Formula 1 - Monza: Mamma Mia μία Ferrari - Τεράστια νίκη του Leclerc με εξαιρετική στρατηγική
H Ferrari έκανε την υπέρβαση στον εντός έδρας αγώνα και με στρατηγική ενός pit stop κατάφερε να κερδίσει τις McLaren. Piastri και Norris συμπλήρωσαν το βάθρο, ενώ ο Verstappen έμεινε στην 6η θέση.
Ο 16ος αγώνας της σεζόν στην εμβληματική Monza έφερνε ως απόλυτο φαβορί τη McLaren και διεκδικήτριες τις Ferrari και τις Mercedes, με δεδομένο ότι η Red Bull έδειξε σε όλο το τριήμερο ότι δεν είχε το ρυθμό. Απόδειξη για τα παραπάνω αποτέλεσε και η επιλογή της Αυστριακής ομάδας να εκκινήσει με σκληρή γόμα την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι διεκδικητές διάλεξαν τη μέση.
O Norris κατάφερε να κρατηθεί μπροστά μετά την εκκίνηση και πίσω του ο Piastri έδωσε μάχη με τον Russell. Ο πιλότος της Mercedes είχε επαφή με το πίσω ελαστικό του Piastri και έτσι η πληγωμένη του πτέρυγα τον οδήγησε στην έξοδο διαφυγής, χάνοντας 4 θέσεις. Ο Piastri κόλλησε πίσω από τον Norris και με μία απαιτητική κίνηση πήρε το προβάδισμα ενώ ο Leclerc που ακολουθούσε εκμεταλλεύτηκε τη μονομαχία των McLaren και ανέβηκε δεύτερος.
BUY NOW
Ο Russell είχε πρόβλημα με την πτέρυγα και μπήκε στο 12ο γύρο για pit stop και έβαλε τη σκληρή γόμα. Στον 15ο γύρο άρχισε το παιχνίδι της στρατηγικής που στη Monza παίζει σημαντικό ρόλο. Η McLaren έβαλε τον Norris για να του δώσει την ευκαιρία να περάσει τον Leclerc, κάτι που συνέβη ένα γύρο μετά όταν μπήκε στα pits και ο Μονεγάσκος. Ο Piastri ακολούθησε και κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα έναντι των Norris, Leclerc. Sainz, Verstappen (σκληρή) και Perez (σκληρή) περέμειναν στην πίστα. Ο πιλότος της Ferrari ακούστηκε να λέει στο team radio ότι δεν πιστεύει πως όσοι μπήκαν τόσο νωρίς θα φτάσουν μέχρι το τέλος. Ο Ισπανός μπήκε τελικά στον 20ο γύρο, όπως ήταν η πρόβλεψη της Pirelli.
Ο Verstappen μπήκε στον 23ο γύρο και έβαλε νέο σετ σκληρής γόμας άρα θα έκανε και δεύτερο pit stop. Η στάση του ήταν μεγαλύτερη από όσο φανταζόταν αφού κόλλησε η πίσω ρόδα ενώ ένα γύρο μετά ακολούθησε και ο Perez που παρέμεινε πίσω από τον teammate του. Την ίδια ώρα από τα pit wall της McLaren δόθηκε μία... οδηγία στον Norris οτι μπορεί να παλέψει με τον Piastri για να ξαναπάρει την πρώτη θέση αλλά με "Papaya Rules".
O Norris όχι μόνο δεν κατάφερε να πιέσει τον Piastri αλλά είδε και τον Leclerc να μαζεύει τη διαφορά και να τον απειλεί στη μάχη της 2ης θέσης. Η διαχείριση ελαστικών ήταν το θέμα του Βρετανού κάτι που φάνηκε αφού ο Norris μπήκε πρώτος για το δεύτερο pit stop βάζοντας και το 2ο σετ της σκληρής γόμας για τους τελευταίους 20 γύρους του αγώνα.
Στη McLaren εξέτασαν το ενδεχόμενο να πάνε ως το τέλος με τον Piastri όμως ο πιλότος της ομάδας είπε ότι δεν πρόκειται να αντέξουν τα ελαστικά και έτσι στον 39ο γύρο μπήκε στα pits, αφήνοντας τον Leclerc και τον Sainz στις δύο πρώτες θέσεις. Η Ferrari είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει να πάει μέχρι το τέλος για να ψάξει τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα της. Ο Norris πέρασε τον Verstappen που έτσι κι αλλιώς θα έκανε κι άλλο pit stop και η απόστασή του από τον 3ο Piastri ήταν στα 4 δευτερόλεπτα. Ο Αυστραλός μάζευε 1,5 δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Sainz οπότε ήταν εφικτός ο στόχος του να πάρει τη 2η θέση, για την πρώτη θα έπρεπε να ποντάρει και στην έντονη φθορά των ελαστικών του Leclerc αφού ο Μονεγάσκος είχε... αέρα 10 δευτερολέπτων από τον teammate του.
O Piastri έφτασε τον Sainz και στον 46ο γύρο τον πέρασε. Η απόστασή του από τον Leclerc ήταν 11 δευτερόλεπτα και ήταν οριακό αν θα μπορούσε να τα μαζέψει ως το τέλος. Ο Μονεγάσκος είχε έλαστικα 30 γύρων οπότε η διαχείριση δεν ήταν καθόλου εύκολη.
Όπως αναμενόταν ο Norris πέρασε εύκολα τον Sainz και ανέβηκε στην 3η θέση. O Leclerc με εντυπωσιακή διαχείριση άντεξε μέχρι το τέλος και πανηγύρισε μία τεράστια εντός έδρας νίκη μετουσιώνοντας την εξαιρετική στρατηγική της Ferrari. Αυτή ήταν η 7η νίκη στην καριέρα του Μονεγάσκου και 2η φετινή.
Η McLaren αν και κυρίαρχη στο τριήμερο δεν μπόρεσε να κερδίσει και αρκέστηκε στη 2η θέση του Piastri και την 3η του Νorris (με ταχύτερο γύρο στο τέλος).
Στην 4η θέση τερμάτισε ο Sainz και ακολούθησαν Hamilton, Verstappen, Russell, Perez, Magnussen και Albon.
Στο πρωτάθλημα των οδηγών ο Verstappen είδε τη διαφορά του από τον Norris να μειώνεται κατά 8 βαθμούς και να φτάνει στους 62, κάτι που δεν τον στεναχωρεί ιδιαίτερα αφού στη Monza η Red Bull ήταν η 4η ομάδα.
Για 6ο σερί αγώνα ο Verstappen δεν είδε πρώτος την καρό σημαία και αυτό είχε να του συμβεί από το μακρινό 2020!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ