Formula 1 - GP Άμπου Ντάμπι: Ο Norris έδωσε το πρωτάθλημα κατασκευαστών στη McLaren
Η McLaren μπορεί να είχε από νωρίς τον Piastri μακριά από τις πρώτες θέσεις λόγω σύγκρουσης με τον Verstappen αλλά ο Norris έκανε τη δουλειά του, πήρε τη νίκη και οδήγησε την ομάδα του στο πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά από 26 χρόνια.
Ο τελευταίος αγώνας της σεζόν είχε πολλούς πρωταγωνιστές πριν την έναρξή του αφού ο Hamilton θα αποχαιρετούσε τη Mercedes, o Sainz τη Ferrari και ο Bottas την Kick Sauber. Φυσικά το βασικό διακύβευμα ήταν το πρωτάθλημα των κατασκευαστών που το διεκδικούσαν η McLaren και η Ferrari με τη βρετανική ομάδα να έχει προβάδισμα 21 βαθμών. Άπαντες έβαλαν τη μέση γόμα στην εκκίνηση, με εξαίρεση τον Hamilton που ρίσκαρε με τη σκληρή.
Η εκκίνηση του αγώνα είχε πολλά δράματα. Αρχικά ο Norris κράτησε με άνεση την πρώτη θέση αλλά ο Verstappen που πέρασε τον Sainz προσπάθησε να κάνει το ίδιο και με τον Piastri ατην πρώτη στροφή. Οι δυο τους είχαν επαφή με αποτέλεσμα ο πιλότος της McLaren να έπεσε τελευταίος ενώ ο Verstappen έπεσε 11ος. Ο Ολλανδός τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα ποινής ενώ τα άσχημα για τη Red Bull ολοκληρώθηκαν με την εγκατάλειψη του Perez. Την ίδια ώρα από το χαμό που έγινε πίσω, κερδισμένος ήταν ο Leclerc ο οποίος κέρδισε 11 θέσεις στον πρώτο γύρο του αγώνα και από τη 19η θέση μπήκε στη δεκάδα.
BUY NOW
Ο Leclerc είχε εντυπωσιακό ρυθμό και κατάφερε να φτάσει στην 5η θέση αφού πέρασε και τον Hulkenberg. Πιο πίσω ο Piastri πήρε και αυτός ποινή για την επαφή με τον Colapinto κάτι που σήμαινε ότι δύσκολα θα μπορούσε να προσφέρει βαθμούς στη McLaren οπότε το τι θα έκανε ο Norris θα έκρινε τη μάχη του τίτλου. Ο 4ος Gasly μπήκε νωρίς στα pits για αλλαγή ελαστικών αλλά δεν τον ακολούθησε άλλος.
Ο επόμενος πιλότος που μπήκε στα pits για να βάλει τη σκληρή γόμα ήταν ο Laclerc που στον 21ο γύρο προχώρησε σε αλλαγή ελαστικών και βγήκε ακριβώς πίσω από τον Gasly. Όσο οι γύροι πέρναγαν φαινόταν ξεκάθαρα ότι αρκετοί πιλότοι είχαν στο μυαλό τους τη στρατηγική του ενός pit stop. Ο Leclerc ξεμπέρδεψε γρήγορα με το εμπόδιο του Gasly συνεχίζοντας να κάνει έναν εκπληκτικό αγώνα.
Στον 26ο γύρο μπήκε ο δεύτερος Sainz στα pits και φυσικά αντέδρασε η McLaren με την είσοδο του Norris ένα γύρο μετά. Ο Norris κράτησε την πρωτοπορία αλλά η διαφορά του μειώθηκε στο 1,5 δευτερόλεπτο. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Russell που βγήκε πίσω από τους Leclerc, Gasly. Ο Colapinto υποψρεώθηκε να εγκαταλείψει και έτσι ολοκλήρωσε άδοξα την καριέρα του στη Williams. Στον 30ο γύρο μπήκε και ο Verstappen ο οποίος εξέτισε την ποινή του και επέστρεψε στην 11η θέση. Ο Norris οδηγούσε τον αγώνα, ο Sainz ήταν 2ος σε απόσταση 2 δευτερολέπτων, o Hamilton 3ος χωρίς να έχει κάνει pit stop αφού είχε εκκινήσει με σκληρή γόμα και ο Leclerc 4ος!
Ο Russell πέρασε τον Gasly ενώ πρόωρα τελείωσε και ο τελευταίος αγώνας του Bottas με την Kick Sauber. Στον 35ο γύρο ήρθε η ώρα για το pit stop του Hamilton ο οποίος πέρασε στη μέση γόμα και βγήκε στην 7η θέση οριακά μπροστά από τον Alonso.
Όσο ο Norris κρατούσε την πρώτη θέση, η McLaren είχε και τον τίτλο στα χέρια της όμως στη Ferrari γνώριζαν ότι αρκούσε ένα προσπέρασμα του Sainz στον Norris για να τους δώσει τον τίτλο. Η διαφορά πάντως ολοένα και άνοιγε με τον Βρετανό να αισθάνεται άνετος στην πρωτοπορία.
Δεν άλλαξε τίποτα μέχρι το φινάλε και η 4η νίκη στην καριέρα του Norris ήταν αυτή που έφερε στη McLaren το πρώτο πρωτάθλημα στους κατασκευαστές μετά το 1998!
Το 2-3 των Ferrarι δεν ήταν αρκετό με τον Sainz να αποχαιρετά τη Scuderia με ένα ακόμη βάθρο. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Hamilton αφού πέρασε τον Russell στον τελευταίο γύρο, στον τελευταίο του αγώνα με τη Mercedes.
Verstappen, Gasly, Hulkenberg, Alonso και Piastri συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ