Ο πρώην οδηγός της F1 Johnny Herbert κατηγόρησε τον Michael Masi ότι προκάλεσε μεγάλο πλήγμα στο γόητρο του σπορ με τον τρόπο που χειρίστηκε το φινάλε στο Άμπου Ντάμπι και έκρινε τον τίτλο του 2021.
Ο Masi, αγωνιστικός διευθυντής της FIA στα GP, παρέκαμψε παράτυπα τους κανονισμούς που διέπουν τη δραστηριότητα του οχήματος ασφαλείας στους πέντε τελευταίους γύρους του αραβικού αγώνα, καλώντας τον στα πιτς έναν γύρο νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
Ο γύρος αυτός ήταν ο τελευταίος του αγώνα, και η απόφαση επέτρεψε στον Max Verstappen να περάσει τον Lewis Hamilton -που κυριαρχούσε μέχρι τότε στον αγώνα- δεδομένου ότι ο Ολλανδός είχε εκμεταλλευτεί την παρουσία του οχήματος ασφαλείας για να μπει στα pits και να τοποθετήσει φρέσκα και μαλακά ελαστικά, σε σχέση με τα σκληρά και φθαρμένα του Hamilton.
BUY NOW
Οι αποφάσεις του Masi προκάλεσαν θυελλώδεις αντιδράσεις, και όχι μόνο από τη Mercedes -που απείλησε να στείλει το θέμα στο διεθνές αθλητικό δικαστήριο, αλλά τελικά δεν το έκανε- αλλά και από χιλιάδες φίλους της F1 που άσκησαν δριμεία κριτική, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μία εβδομάδα μετά τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι η FIA, λέγοντας πως η πλημμυρίδα της κριτικής αμαυρώνει την εικόνα της Formula 1, ανακοίνωσε ότι ξεκινούσε αναλυτική έρευνα για τα γεγονότα των τελευταίων πέντε γύρων του αγώνα.
Στο μεταξύ, η Mercedes και ο Hamilton απειλούν με άμεση αποχώρηση του Βρετανού από το σπορ -γεγονός που θα εξέθετε ανεπανόρθωτα τη F1- λέγοντας πως η απόφαση του Lewis εν πολλοίς θα εξαρτηθεί από τα συμπεράσματα της έρευνας της FIA για τα γεγονότα του Άμπου Ντάμπι.
Ακόμη, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Mercedes έλαβε ανταλλάγματα από τη FIA -μεταξύ των οποίων και την απομάκρυνση του Masi- για να αποσύρει την προσφυγή της στο διεθνές δικαστήριο, κάτι που η πρώτη διέψευσε. Η έκθεση της FIA θα γνωστοποιηθεί στις ομάδες μέσα στο Φεβρουάριο, αλλά θα επικυρωθεί στις 18 Μαρτίου - την εναρκτήρια ημέρα του πρώτου αγώνα του 2022, στο Μπαχρέιν.
Ο Johhny Herbert, πρώην οδηγός της F1 και νυν τηλεοπτικός σχολιαστής των GP, είπε ότι οι αποφάσεις του Michael Masi προκάλεσαν μεγάλο πλήγμα στο σπορ: «Με κάθε σεβασμό, δεν το πιστεύω [ότι ο Masi θα παραμείνει στη θέση του] διότι έχει κάνει μεγάλη ζημιά στη Formula 1, και διότι η θέση στην οποία βρίσκεται χρειάζεται να διέπεται από εμπιστοσύνη. Και νομίζω ότι η εμπιστοσύνη πια έχει ολοκληρωτικά εξανεμιστεί».
Παρόλα αυτά, ο Βρετανός πιστεύει ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί ο αντικαταστάτης του Αυστραλού: «Το πρόβλημα είναι με ποιον να τον αντικαταστήσεις. Διότι η εμπειρία είναι πολύ, πολύ σημαντική για αυτή τη θεση. Ο Michael ήταν πολύ τυχερός, βρισκόταν κάτω από τον [πρώην κάτοχο της θέσης] Charlie Whiting και έμαθε πολλά καλά πράγματα. Δεν υπάρχει κάποιος που να ξεχωρίζει αυτή τη στιγμή για να τον αντικαταστήσει».
Ο Martin Brundle, επίσης τηλεοπτικός σχολιαστής και πρώην οδηγός της F1, συμφωνεί, συμπληρώνοντας πως «αυτό που ξέρω με απόλυτη βεβαιότητα είναι πως αντικαθιστώντας τον Michael Masi δεν λύνεις το πρόβλημα. Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη και δύσκολη δουλειά για να την ελέγξει ένας άνθρωπος, σε ένα πρόγραμμα 23 αγώνων. Ο Masi, αν μείνει, θα χρειαστεί πολλή βοήθεια, και πιστεύω πως αυτό είναι που [η FIA] εξετάζει αυτή τη στιγμή».
Δείτε εδώ τις τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς
Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ