Blog - Formula 1: Το νέο συμβόλαιο που κρατά τον Verstappen μακριά από τη Mercedes

Max Verstappen

Μπορεί η Mercedes-AMG Petronas να κάνει ότι μπορεί για να πείσει τον Max Verstappen να αλλάξει στρατόπεδο αλλά αυτό φαίνεται πως δεν θα αλλάξει σύντομα.

Τουλάχιστον όχι την επόμενη διετία. Όσο κι αν ο πανούργος Toto Wolff αφήνει υπονοούμενα κάθε φορά που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων από ένα μικρόφωνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο κι αν η αγωνιστική απόδοση της γερμανικής εταιρείας μαρτυρά την αλλαγή δυναμικής – παρά το αποκλεισμό του προσωρινού όπως αποδείχθηκε νικητή του Grand Prix Βελγίου, George Russell, στους τελευταίους αγώνες έχει μαζέψει περισσότερους βαθμούς από τους πρωταθλητές.

Ο λόγος είναι απλός. Κι έχει ονοματεπώνυμο: Helmut Marko. Ίσως θυμάστε στο ξεκίνημα σεζόν και το σίριαλ που προέκυψε με την φερόμενη ως ανάρμοστη συμπεριφορά του επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner. Παρότι στην πραγματικότητα ήταν κόντρα του Βρετανού με τον Jos Verstappen για το κοινό… αμόρε τους, όλο το χάος στους «ταύρους» είχε γεννήσει θέμα Marko.

Κάτι που μέχρι πριν από δύο χρόνια φάνταζε αδιανόητο. Όμως μετά το θάνατο του ιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, ο Αυστριακός δεν είχε την ίδια δύναμη. Τουλάχιστον όχι μέχρι την ώρα που ο Max είπε δημοσίως το περιβόητο: «Αν φύγει ο Helmut, φεύγω κι εγώ».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθώς ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι εν πολλοίς ο λόγος που η ομάδα του Milton Keynes βρίσκεται αυτά τα χρόνια στην κορυφή της Formula 1, τα μεγάλα κεφάλια στη «μαμά εταιρεία» έσπευσαν να σβήσουν την όποια φωτιά.

Ενδεχομένως θυμάστε πως ο CEO της Red Bull, Oliver Mintzlaff, μπήκε εσπευσμένα στο αεροπλάνο και ταξίδεψε στο Μπαχρέιν για να δώσει άμεσα τέλος στην όποια κόντρα Horner-Marko και να διασφαλίσει πως ο 81χρονος δεν θα φύγει άμεσα.

Από τότε πέρασαν 5 μήνες αλλά στο μεσοδιάστημα, με αρωγό την ηρεμία που επικρατούσε στο στρατόπεδο της Red Bull Racing, o Mintzlaff δούλευε πάνω στον τομέα που σε μεγάλο βαθμό θα κρίνει το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον των πρωταθλητών: το μέλλον του Marko.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Αυστριακός λοιπόν, όχι απλά παραμένει στη θέση του η οποία επίσημα αφορά αυτή του ειδικού συμβούλου αλλά στην πράξη του δίνει τεράστια δύναμη στον οργανισμό, αλλά ανανέωσε και το συμβόλαιό του. Μία ανανέωση διετής, που απλώνεται έως το τέλος της σεζόν του 2026. Το τέλος δηλαδή της πρώτης σεζόν με τους νέους κανονισμούς.

Πως μεταφράζεται αυτό; Ο Verstappen που έχει συμβόλαιο έως το 2028, έχει ξεκαθαρίσει πως θα είναι «ταύρος» και το 2025 παρά τα σενάρια αλλά μέχρι πρότινος αρνιόταν να ξεστομίσει λέξη για τα σχέδιά του για το 2026, θα κάτσει στ’ αυγά του. Εφόσον μένει ο Marko, μένει κι ο Verstappen. Κι όσο θα μείνει ο Marko, τόσο θα μείνει κι ο Verstappen.

Και ο συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας, μόνο τυχαίος δεν είναι. Για το 2025, η Red Bull Racing ήταν και είναι το ασφαλές στοίχημα. Όμως το 2026, με την αυστριακή ομάδα να έχει τους δικούς της κινητήρες Red Bull Powertrains-Ford, ουδείς μπορεί να ξέρει πως θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, εκτός από τους όρους απόδοσης που έχει στο συμβόλαιό του ο Verstappen, εφόσον κρίνει πως θέλει να πάει στη Mercedes, τη Ferrari, την Audi ή κάπου αλλού το 2027, δηλαδή δύο χρόνια πριν τη λήξη του συμβολαίου του, του αρκεί να μην είναι στο Milton-Keynes ο Marko. Και θα γίνει Λούης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ