Γεμάτο δράση ήταν το τελευταίο δεκαήμερο για τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη, που δοκιμάστηκε σε διπλό ταμπλό!
Αρχικά βρέθηκε στην Αυστρία όπου συμμετείχε στον πέμπτο γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Ιταλικής Formula 4 powered by Abarth ενώ αμέσως μετά, ταξίδεψε στην Ισπανία για ένα διήμερο τεστ στο πλαίσιο της Ισπανικής Formula 4, στην οποία θα κάνει ντεμπούτο τον προσεχή Νοέμβριο.
Ξεκινώντας από τις γνώριμες προκλήσεις, ο γύρος του Red Bull Ring ήταν ο τρίτος φετινός με τη συμμετοχή του 17χρονου οδηγού. Με όπλο του την εμπειρία στη συγκεκριμένη διαδρομή, μπήκε ετοιμοπόλεμος σε μία «αρένα» με 40 ταλαντούχους οδηγούς, από 25 χώρες, γεγονός που καταδεικνύει τον «παγκόσμιο» χαρακτήρα αυτού του ιδιαιτέρου ανταγωνιστικού θεσμού.
BUY NOW
Ο μεγάλος αριθμός συμμετοχών άλλαξε και τη δομή του αγωνιστικού τριημέρου – αντί για τρεις αγώνες, είχαμε τρία Προκριματικά Σκέλη στα οποία μοιράστηκαν οι οδηγοί και από τα οποία προέκυψε το grid του Τελικού. Η πρώτη εμφάνιση του Τζώρτζη ήταν στον δεύτερο αγώνα του Σαββάτου, όπου εκκίνησε 23ος αλλά μετά από αξιόμαχη εμφάνιση, σκαρφάλωσε 14ος στα τελικά αποτελέσματα.
Ο Έλληνας οδηγός περιγράφει: «Ο πρώτος αγώνας έλαβε χώρα υπό βρόχινες συνθήκες. Είχε πάρα πολύ νερό στην πίστα και η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Έτσι ειδικά στην εκκίνηση, κινήθηκα με γνώμονα να αποφύγω κάποια σύγκρουση, κάθε επαφή που θα μπορούσε να με θέσει εκτός αγώνα. Στη συνέχεια κατάφερα να βρω ένα καλό ρυθμό, κερδίζοντας συνεχώς θέσεις. Τελικά ήμουν δέκατος-τέταρτος και είμαι πολύ ευχαριστημένος από το πως κύλησε ο αγώνας».
Το επόμενο πρωί, παρά την απειλή βροχής στο οροπέδιο του Spielberg, ο αγώνας έγινε σε στεγνό οδόστρωμα. Και παρότι ξεκίνησε με το αριστερό για τον Τζώρτζη, το αποτέλεσμα ήταν πάλι θετικό.
«Παρά την άτυχη στιγμή λίγο μετά την εκκίνηση όπου ένας άλλος οδηγός με ώθησε εκτός πίστας, κατάφερα να παραμείνω στον αγώνα. Με την πίστα πλέον στεγνή, είχα ταχύτητα, κατάφερα να κάνω προσπεράσματα και αναρριχηθώ στην κατάσταση. Ωστόσο, προς το τέλος του αγώνα είχα μεγάλη φθορά στα ελαστικά μου, με αποτέλεσμα να πρέπει να αμυνθώ έναντι των οδηγών που βρίσκονταν πίσω μου. Τα κατάφερα, δεν με πέρασε κανείς και το καλό μου πλασάρισμα σήμαινε πως πέρασα στον τελικό. Σε γενικές γραμμές ήμουν ευχαριστημένος αλλά θεωρώ πως ο συγκεκριμένος αγώνας θα μπορούσε να έχει πάει αρκετά καλύτερα», είπε ο ταλαντούχος οδηγός.
Όσο για την τελική μάχη, οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες έπαιξαν τον ρόλο τους, επηρεάζοντας το αποτέλεσμα. Όχι όμως και τις θετικές εντυπώσεις. Ο Μαρκογιάννης που εκκίνησε και τερμάτισε 28ος, εξηγεί: «Στον τελικό πήραμε ένα μεγάλο ρίσκο, να αλλάξουμε το set-up του αυτοκινήτου. Ωστόσο, η ελαφριά βροχή που ήρθε λίγο πριν από την εκκίνηση, διαφοροποίησε τα δεδομένα, με τη θερμοκρασία του οδοστρώματος να πέφτει. Αντιμετώπιζα αυξημένη υποστροφή και δεν είχα καθόλου ταχύτητα ώστε να μπορώ να επιτεθώ. Εξελίχθηκε λοιπόν σε έναν αγώνα διαρκούς άμυνας. Φεύγοντας από την Αυστρία, είμαι σίγουρα ευχαριστημένος διότι δείξαμε ταχύτητα που δεν έχουμε δείξει σε άλλα Σαββατοκύριακα αγώνων ή σε άλλες δοκιμές. Ήμουν ανταγωνιστικός και εντός 15άδας στους πρώτους δύο αγώνες, πράγμα πολύ θετικό. Όμως θεωρώ πως ήμουν λίγο άτυχος, ειδικά στον δεύτερο και τον τρίτο αγώνα και αν συνεχίσω να δουλεύω με το ρυθμό που δουλεύω, θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα».
Ωστόσο, το πέσιμο της καρό σημαίας στον γύρο του Red Bull Ring δεν σήμαινε και παύση εργασιών για τον Έλληνα οδηγό, αφού την επόμενη ημέρα ταξίδεψε στη Βαρκελώνη. Στις 12-13 Νοεμβρίου θα κάνει ντεμπούτο στην Ισπανική Formula 4 και βρέθηκε από τώρα στο Circuit de Barcelona-Catalunya για δύο πολύτιμες ημέρες δοκιμών.
Παρότι και οι δύο θεσμοί χρησιμοποιούν το ίδιο σασί (Tatuus T-021), στην Ισπανική Formula 4 τα μονοθέσια πατούν σε ελαστικά άλλου προμηθευτή, πράγμα που αλλάζει τα πάντα. Παρ’ όλα αυτά, ο Μαρκογιάννης βρήκε γρήγορα ρυθμό και έκλεισε το τεστ σημειώνοντας τον τρίτο καλύτερο χρόνο!
«Ήταν ένα πολύ παραγωγικό διήμερο. Ξεκινήσαμε το τεστ έχοντας από την αρχή ικανοποιητικό set-up στο αυτοκίνητο, πράγμα που με βοήθησε να μάθω τόσο την πίστα όσο και τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μονοθεσίου. Τη δεύτερη μέρα προσπαθήσαμε να τελειοποιήσουμε το στήσιμο, με αποτέλεσμα να κάνουμε ένα καλό χρόνο που με τοποθέτησε στην τρίτη θέση της κατάταξης. Οπότε θεωρώ πως είμαστε καλά προετοιμασμένοι για την αγωνιστική μου συμμετοχή εκεί. Έχοντας συλλέξει πολύτιμα δεδομένα, τόσο για το set-up του αυτοκινήτου όσο και για τα χαρακτηριστικά της πίστας, θα δουλέψουμε στον προσομοιωτή, πάντα σε συνεργασία με τον μηχανικό μου, ώστε να προετοιμαστώ περεταίρω για τον αγώνα του Νοεμβρίου», σημείωσε ο Τζώρτζης.
Η αγωνιστική εμπειρία της Ισπανικής Formula 4 θα σηματοδοτήσει το φινάλε της σεζόν, όμως νωρίτερα, ο Έλληνας οδηγός έχει δύο αγωνιστικά τριήμερα στο πλαίσιο της Ιταλικής Formula 4: στις 7-11 Οκτωβρίου στην πίστα της Monza και στις 21-23 Οκτωβρίου στο Mugello.