Μία υπέροχη μάχη κατατακτήριων δοκιμών ζήσαμε στο Μονακό, με τον Max Verstappen να... κλέβει στο τέλος την pole position από τον Alonso και να πανηγυρίζει για πρώτη φορά στο Μόντε Κάρλο. Αντίθετα ο Perez είχε έξοδο στο Q1 και θα εκκινήσει από την 20η θέση τον αγώνα της Κυριακής.
Η Formula 1 μετά από τρεις εβδομάδες λόγω της ακύρωσης του αγώνα της Ίμολα επέστρεψε με το εμβληματικό GP του Μονακό. Οι κατατακτήριες δοκιμές στο Μόντε Κάρλο πάντα αποτελούν μια ιδιαίτερη στιγμή αφού η σειρά εκκίνησης ορίζει εν πολλοίς και την τύχη του αγώνα.
Η αρχή της διαδικασίας έκρυβε μία μεγάλη έκπληξη αφού ο Sergio Perez στο ξεκίνημα του πρώτου γρήγορου γύρου του έχασε τον έλεγχο της Red Bull του στη Sainte Devote και από νωρίς τέθηκε εκτός μάχης, ανοίγοντας το δρόμο στον teammate του αλλά και στους πιλότους της Ferrari, της Mercedes και φυσικά της Aston Martin.
BUY NOW
Η κόκκινη σημαία στα πρώτα 7 λεπτά του Q1 άλλαξε το σχεδιασμό των ομάδων και των πιλότων οι οποίοι γνώριζαν ότι δεν είχαν περιθώρια αφού μία ακόμη κόκκινη σημαία θα μπορούσε να τους αφήσει εκτός συνέχειας. Η πλειοψηφία των οδηγών διάλεξε να βάλει και πάλι την ίδια γόμα και να μην περάσει σε φρέσκο σετ. Mε τους περισσότερους από τους ¨μεγάλους" να τα καταφέρνουν και με χρησιμοποιημένο σετ, αυτοί που είχαν τις μεγαλύτερες δυσκολίες στο Q1 ήταν οι Lewis Hamilton και Carlos Sainz οι οποίοι μπήκαν στα pits για να βάλουν φρέσκο σετ. Και οι δύο ήταν στο όριο και χρειάστηκαν τον τελευταίο τους γύρο για να καταφέρουν να περάσουν στο Q2 αφήνοντας εκτός τις δύο Haas, τον Zhou και τον Sargeant.
Και στο Q2 η μάχη ήταν οριακή για τον Lewis Hamilton ο οποίος δεν μπορούσε να βρει το ρυθμό που ήθελε στις γρήγορες προσπάθειές του, μέχρι τον τελευταίο του γύρου που του έδωσε τελικά την πρόκριση για το Q3. Η McLaren μέχρι να περάσει ο Hamilton στη δεκάδα είχε και τα δύο της μονοθέσια εντός όμως ο Norris έσπασε την εμπρός ανάρτηση και υποχρεώθηκε να μπει στα pits. Αυτός τα κατάφερε να μπει στο Q3 αλλά με πρόβλημα στο μονοθέσιο ενώ ο Piastri έμεινε εκτός, όπως και οι De Vries, Albon, Stroll και Bottas. Έκπληξη ήταν ο αποκλεισμός του Stroll αφού ο teammate του ήταν με άνεση στις πρώτες θέσεις των κατατακτήριων δοκιμών.
Η μάχη της pole position είχε ένα πολύ μεγάλο φαβορί, τον Max Verstappen και "μνηστήρες" τον Fernando Alonso που έδειχνε να είναι ο πιο άνετος από τους υπόλοιπους στον τρόπο που διαχειρίστηκε τα ελαστικά του μέχρι το Q3 και τον Charles Leclerc ο οποίος είχε τις δύο τελευταίες pole positions στο Μόντε Κάρλο.
Ο Fernando Alonso έκανε έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο στο Q3 που τον έφερε στην κορυφή των χρόνων και μάλιστα σε απόσταση 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Verstappen. Sainz και Leclerc πλησίασαν στα 29 και τα 53 χιλιοστά αντίστοιχα τον Ισπανό της Aston Martin και όλα έδειχναν ότι θα είχαμε μεγάλη μάχη ως το φινάλε. Την ίδια ώρα στη McLaren έκαναν εξαιρετική δουλειά και έδωσαν τη δυνατότητα στον Norris να λάβει μέρος στα τελευταία 6 λεπτά της διαδικασίας.
Ο Max Verstappen αντεπιτέθηκε στη δεύτερη προσπάθεια του με φρέσκο σετ ελαστικών και πέρασε στην κορυφή αλλά για λίγο αφού ο ανέλπιστος ήρωας της ημέρας, ο Esteban Ocon έκανε 1.11.553 και βρέθηκε στην πρώτη θέση, αλλά ο πιλότος της Red Bull είχε κρατήσει κι άλλο φρέσκο σετ και μπήκε στα pits για να παίξει το τελευταίο του χαρτί. Το τελευταίο δίλεπτο ήταν πραγματικά συγκλονιστικό. Ο Leclerc πέρασε στην πρώτη θέση, με τον Alonso να... πετάει και να τον κερδίζει για 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου και να αγγίζει την πρώτη pole position μετά το 2012! Ο τελευταίος που είχε την τύχη στα χέρια του ήταν ο Max Verstappen και έκανε το απίθανο. Αν και βρέθηκε 2 δέκατα πίσω στο τέλος του δεύτερου sector, κατάφερε να κλέψει την pole position η οποία είναι η πρώτη του στο Μονακό. O Leclerc ήταν τρίτος και ακολούθησαν οι Ocon, Sainz, Hamilton, Gasly, Russel, Tsunoda και Norris.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ