Ο διευθυντής της Mercedes F1, Toto Wolff, πιστεύει ότι η Scuderia έχει τις προϋποθέσεις για να ανέβει σε επίπεδο πρωταθλητισμού στη Formula 1 το 2022 και να απειλεί την ομάδα του Brackley για τις νίκες στα GP της νέας χρονιάς.
Η Ferrari υπήρξε με διαφορά η πλέον βελτιωμένη ομάδα του 2021. Μετά το απογοητευτικό 2020, που τερμάτισε στην 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, πέρσι βρήκε λύσεις για τα μεγάλα προβλήματα υστέρησης τόσο της ισχύος του υβριδικού της κινητήρα, όσο και της αεροδυναμικής της απόδοσης.
Έτσι, το 2021 βγήκε νικήτρια της μεγάλης της μάχης με τη McLaren και ανελίχθηκε στην 3η θέση του πρωταθλήματος. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε η τοποθέτηση στις δύο SF21, στα GP Τουρκίας και Ρωσίας, του αναβαθμισμένου υβριδικού συστήματος - όμως, το μεγαλύτερο όφελος από την επιλογή αυτή ήταν ότι το εξέλιξε σε αγωνιστικές συνθήκες για το μονοθέσιο του 2022.
BUY NOW
Σε συνδυασμό με την περαιτέρω εξέλιξη του υβριδικού συστήματος για τη νέα Ferrari, που θα παρουσιαστεί στο μέσον Φεβρουαρίου, η Shell φέρεται να έχει βρει και την τεχνολογική καινοτομία για να καλύψει την υστέρηση των περίπου 20 ίππων που θα επιφέρει η χρήση βιοκαυσίμων (για την ακρίβεια αιθανόλης σε ποσοστό 10 τοις εκατό) τη νέα σεζόν.
Έτσι, εκτιμάται ότι από το 2022, και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια -που θα παύσει κάθε εξέλιξη των μονάδων ισχύος- ο υβριδικός κινητήρας της Scuderia θα είναι ισάξιος σε απόδοση με της Mercedes και της Honda - η οποία αποχώρησε μεν από το σπορ, αλλά οι υβριδικές μονάδες της θα εξακολουθήσουν να κατασκευάζονται από το νεοσύστατο τμήμα κινητήρων της Red Bull Racing δίπλα στο εργοστάσιο των σασί της στο Milton Keynes της Βρετανίας.
Όσο για το αμάξωμα, οι ριζικά αλλαγμένοι κανονισμοί του 2022 έχουν δώσει στη Ferrari -όπως και σε όλες της ομάδες- την ευκαιρία να ξεκινήσουν εν λευκώ και να καλύψουν την υστέρηση είχαν από τις Mercedes και RBR τα τελευταία χρόνια.
Η ευκαιρία αυτή, και το γεγονός ότι η Ferrari έστρεψε από πολύ νωρίς το '21 την πλήρη προσοχή της στο σχεδιασμό του μονοθεσίου του '22, καθιστούν τη Scuderia ορατή απειλή για τους τίτλους του 2022, σύμφωνα με τον Τοτο Wolff. Εξάλλου, δεδομένης της 6ης θέσης της στο πρωτάθλημα του 2020, η ομάδα του Maranello είχε στη διάρκεια του 2021 περισσότερες διαθέσιμες ώρες χρήσης της αεροσήραγγας - και αυτό ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
«Αναμφίβολα πρέπει να υποθέσουμε ότι [η Ferrari] θα είναι στη μάχη του χρόνου, διότι είχαν περισσότερες δυνατότητες αεροδυναμικής εξέλιξης λόγω της κακής τους χρονιάς το 2020», είπε ο Wolff. «Είναι μια σπουδαία οντότητα, έχουν όλους τους πόρους που χρειάζονται, κι έτσι εννοείται πως τους έχουμε στο ραντάρ μας. Και όχι μόνο τη Ferrari - υπάρχουν κι ορισμένες ακόμα ομάδες που μπορούν να τα πάνε πολύ καλά του χρόνου».
Δεδομένου ότι η αρχή του 2022 είναι το ήμισυ του παντός για τα επόμενα 4 χρόνια, που οι κανονισμοί θα παραμοίωνουν σταθεροί, στο μυαλό του διευθυντή της Scuderia, Mattia Binotto, δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η ομάδα θα έπρεπε από νωρίς το 2021 να στρέψει την πλήρη της προσοχή στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου του 2022.
Διότι αν μια ομάδα μπει στο ξεκίνημα ενός νέου σετ κανονισμών με υστέρηση, το πιθανότερο είναι η υστέρηση αυτή να την ακολουθεί για όλα τα χρόνια που αυτοί οι κανονισμοί θα διαρκούν. Διότι τα ταχύτερα μονοθέσια θα τείνουν στο χρονικό διάστημα αυτό να είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστα.
«Σίγουρα είχαμε αρκετά μεγάλο προϋπολογισμό - όχι τον μεγαλύτερο, αλλά με το όριο προϋπολογισμών έπρεπε να περιορίσουμε ένα μέρος της εξέλιξής μας και ένα μέρος συνολικά του οργανισμού μας», είπε ο Binotto. «Όταν υπάρχει ένα τέτοιο όριο, πρέπει να βάζεις κάποια όρια στον εαυτό σου. Έτσι, καθορίσαμε το αυτοκίνητο του 2022 ως την κορυφαία μας προτεραιότητα. Οπότε δεν κάναμε κανέναν συμβιβασμό για την εξέλιξή του».
Ο Ιταλός συνέχισε: «Ο λόγος για αυτό είναι αρκετά προφανής. Είναι μια νέα εποχή από άποψη κανονισμών, αλλά, περισσότερο από αυτό, ήταν σημαντικό να ξέρουμε ότι υστερούσαμε σε δυναμική από τις κορυφαίες ομάδες, ώστε να καθορίσουμε το μεσοπρόθεσμο και μακροχρόνιο μέλλον της ομάδας μας».