Formula 1 - GP Μεξικού: Θρίαμβος του Sainz, κερδισμένος ο Norris με το... δώρο Leclerc και την ποινή του Verstappen
Ο Carlos Sainz πανηγύρισε την 4η νίκη της καριέρας του αλλά ο Norris είναι αυτός που χαμογελάει. Ο Βρετανός πήρε τη 2η θέση και εκμεταλλεύτηκε την ποινή του Verstappen και το λάθος του Leclerc στο τέλος του αγώνα.
Ο 20ος αγώνας της σεζόν έγινε στην κατάμεστη πίστα του Μεξικού με τους πιλότους της πρώτης δεκάδας να επιλέγουν τη μέση γόμα. Από τους υπόλοιπους ο Perez έβαλε τη σκληρή όπως και οι Lawson, Colapinto, Bottas, Zhou και Ocon (ο τελευταίος εκκίνησε από το pit lane). Στην εκκίνηση ο Verstappen ξεκίνησε καλύτερα και βρέθηκε στο πλάι του poleman Sainz στην πρώτη στροφή. Ο Ισπανός βγήκε εκτός πίστας και στην επιστροφή του άφησε τον Ολλανδό να πάρει την πρώτη θέση για να μην κινδυνεύσει με τιμωρία, γνωρίζοντας ότι η Ferrari έχει εξαιρετικό ρυθμό αγώνα. Πιο πίσω ο Tsunoda είχε έξοδο μετά από επαφή με τον Albon και έτσι βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην πίστα, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν με 5 δευτερόλεπτα τον Perez που είχε βρεθεί στην 13η θέση για αντικανονική εκκίνηση. Με τη συνέχιση του αγώνα ο Sainz δεν άργησε να περάσει τον Verstappen και να ξαναπάρει τα ηνία του αγώνα.
BUY NOW
Τα σπουδαία όμως έγιναν στον 10ο γύρο. Ο Norris κόλλησε πίσω από τον Verstappen τον πέρασε αν και ο Verstappen τον έστειλε εκτός πίστας. Ο Ολλανδός δεν σταμάτησε εκεί και επιτέθηκε άμεση. Η κίνηση του ήταν ξεκάθαρα παράτυπη αφού έστειλε τον αντίπαλό του εκτός πίστας και ο ίδιος πέρασε. Όλο αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Leclerc που ανέβηκε 2ος ενώ ο Verstappen τιμωρήθηκε με 20 δευτερόλεπτα ποινής και για τα δύο συμβάντα.
Στον 27ο γύρο ο Verstappen που δεχόταν πίεση από τον Norris, μπήκε στα pits πέρασε στη σκληρή γόμα και φυσικά έμεινε 20 δευτερόλεπτα σταματημένος για να εκτίσει τις 2 ποινές. Επέστρεψε στην 13η θέση και η μοναδική του σκέψη ήταν να ελαχιστοποιήση τη χασούρα. Στους επόμενους γύρους μπήκαν οι Hamilton και Norris με την επιλογή όλων να είναι ίδια. Στον 32ο γύρο ήρθε η ώρα και για τον Leclerc ο οποίος διατήρησε σημαντική διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Norris. Στον 33ο μπήκε και ο Sainz διατηρώντας την πρωτοπορία.
Η Mercedes έβαλε δύσκολα στον Russell αφού τον έβγαλε πίσω από τους Lawson και Piastri οι οποίοι δεν είχαν κάνει ακόμη το pit stop τους. Ο Βρετανός κατάφερε να τους περάσει ενώ το ίδιο συνέβη και με τον Hamilton λίγο αργότερα. Την ίδια ώρα ο Verstappen κέρδιζε θέσεις με την 6η να είναι ο ρεαλιστικός του στόχος σε περίπτωση που δεν υπήρχε κάτι απρόβλεπτο στο υπόλοιπο κομμάτι του αγώνα. Ο Colapinto έβαζε δύσκολα στον Ολλανδό και κατάφερνε να τον κρατάει πίσω του μέχρι τον 37ο γύρο όταν ο Παγκόσμιος πρωταθλητής τον πέρασε.
Ο Verstappen μετά και το pit stop του Piastri βρέθηκε στην 6η θέση και είχε απόσταση 7 δευτερολέπτων από τον Hamilton αλλά ο ρυθμός του ήταν χειρότερος από των Mercedes. Αντίθετα ο Norris άρχισε να μαζεύει τη διαφορά από τον Leclerc κάνοντας και τον ταχύτερο γύρο. Ο Βρετανός γνώριζε ότι έπρεπε να παλέψει για όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς ώστε να μειώσει την απόσταση από τον Verstappen.
Ο ρυθμός του Russell έπεφτε και ο Hamilton έφτασε πίσω από τον teammate του με την ομάδα να ενημερώνει ότι οι δύο πιλότοι είναι ελεύθεροι να μονομαχήσουν. Παρά το ότι οι δύο πιλότοι είχαν τη δική τους μάχη η διαφορά από τον Verstappen συνεχώς άνοιγε. Την ίδια ώρα ο Norris μάζεψε στο μισό τη διαφορά από τον Leclerc αποδεικνύοντας ότι η McLaren έχει την καλύτερη διαχείριση ελαστικών.
Και εκεί που ο Norris πίεζε είδε τον Leclerc να του κάνει δώρο τη 2η θέση αφού βγήκε εκτός πίστας. Αυτό προσέφερε 3 επιπλέον βαθμούς στον Βρετανό. Πιο πίσω ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Russell και να ανέβει στην 4η θέση.
Ο Sainz έφτασε στην 4η νίκη της καριέρας του και 2η φετινή ενώ έφερε τη Ferrari στη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών με ρεαλιστικές ελπίδες να απειλήσει ως το τέλος τη McLaren.
Ο Norris πήρε 18 βαθμούς με τη 2η θέση και μείωσε στους 47 την απόστασή του από τον πρωτοπόρο Verstappen. Ο Leclerc με το λάθος που έκανε έχασε τη 2η θέση και το μόνο που κατάφερε στο τέλος ήταν να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου βάζοντας τη μαλακή γόμα.
Hamilton, Russell, Verstappen, Magnussen, Piastri, Hulkenberg και Gasly συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η βαθμολογία στους κατασκευαστές. Η McLaren προηγείται με 566 βαθμούς, η Ferrari πέρασε 2η με 537 και η Red Bull έπεσε τρίτη με 512.