GP Αυστραλίας: Παρθενική νίκη Verstappen στη Μελβούρνη μετά από χαοτικό αγώνα

Verstappen win Australia

Αυτοκίνητα ασφαλείας, κόκκινες σημαίες, ανακατατάξεις στις πρώτες θέσεις αλλά στο τέλος νικήτρια ήταν και πάλι η Red Bull. Οι Αυστριακοί πανηγύρισαν για 3η φορά φέτος σε ισάριθμους αγώνες, με τον Max Verstappen να παίρνει την 37η νίκη καριέρας και πρώτη στην Αυστραλία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι καιρικές συνθήκες στη Μελβούρνη ήταν ιδανικές για έναν αγώνα της Formula 1 αφού πριν την εκκίνηση η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 35 βαθμούς celsius και 18 στον αέρα. Ο Sergio Perez και ο Valteri Bottas τοποθετήθηκαν στο pit lane αφού οι ομάδες τους διάλεξαν να κάνουν αλλαγές στο set up. Ο Μεξικανός προχώρησα ακόμη περισσότερο αφού αντικατέστησε το energy store και το control electronics.

Η μέση γόμα ήταν η βασική επιλογή της πλειοψηφίας των πιλότων. Με αυτή εκκίνησαν οι 8 πρώτοι ενώ οι δύο Alpine, ο Zhou και ο Bottas έβαλαν τη μαλακή γόμα. Ο Perez, ο Piastri και ο Sargeant ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα.

Η εκκίνηση ήταν εντυπωσιακή για τις δύο Mercedes. O Russel έμεινε στην εσωτερική και δικαιώθηκε αφού πέρασε στην πρώτη στροφή τον poleman Max Verstappen ενώ ο Hamilton αφού άντεξε στην πίεση του Sainz κατάφερε να περάσει τον Ολλανδό και να πλαισιώσει στο 1-2 τον teammate του. Τα καλά νέα για τη Ferrari με την προσπέραση του Sainz στον Alonso, ήρθαν να επισκιαστούν από την εγκατάλειψη του Leclerc.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Leclerc Australia

Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική τον Stroll αλλά είχε επαφή με το ελαστικό του πιλότου της Aston Martin και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και ο Perez αποφάσισε να προχωρήσει σε αλλαγή ελαστικών.

Η συνέχιση του αγώνα δεν έφερε ανακατατάξεις στην πίστα αλλά η δράση δεν κράτησε για πολύ. Ο Alex Albon έχασε τον έλεγχο της Williams, από θαύμα δεν έπεσε κάποιος άλλος πάνω του και το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε για δεύτερη φορά την εμφάνισή του. Στη Mercedes αποφάσισαν να τραβήξουν στα pits τον Russel αλλά να αφήσουν τον Hamilton στην πίστα, το ίδιο έκανε και η Red Bull αφήνοντας τον Verstappen όχι όμως και τον Perez ο οποίος επέστρεψε στη σκληρή γόμα. Τον ίδιο δρόμο πήρε και ο Sainz ο οποίος έπεσε στην 11η θέση. Η επιλογή όσων μπήκαν στα pits αποδείχθηκε λανθασμένη αφού τα χαλίκια που μπήκαν στην πίστα από την έξοδο του Albon, ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να βγάλουν κόκκινη σημαία. Αυτό πρακτικά έδωσε την ευκαιρία σε όλους να αλλάξουν ελαστικά και φυσικά κερδισμένοι ήταν αυτοί που δεν είχαν κάνει pit stop.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη εκκίνηση διατήρησε τον Hamilton στην πρώτη θέση, με τον Verstappen να τον ακολουθεί. Ο Russel ήταν κερδισμένος της διαδικασίας αφού ανέκτησε δύο θέσεις, ανεβαίνοντας 5ος ενώ και ο Sainz από την 11η βρέθηκε στην 8η. Όλοι οι διεκδικητές της νίκης έβαλαν τη σκληρή γόμα με στόχο να φτάσουν ως το τέλος του αγώνα. Ο Hamilton δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Verstappen αφού ο Ολλανδός με το που είχε διαθέσιμο το DRS πέρασε εύκολα τον αντίπαλό του και βρέθηκε να οδηγεί και πάλι τον αγώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Russel είχε ανακάμψει παρά την ατυχή επιλογή της ομάδας του να τον τραβήξει για αλλαγή ελαστικών πριν την κόκκινη σημαία και είχε ανέβει στην 4η θέση αφού πέρασε και τον Gasly. Το γυρολόγιο του ήταν αντίστοιχο του Hamilton αλλά ο αγώνας του ολοκληρώθηκε πρόωρα λόγω σπασμένου κινητήρα. Ο Βρετανός άφησε το μονοθέσιο του στο τέλος του pit lane και έτσι δεν επηρέασε τη συνέχιση του αγώνα. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν αρκετό για να απομακρυνθεί η Mercedes του Russel.

Στην κορυφή ο Verstappen άνοιγε τη διαφορά από τον Hamilton και πρωταγωνιστής στους επόμενους γύρους ήταν ο Perez ο οποίος συνεχώς κέρδιζε θέσεις και στον 22ο γύρο μπήκε στη δεκάδα. Την ίδια ώρα ο Sainz έκανε εξαιρετικό αγώνα και έφτασε στις παρυφές του βάθρου, 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso. Στα μισά του αγώνα ο Hamilton είχε μείνει 7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen ενώ τόνιζε συνεχώς στην ομάδα του ότι δεν αισθάνεται πως θα φτάσει ως το τέλος με το ίδιο σετ ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαχείριση ελαστικών ήταν αυτή που πρωταγωνίστησε ως το τέλος του αγώνα. Ένα μπλοκάρισμα του Verstappen έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να μειώσει κάπως τη διαφορά στα 8 δευτερόλεπτα αλλά η μάχη δεν ήταν για την πρώτη θέση αλλά για το βάθρο. Sainz και Gasly έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μείνουν κοντά στον Alonso περιμένοντας ένα λάθος του Ισπανού για να τον περάσουν. Ο 2 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής πίεζε τον Hamilton χωρίς όμως να καταφέρει να βρεθεί εντός DRS.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον 54ο γύρο η εγκατάλειψη του Magnussen ο οποίος χτύπησε στον τοίχο, έφερε και πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Οι αγωνοδίκες έμαθαν από το πάθημά τους στο ιστορικό GP του Άμπου Ντάμπι το 2021 και ακολούθησαν διαφορετική διαδικασία, βγάζοντας δεύτερη κόκκινη σημαία και έδωσαν την ευκαιρία σε όλους να αλλάξουν ελαστικά. Απόφαση που προφανώς αντιμετωπίστηκε με διαφορετικό τρόπο από κάθε πιλότο. Για να λέμε την αλήθεια η συνθήκη που υπήρχε δεν ήταν για κόκκινη σημαία αλλά οι γύροι που έμεναν δεν έδιναν τη δυνατότητα στους ανθρώπους της πίστας να καθαρίσουν τα θραύσματα και να μην έχουμε τερματισμό πίσω από Safety car.

Άπαντες τοποθέτησαν τη μαλακή γόμα αφού μόλις 2 γύροι έμεναν για την ολοκλήρωση του χαοτικού αγώνα. Η τρίτη εκκίνηση ήταν και η σημαντικότερη της ημέρας. Ο Vesrtappen ξεκίνησε εντυπωσιακά και κράτησε πίσω του τον Hamilton αλλά από εκεί και πέρα έγινε χαμός. Ο Sainz δεν ξεκίνησε καλά και στην προσπάθεια του να διατηρήσει την 4η θέση από τον Gasly, έπεσε πάνω στον Alonso. Το δράμα ήταν μεγαλύτερο για την Alpine αφού Gasly και Ocon χτύπησαν μεταξύ τους και βρέθηκαν στον τοίχο. Εκτός ήταν και οι De Vries, Sargeant με την κόκκινη σημαία να αποτελεί μονόδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Alonso μέσω team radio... έκραξε την απόφαση για στατική εκκίνηση 2 γύρους πριν το φινάλε και κάλεσε τους αγωνοδίκες να επαναφέρουν την κατάταξη όπως ήταν πριν την 3η εκκίνηση. Ο 57ος γύρος δεν ολοκληρώθηκε αφού η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε με το που έγιναν τα ατυχήματα. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επαναφέρουν την κατάταξη που υπήρχε πριν την 3η εκκίνηση. Αυτό έφερε και πάλι στο βάθρο τον Alonso ενώ η χαμένη ήταν η Alpine που έχασε τους βαθμούς λόγω της διπλής εγκατάλειψης. Ο Sainz κρίθηκε ένοχος για το συμβάν με τον Alonso και τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα που του στοίχισαν ακριβά αφού με την τελευταία εκκίνηση να γίνεται πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας δεν θα μπορούσε να χτίσει διαφορά από τους πιλότους που ήταν πίσω και έτσι έμεινε εκτός βαθμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πιο χαοτικός αγώνας της σεζόν ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Max Verstappen πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη Μελβούρνη και άνοιξε τη διαφορά του από τον Sergio Perez στη βαθμολογία των οδηγών. Ο Hamilton για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν τερμάτισε δεύτερος ενώ ο Alonso για 3ο σερί αγώνα ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ