Formula 1: Στο μικροσκόπιο της FIA η Red Bull – εντοπίστηκε ύποπτος μηχανισμός αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου

Max Verstappen

Μπορεί επιστρέφοντας στην αγωνιστική δράση σε ό,τι αφορά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 να περιμέναμε πως και πως τις μάχες για τους τίτλους, προκύπτει όμως και έντονο παρασκήνιο.

Μερικά 24ωρα πριν αρχίσει η δράση στο πλαίσιο του δέκατου-ένατου γύρου του 2024, διέρρευσε πως η FIA είχε εντοπίσει έναν ύποπτο μηχανισμό που ενδεχομένως να μην εναρμονιζόταν με το γράμμα του νόμου και που χάριζε πλεονέκτημα. Πώς; Αλλάζοντας την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος.

Συγκεκριμένα, το όλο θέμα αφορά το T-Tray, δηλαδή το πρόσθιο μέρος του δαπέδου, που εκτείνεται σε ένα βαθμό κάτω από το ρύγχος του μονοθεσίου. Αυτό στηρίζει το ξύλινο τμήμα του πατώματος του μονοθεσίου, το οποίο επιτρέπει και στην FIA να ελέγχει τη νομιμότητά του. Όμως το T-Tray έχει αποκτήσει και καθοριστικό ρόλο στην αεροδυναμική απόδοση, με το σχεδιασμό του να επηρεάζει την κατεύθυνση του αέρα στα πολλαπλά «κανάλια» στο κάτω μέρος του μονοθεσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι πετυχαίνει έτσι; Σε μία εποχή όπου τα μονοθέσια είναι φιλοσοφίας ground effect, με όσα συμβαίνουν κάτω από το μονοθέσιο να είναι καθοριστικά σε ό,τι αφορά στην αεροδυναμική του απόδοση, η δυνατότητα αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου ανάμεσα στις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, δηλαδή υπό καθεστώς παρκ φερμέ, μπορεί να εξασφαλίσει τεράστιο πλεονέκτημα.

Θυμίζουμε πως κάθε ομάδα, είναι υποχρεωμένη να καταλήξει στο set up για το μονοθέσιό της, πριν από την πρώτη επίσημη διαδικασία. Δηλαδή πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές ή πριν το Sprint Qualifying σε τριήμερα με δομή Sprint, όπως το τωρινό στο Όστιν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για το πώς γίνεται αυτή η ρύθμιση, φημολογείται πως είναι μέσω ενός ελατηρίου το οποίο ελέγχεται από το κόκπιτ των RB20.

Βέβαια για να κριθεί κάτι παράνομο, πρέπει να εντοπιστεί. Η FIA δεν είναι σε θέση να αποδείξει με αδιαμφισβήτητα στοιχεία πως η Red Bull παρανομεί. Προχώρησε όμως σε τροποποίηση των μεθόδων αστυνόμευσης.

Η Red Bull Racing απάντησε στη φημολογία λέγοντας πως πράγματι έχει τέτοιο μηχανισμό αλλά πως αφορά στις γενικότερες επιλογές ρυθμίσεων και πως ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε υπό καθεστώς παρκ φερμέ. Τόνισε μάλιστα πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο εντός γκαράζ, αφού όταν συναρμολογηθεί πλήρως το μονοθέσιο και είναι έτοιμο να βγει στην πίστα, δεν μπορεί να γίνει αλλαγή.

Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο το γεγονός πως και ο οδηγός της Red Bull Racing, Max Verstappen, μίλησε ανοιχτά επί του θέματος, τονίζοντας πως όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεση της FIA και πως όλα μπορούν να ελεγχθούν. Προσθέτοντας πως είναι ένα εργαλείο που διευκολύνει τις διαδικασίες όταν το μονοθέσιο αποσυναρμολογείται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, η επίσημη θέση της RBR είναι πως βρίσκεται σε συζητήσεις με την FIA για τα επόμενα βήματα, τονίζοντας την νομιμότητα του συστήματος και των πράξεων των μελών της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ