αν ήταν οι παράγοντες, η Mercedes τόλμησε με μία οριακή στρατηγική, που στο τέλος, οδήγησε σε μία οριακή παρατυπία η οποία έφερε μία δίκαιη ποινή.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ