GP Ολλανδίας: «Χαοτικός» αγώνας με ίδιο νικητή - Ισοφάρισε και το ρεκόρ του Vettel ο Verstappen
Ραντεβού με την ιστορία είχε ο Max Verstappen στο Zadvoort αφού πανηγύρισε την 9η σερί νίκη του και θέλει μία ακόμη για να γίνει ο μοναδικός στην ιστορία με 10 συνεχόμενες νίκες. Χαοτικό το grand prix με βροχή, αυτοκίνητα ασφαλείας και κόκκινη σημαία 50 λεπτών.
H επιλογή των 19 από τους 20 πιλότους ήταν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα και μόνο ο Hamilton διάλεξε τη μέση γόμα της Pirelli. Λίγο πριν την εκκίνηση η ενημέρωση ήταν ότι θα υπήρχε βροχή μικρής διάρκειας μετά τον πρώτο γύρο. Ο Verstappen διατήρησε την πρώτη θέση και ο Norris τη 2η αλλά ο Alonso έκανε εκπληκτική εκκίνηση και πέρασε Albon και Russel. Σε όλη την πίστα υπήρχαν προσπεράσματα και με το που ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος η βροχή άρχισε. Perez και Zhou μπήκαν για ενδιάμεσα όπως και οι Leclerc, Tsunoda. Οι δύο πρώτοι βγήκαν χωρίς πρόβλημα αλλά στη Ferrari και στην Alpha Tauri... ξέχασαν μία σημαντική λεπτομέρεια και άργησαν να φέρουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Alonso στο βρεγμένο οδόστρωμα με τα slick έκανε προσπέρασμα και στον Norris ανεβαίνοντας 2ος.
Με την ολοκλήρωση του 2ου γύρου η πλειοψηφία των πιλότων μπήκαν για ενδιάμεσα και αυτό έφερε τον Perez στην πρώτη θέση και μάλιστα με διαφορά 11 δευτερολέπτων από τον 2ο Zhou. Albon, Piastri, Bottas, Hulkenberg, Hamilton και Sargeant προτίμησαν να μείνουν με τα slick αφού έπρεπε να αντέξουν άλλους 3 γύρους μέχρι να σταματήσει η βροχή. Οι επιλογές στρατηγικής ήταν κομβικές στον αγώνα, ο Verstappen πέρασε Gasly, Ζhou και ανέβηκε στη 2η θέση. Μέσα σε 4 γύρους κατάφερε να μαζέψει τη διαφορά των 11 δευτερολέπτων από τον Perez κάνοντας 2 δευτερόλεπτα ταχύτερους γύρους. Η βροχή σταμάτησε και οι πιλότοι μπήκαν και πάλι για να επιστρέψουν στα slick. Στη Red Bull διάλεξαν να βάλουν πρώτο τον Verstappen και ένα γύρο μετά τον Perez. Ο Ολλανδός ξαναπήρε την πρωτοπορία του αγώνα, με τον teammate του να είναι δεύτερος και τον Alonso στην 3η θέση. Η βροχή πάντως εξακολουθούσε να απειλεί.
BUY NOW
Στον 15ο γύρο άρχισε και πάλι να βρέχει ενώ άπαντες είχαν περάσει στα slick. Στη Mercedes είχαν κάνει λάθη στα pit stops και των δύο πιλότων τους και o Hamilton βρέθηκε 16ος και ο Russel 18ος! Αν και δεν υπήρχε νερό στην πίστα ο Sargeant στον 16ο γύρο έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και το Safety Car μπήκε για να απομακρυνθούν τα θραύσματα.
Εκτός από τη Mercedes και στη McLaren καθυστέρησαν πάρα πολύ και οι πιλότοι τους ήταν εκτός δεκάδας. Για να μπορέσουν να διορθώσουν την κατάσταση η ομάδα του Wolf αποφάσισε να ξανατραβήξει τον Russel στα pits και να του βάλει τη σκληρή γόμα μήπως και καταφέρει να φτάσει μέχρι το φινάλε. Μετά από 5 γύρους το Safety car αποχώρησε και ο Verstappen διατήρησε την πρώτη θέση. Perez, Alonso, Gasly (που είχε ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω υπέρβασης ορίου ταχύτητας στο pit lane) και Sainz ακολουθούσαν.
Ο αγώνας μπήκε σε safe mode και το ενδιαφέρον είχε επικεντρωθεί στην προσπάθεια του Hamilton να μπει στη δεκάδα και στον απογοητευτικό ρυθμό του Leclerc που προφανώς οφειλόταν και στην επαφή που είχε στην αρχή του αγώνα και έτσι στον 43ο γύρο εγκατέλειψε. Στις πρώτες θέσεις δεν άλλαζε τίποτα με τον Verstappen να φτιάχνει διαφορά 8 δευτερολέπτων από τον Perez.
Norris και Sainz μπήκαν πρώτοι για το τελευταίο τους pit stop ελπίζοντας ότι η βροχή δεν θα έρθει και θα μπορέσουν να κερδίσουν θέσεις. Ο Perez έβαλε το τελευταίο σετ μαλακής γόμας στον 46ο γύρο. Στη Red Bull είχαν άνεση να αφήσουν τον Verstappen μέσα. Ο Russel που είχε τη σκληρή γόμα σκαρφαλώσει στην 7η θέση ενώ ο Sainz ήταν 4ος και περίμενε το pit stop του Alonso μήπως και κατάφερνε να πάρει την τελευταία θέση του βάθρου. Ο πιλότος της Ferrari δικαιώθηκε λόγω της αδυναμίας της Aston Martin να κάνει ένα απροβλημάτιστο pit stop. Ο έμπειρος Ισπανός έχασε 6 δευτερόλεπτα και τη θέση του από τον Sainz. Ο Verstappen μπήκε στον 50ο γύρο και έβαλε τη μαλακή γόμα, βγαίνοντας άνετα μπροστά από τον Perez.
Ο Alonso διόρθωσε το λάθος της ομάδας του στα pits και έχοντας εκπληκτικό ρυθμό πέρασε τον Sainz επιστρέφοντας στην 3η θέση. Την ίδια ώρα ο Tsunoda είχε επαφή με τον Russel και πληγώθηκε η αεροτομή μου, χάνοντας θέσεις. O Sainz όχι απλά δεν κατάφερε να μείνει στην 3η θέση, είδε τον Gasly να τον περνάει με εντυπωσιακό τρόπο και να τον ρίχνει 5ο. Στον 61ο γύρο η βροχή άρχισε να πέφτει με μεγάλη ένταση και άπαντες μπήκαν στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά. Ο μόνος που ρίσκαρε ήταν ο Ocon ο οποίος έβαλε κατευθείαν την extreme γόμα. Ο Perez ήταν ο πρώτος που έκανε λάθος βγαίνοντας στην πρώτη στροφή και ο Alonso τον πέρασε ανεβαίνοντας στη 2η θέση.
Η βροχή δυνάμωσε ακόμη περισσότερο, ο Verstappen έβαλε την extreme γόμα, την ώρα που ο Zhou έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και ο επικεφαλής αγώνα αποφάσισε να βγάλει την κόκκινη σημαία λόγω των συνθηκών, με την κατάταξη να είναι Verstappen, Alonso, Gasly, Sainz, Hamilton, Perez (ο οποίος είχε μπει στα pits στον γύρο που βγήκε η κόκκινη σημαία), Norris, Russel, Albon και Piastri. Οι αγωνοδίκες ενημέρωσαν ότι ο αγώνας θα συνεχιζόταν με την κατάταξη που υπήρχε στο τέλος του προηγούμενου γύρου άρα ο Perez ήταν στην 3η θέση πίσω από Verstappen και Alonso.
H βροχή σταμάτησε και το μόνο που έμενε για να δοθεί συνέχεια ήταν να επισκευαστούν οι μπαριέρες από την έξοδο του Zhou. Η καθυστέρηση ήταν μεγαλύτερη από όσο περίμενε κανείς αφού η πρόβλεψη έκανε λόγο για νέα καταιγίδα και ο Wittich ήταν αναποφάσιστος. Τελικά μετά από 50 λεπτά ήρθε η στιγμή να έχουμε και πάλι δράση με την υποχρεωτική χρήση της ενδιάμεσης γόμας και συνέχιση με rolling start.
Η συνέχιση του αγώνα δεν άλλαξε κάτι στις πρώτες θέσεις, ενώ Russel και Norris έδιναν μάχη την οποία έχασε ο Βρετανός της Mercedes αφού βρέθηκε εκτός αγώνα μετά από σύγκρουση. Ο Perez δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για υπέρβαση ορίου ταχύτητας στο pit lane και προσπάθησε στους 4 τελευταίους γύρους να ανοίξει τη διαφορά του από τον Gasly για να κρατήσει την 3η θέση.
Ο Max Verstappen αντιμετώπισε ιδανικά όλες τις συνθήκες του αγώνα και πανηγύρισε την 46η νίκη της καριέρας του, 11η φετινή και 9η συνεχόμενη ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Sebastian Vettel. Αυτή ήταν και η 3η σερί νίκη του στο Zadvoort. Η διαφορά του στη βαθμολογία ανέβηκε στους 138 βαθμούς και πλησιάζει στη μαθηματική εξασφάλιση του 3ου τίτλου.
Ο Alonso επέστρεψε στο βάθρο ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί ενώ ο εντυπωσιακός Gasly πανηγύρισε το 4ο βάθρο της καριέρας του. Perez, Sainz, Hamilton, Norris, Albon, Piastri και Ocon συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ