Formula 1: Στο Grand Prix της Πόλης του Μεξικού οι εκπλήξεις δεν ήταν στη στρατηγική

GP Mexico 2024

Το Autodromo Hermanos Rodriguez φιλοξένησε τον εικοστό από τους συνολικά είκοσι-τέσσερις σταθμούς στο πλαίσιο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Το Όστιν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, απέχει 1200 χιλιόμετρα από την Πόλη του Μεξικού. Ωστόσο, εντός πίστας δεν άλλαξαν και πολλά σε σχέση με τη μάχη που είχε λάβει χώρα μία εβδομάδα νωρίτερα. Μια Ferrari κέρδισε στο Τέξας, μια Ferrari κέρδισε στην Μεξικανική πρωτεύουσα. Αυτή τη φορά είδε πρώτος την καρό σημαία ο Carlos Sainz, ενώ ο άλλος οδηγός της Scuderia, Charles Leclerc, τερμάτισε τρίτος. Ανάμεσα στα δύο Ιταλικά μονοθέσια πλασαρίστηκε ο Lando Norris.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον Ισπανό, αυτή ήταν η τέταρτη νίκη της καριέρας του, η δεύτερη φετινή, μετά τη Μελβούρνη. Ήταν η 248η νίκη για τη Ferrari στη Formula 1, η δεύτερη συνεχόμενη και η πέμπτη συνολικά φέτος. Πρόκειται για τον μεγαλύτερη αριθμό νικών που έχει πετύχει η Scuderia σε μια σεζόν από το 2018. Είναι επίσης η τρίτη νίκη τους στην πίστα που πήρε το όνομά της από τους αδερφούς Rodriguez, μετά τις επιτυχίες με τον Jacky Ickx το 1970 και τον Alain Prost το 1990.

Τo προβάδισμα του Max Verstappen στην βαθμολογία των οδηγών έχει μειωθεί τώρα στους 47 βαθμούς από το Norris και στους 71 βαθμούς από τον Leclerc. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών, η ΜcLaren εξακολουθεί να προηγείται με 566 βαθμούς, ενώ η Ferrari που ανέβηκε δεύτερη, έχει 537, έναντι της Red Bull που είναι τώρα τρίτη με 512 βαθμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, οι περισσότεροι (14) οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα ενώ έξι (Sergio Perez, Esteban Ocon, Franco Colapinto, Liam Lawson, Valtteri Bottas and Zhou Guanyu) εκκίνησαν με τη σκληρή. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε από τον πρώτο γύρο μετά τη σύγκρουση μεταξύ Yuki Tsunoda και Alex Albon, που οδήγησε και τους δύο σε εγκατάλειψη. Στους πρώτους γύρους μετά την επανεκκίνηση, ο αγώνας ήταν γεμάτος δράση με τους οδηγούς να προσπερνούν και να προσπερνιόνται, δίνοντας στους αγωνοδίκες αρκετή δουλειά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια ο αγώνας εξομαλύνθηκε, ειδικά στις πρώτες θέσεις, πριν αγριέψει εκ νέου στο φινάλε με μονομαχίες μεταξύ Leclerc και Νorris αλλά και του ζευγαριού της Mercedes. Οι μόνες ασυνήθιστες πτυχές ήταν η ανάκαμψη του Verstappen που είχε πέσει χαμηλά στην κατάταξη καθώς πήρε διπλή ποινή - συνολικά 20 δευτερολέπτων. Κατάφερε τελικά να τερματίσει στην έκτη θέση.

Υπήρξε επίσης ένα παρατεταμένο παιχνίδι σκακιού καθώς ορισμένοι οδηγοί προσπάθησαν να κερδίσουν, ή να εμποδίσουν άλλους να κερδίσουν, το επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου αγώνα. Ο Oscar Piastri διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα συμπληρώνοντας 39 γύρους στην αρχή σε ένα σετ C4. Τη μεγαλύτερη απόσταση με ένα σετ ελαστικών διένυσε ο Bottas που έφτασε τους 49 γύρους με τη σκληρή γόμα. Αν εξαιρέσει κανείς τις αλλαγές ελαστικών στο τέλος για την επίτευξη του ταχύτερου γύρου, όλοι οι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή με εξαίρεση τον Perez που εκκινώντας από πίσω, δοκίμασε κάτι διαφορετικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Mario Isola, διευθυντής motorsport της Pirelli, είχε σχετικά με το Grand Prix της Πόλης του Μεξικού: «Ένας αγώνας που προσέφερε πολλή ένταση από την αρχή, πριν σταδιακά ομαλοποιηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στους πρωτοπόρους και αγριέψει ξανά προς το τέλος με μονομαχίες μεταξύ Leclerc και Norris αλλά και μεταξύ Hamilton - Russell. Υπήρχε πολλή δράση πίσω από την πρώτη πεντάδα και στο τέλος αρκετοί οδηγοί μπήκαν στα pit για φρέσκα ελαστικά ώστε να διεκδικήσουν τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Όσον αφορά στη στρατηγική, οι προβλέψεις πριν τον αγώνα επιβεβαιώθηκαν, με τη μία αλλαγή να είναι η απόλυτη επιλογή. Η τακτική εκκίνησης με τη μέση γόμα και εν συνεχεία αλλαγή σε σκληρή αποδείχτηκε η πιο γρήγορη από όλους τους διαφορετικούς συνδυασμούς. Ο Piastri ήταν ένα καλό παράδειγμα αυτής της τακτικής, γιατί παρότι εκκίνησε από τις τελευταίες θέσεις με ίδια στρατηγική με αυτούς που ήταν μπροστά του, κατάφερε να τερματίσει στους βαθμούς. Συνήθως, οι αγώνες με στρατηγική μιας αλλαγής απαιτούν προσεκτική διαχείριση των ελαστικών, αλλά σήμερα είδαμε ότι οι οδηγοί μπορούσαν να πιέσουν χωρίς να ανησυχούν ιδιαίτερα για τη φθορά, η οποία ήταν πολύ περιορισμένη και στις δυο γόμες. Η μέση γόμα έδειξε μερικά σημάδια τοπικής παραμόρφωσης αλλά αυτό δεν επηρέασε υπερβολικά την απόδοση, ενώ η σκληρή γόμα ήταν ανθεκτική, ακόμη και για όσους έκαναν σχεδόν 50 γύρους».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ