Citroen e-C3

Formula 1: Τα ελαστικά άλλαξαν τις ισορροπίες στο Λας Βέγκας

George Russell

Ο τέταρτος αγώνας της Formula 1 που διεξήχθη στο Λας Βέγκας ολοκληρώθηκε με θρίαμβο για τη Mercedes, που έκανε το 1-2 με τους George Russell και Lewis Hamilton.

Παρότι τα βλέμματα στράφηκαν στον πέμπτο Max Verstappen που κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο για τέταρτη Λας Βέγκας λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. Διότι αυτές ήταν που έδωσαν το πάνω χέρι στη Mercedes, που ήταν πρώτη σε όλες τις περιόδους δοκιμών και έφτασε για 60η φορά στο 1-2 στον αγώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εκκίνηση, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει με τα μεσαία ελαστικά (Medium). Υπήρχαν τέσσερις που επέλεξαν διαφορετικά: ο Fernando Alonso έβαλε τα μαλακά (Soft), οι Sergio Perez, Valtteri Bottas και Franco Colapinto - εκκινούσε από το pit lane – επέλεξαν τα σκληρά (Hard).

Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν δύο στάσεις στα pit, προτιμώντας να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα ελαστικά, ειδικά τα δύο σετ σκληρής γόμας που είχαν κρατήσει για τον αγώνα, αντί να προσπαθήσουν να τα διαχειριστούν, ειδικά στο πρώτο μέρος. Όπως συμβαίνει συχνά, μεγαλύτερη απόσταση με ένα σετ ελαστικά διένυσαν ειδικοί σ’ αυτόν τον τομέα: ο Kevin Magnussen και ο Esteban Ocon ολοκλήρωσαν και οι δύο 33 γύρους με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Bottas έκανε 18 με τη μεσαία γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Mario Isola, διευθυντής Motorsport της Pirelli, είπε για τον αγώνα της Νεβάδα: «Καταρχάς, συγχαρητήρια στον Max Verstappen για τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του, μια απίστευτη επιτυχία για έναν νέο οδηγό που μόλις έκλεισε τα 27. Συγχαρητήρια επίσης στην Red Bull, καθώς αυτή είναι η όγδοη φορά που ένας από τους οδηγούς της στέφεται πρωταθλητής. Παρότι η αρχή της σεζόν φαινόταν να ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με την περσινή, ο Max είχε δύσκολη περίοδο, αλλά πάλεψε σκληρά αγώνα με τον αγώνα, παρά το γεγονός ότι δεν είχε το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Απέδειξε ότι είναι ένας εξαιρετικός πρωταθλητής. Συγχαρητήρια επίσης στη Formula 1 για τη διοργάνωση ενός καταπληκτικού αγώνα στο Λας Βέγκας, γεμάτο εικόνες και ήχους και πάνω απ’ όλα, μια μεγάλη παράσταση στην πίστα που σίγουρα άρεσε στο κοινό των περισσότερων από 300.000 θεατών που ήρθαν στην πίστα το Σαββατοκύριακο και στα εκατοντάδες εκατομμύρια που παρακολούθησαν στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ιταλός πρόσθεσε: «Όσον αφορά στην απόδοση των ελαστικών, δεν ήταν ένα ιδιαίτερα ξεκάθαρο Grand Prix, ξεκινώντας από τις επιλογές στρατηγικής. Πριν τον αγώνα, η μια αλλαγή ήταν θεωρητικά η πιο γρήγορη επιλογή, αλλά στο τέλος, σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν δύο αλλαγές, αν εξαιρέσουμε τον Norris που έκανε μια επιπλέον στάση για να διεκδικήσει το βαθμό ταχύτερου γύρου αλλά και τον Ocon, που προτίμησε να μην ρισκάρει στο τέλος. Από την ανάλυση των δεδομένων, αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι αρκετοί οδηγοί επέλεξαν να πιέσουν σκληρά από την αρχή χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στη διαχείριση των ελαστικών. Ως αποτέλεσμα, κάποιοι από αυτούς υπέφεραν περισσότερο από το αναμενόμενο από τοπική παραμόρφωση και αναγκάστηκαν να κάνουν την πρώτη τους στάση νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Αυτό προκάλεσε μια αλυσιδωτή αντίδραση που σιγά-σιγά ώθησε όλους προς δυο αλλαγές, ειδικά καθώς ήξεραν ότι διέθεταν δυο σετ σκληρών ελαστικών, τα οποία ήταν αναμφίβολα η πιο ανταγωνιστική επιλογή για τον αγώνα. Κατά μέσο όρο, το επίπεδο φθοράς/απόδοσης ήταν σχετικά ήπιο τόσο στη μέση όσο και στη σκληρή γόμα όπως και η φθορά. Σαφώς κάποιοι οδηγοί υπέφεραν περισσότερο από άλλους από τη φθορά, ειδικά στη μέση γόμα (C4). Μια αλλαγή θα ήταν εφικτή εάν διαχειρίζονταν τα ελαστικά, προσεκτικά. Το αποτέλεσμα ήταν ένα συναρπαστικό Grand Prix με πολλές προσπεράσεις και μάχες τροχό με τροχό, κάτι που ήταν εξαιρετικό για όλους τους φίλους αυτού του υπέροχου αθλήματος».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ