Formula 1 - GP ΗΠΑ: Εμφατικό 1-2 της Ferrarι, μάχη... χαρακωμάτων μεταξύ Verstappen - Norris

Leclerc win Austin 2024

Ο Leclerc αν και εκκίνησε 4ος έκανε εκπληκτική εκκίνηση και έφτασε άνετα στην 8η νίκη της καριέρας του και 2η στους 3 τελευταίους αγώνες.

Όλες οι ομάδες είχαν στα χέρια τους τα δεδομένα από τον αγώνα Sprint όπου έτρεξαν με τη μέση γόμα οπότε η πλειοψηφία των πιλότων αποφάσισε να εκκινήσει με αυτή τον αγώνα. Οι δύο Mercedes που βρέθηκαν στο τέλος του grid θέλησαν να πάνε σε εναλλακτική στρατηγική χρησιμοποιώντας στο πρώτο κομμάτι τη σκληρή. Η εκκίνηση είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον αφού όλοι γνώριζαν πως μέχρι την πρώτη στροφή πολλά μπορούσαν να γίνουν και όντως έγιναν. Ο Verstappen επιτέθηκε στον poleman Norris και κατάφερε να τον περάσει όμως αυτός που έκανε την κομβική κίνηση ήταν ο Leclerc. Ο Μονεγάσκος περίμενε την κατάλληλη στιγμή, βούτηξε από την εσωτερική κερδίζοντας 3 θέσεις και πήρε την πρωτοπορία ενώ ο Σάινθ βρέθηκε μπροστά από τον Norris ο οποίος από την pole position έπεσε 4ος!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δυναμική της Ferrari φάνηκε και στη μονομαχία του Sainz με τον Verstappen. Ο Ισπανός πάλεψε για παραπάνω από ένα γύρο αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το προσπέρασμα ενώ την ίδια ώρα ο Hamilton εχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του ακριβώς στο ίδιο σημείο που το έχασε και ο Russell στις κατατακτήριες δοκιμές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Leclerc... χάθηκε. Ο ρυθμός του ήταν εντυπωσιακός και άφησε 8 δευτερόλεπτα πίσω τον Verstappen μετά από 20 γύρους, ενώ ο Sainz είχε κολλήσει πίσω από τον Ολλανδό και τον απειλούσε στη μάχη της 2ης θέσης. Βλέποντας ότι δεν μπορεί να βρεθεί μπροστά του, η Ferrari αποφάσισε να τον τραβήξει στα pits στον 22ο γύρο για να του δώσει την ευκαιρία να βρεθεί στη 2η θέση όταν κάνει pit stop και ο Verstappen. Η Red Bull πάντως δεν ακολούθησε τη στρατηγική του Sainz.

O Verstappen μπήκε στον 26ο γύρο και φυσικά βγήκε πίσω από τον Sainz. Στόχος των ανθρώπων της Red Bull ήταν να αντέξουν περισσότερο τα ελαστικά τους από της Ferrari. Ο Leclerc μπήκε άνετος στον 27ο γύρο και επέστρεψε μπροστά από τους Sainz, Verstappen. Την ίδια ώρα η McLaren χάραξε το δικό της δρόμο και κράτησε τους δύο πιλότους στην πίστα με τη μέση γόμα. Ο Leclerc στον 31ο γύρο πέρασε εύκολα τον Piastri ενώ ο Norris μπήκε στα pits στον 32ο γύρο και βγήκε 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τελευταίος που έβαλε τη σκληρή γόμα ήταν ο Piastri και το θέμα ήταν αν στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα οι McLaren με τα πιο φρέσκα ελαστικά θα μπορούσαν να μαζέψουν την απόσταση από τον Verstappen. Ο Norris έκανε τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον και πλησίαζε τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος. Ο Βρετανός έφτασε μέχρι τα 2,5 δευτερόλεπτα και κάπου εκεί ο Verstappen κατάφερε κάπως να... ματσάρει το ρυθμό. Στην κορυφή δεν υπήρχε θέμα συζήτησης αφού οι Leclerc, Sainz δεν είχαν αντίπαλο και προσπαθούσαν να πάρουν και το βαθμό του ταχύτερου γύρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Lawson με εξαιρετική στρατηγική και οδήγηση στο ντεμπούτο του μπήκε στη δεκάδα αν και ήταν στην ουρά του grid στην εκκίνηση. Ο Sainz έκανε 2 σερί γρήγορους γύρους και ο Russell απάντησε αφού είχε το πιο φρέσκο σετ ελαστικών. Norris και Verstappen ήταν έτοιμοι για τη δική τους μεγάλη μάχη στους τελευταίους 12 γύρους. Ο Βρετανός έφτασε κάτω από δευτερόλεπτο και από εκεί και πέρα είδαμε υπέροχες μάχες ρόδα με ρόδα. Ο Ολλανδός έβρισκε τρόπο να μένει μπροστά από τον αντίπαλό του αν και είχε πιο φθαρμένα ελαστικά.

Το διακύβευμα ήταν οι 15 βαθμοί της τρίτης θέσης. Αν την κράταγε οι Verstappen θα άνοιγε στους 57 τη διαφορά από τον Norris ενώ ο πιλότος της McLaren ήθελε να τη μειώσει στους 51. Τελικά στον 53ο γύρο ο Norris χρησιμοποιώντας όλο το πλάτος της πίστας και πατώντας εκτός βρέθηκε μπροστά από τον αντίπαλό του. Όπως καταλαβαίνετε ο Verstappen ζητούσε τη θέση πίσω και ο Norris έλεγε ότι ήταν μπροστά στην κορυφή της στροφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Leclerc πήρε την 8η νίκη της καριέρας του και η Ferrari έκανε ένα εμφατικό 1-2 με τη 2η θέση του Sainz. Ο Norris πήρε την 3η θέση αλλά πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω του ότι πάτησε εκτός, οπότε ο Verstappen ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου και ανέβασε τη διαφορά του στους 57 βαθμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω από τον 4ο Norris τερμάτισαν οι Piastri, Russell (που εκκίνησε από το pit lane), Perez, Hulkenberg, Lawson, Colapinto.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ