Η F1 παρουσίασε το μονοθέσιο του 2022

F1 2022

Η Formula 1 πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια της εικόνας που θα έχει το 2022, όταν και θα εφαρμοστούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που αλλάζουν τα πάντα. Μία αποκάλυψη που ήρθε μέσω ενός μονοθεσίου και σε κανονικό μέγεθος, το οποίο πρωταγωνίστησε σε event που έγινε στο Σίλβερστοουν, όπου αυτή την εβδομάδα διεξάγεται το δέκατο Grand Prix της σεζόν.

Η αποκάλυψη μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσω των επίσημων καναλιών της Formula 1 σε Facebook και YouTube, προσελκύοντας το ενδιαφέρον εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που ήθελαν να πάρουν μία γεύση από το μέλλον. Αυτή η πρώτη γεύση, δεν πρέπει να απογοήτευσε.

F1 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νέα μονοθέσια έχουν απλοποιημένο σχεδιασμό και ξεκάθαρος στόχος αυτού, είναι να έχουμε μεγαλύτερες μάχες και περισσότερο θέαμα στην πίστα. Με αυτό το ζητούμενο δούλεψε η FIA και ειδικά ο Έλληνας Τεχνικός Διευθυντής Μονοθεσίων, Νικόλας Τομπάζης, σε στενή πάντα συνεργασία με τη F1 και τον Ross Brawn, που είναι ο Αγωνιστικός Διεθυντής του σπορ. Κάποτε αυτοί οι δύο συνεργάζονταν για το καλό της Ferrari, τώρα για το καλό της Formula 1 γενικότερα.

O Brawn σχολίασε: «Μοιάζει πως έχει περάσει πολύς καιρός απ’ όταν η Παγκόσμια Ομοσπονδία ανακοίνωσε τους κανονισμούς για το μέλλον του σπορ αλλά μετά από καθυστέρηση ενός έτους λόγω της πανδημίας της Covid-19, απομένουν μόνο 170 ημέρες μέχρι την έναρξη της σεζόν του 2022, όταν και θα δούμε τα μονοθέσια της νέας εποχής της Formula 1 στην πίστα. Ανυπομονούμε για αυτό και παρότι φέτος έχουμε μεγάλη μάχη, βλέπουμε ότι τα μονοθέσια δυσκολεύονται να ακολουθήσουν το ένα το άλλο. Αυτό είναι το πρόβλημα που στοχεύουμε να λύσουμε με τους κανονισμούς του 2022, να επιτρέψουμε στα μονοθέσια να μάχονται το ένα πιο κοντά στο άλλο, ρόδα με ρόδο. Τα αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών στους κανονισμούς στην αεροδυναμική αλλά και των budget caps, θα εξασφαλίσει τις κατάλληλες συνθήκες για μία πιο ισορροπημένη F1».

F1 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ίδιο πνεύμα ήταν οι σύντομοι χαιρετισμοί του Προέδρου της FIA, Jean Todt, καθώς και του νέου CEO της Formula 1, Stefano Domenicali. Επίσης δύο πρόσωπα που έχουν πολυετή θητεία στο Μαρανέλο.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην παρουσίαση είχε ο Τομπάζης, που κλήθηκε να αναλύσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία που επέλεξε: «Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2022 φέρνει μία νέα εποχή για την F1, με τις μεγαλύτερες αλλαγές κανονισμών στην ιστορία του σπορ! Η Παγκόσμια Ομοσπονδία συνεργάστηκε στενά με τη Formula 1 και τις ομάδες, με στόχο να εντοπίσουμε τους τομείς που θα μπορούσαν να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ικανότητα των μονοθεσίων να ακολουθεί το ένα το άλλο. Σε συνδυασμό με τους νέους οικονομικούς κανονισμούς, οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο στο θέαμα όσο και στη βιωσιμότητα του σπορ».

f1 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, τα μονοθέσια του 2022 έχουν εντελώς διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία στην εμπρός και πίσω αεροτομή, απουσιάζουν τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, ο σχεδιασμός στις εισαγωγές των ψυγείων αλλά και το κάλυμμα του κινητήρα έχει αλλάξει, ενώ όλο το πάτωμα του μονοθεσίου θα λειτουργεί βάσει του φαινομένου ground effect.

Στην παρουσίαση συμμετείχαν επίσης ο Τεχνικός Διευθυντής Motorsport της FIA, Pat Symonds, ο υπεύθυνος F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, που αναφέρθηκε στη σημαντική αλλαγή με την εισαγωγή ελαστικών 18 ιντσών αλλά και οι οδηγοί που είδαν από κοντά το μονοθέσιο και εξέφρασαν την άποψη τους.

F1 2022

Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε το εξής: το μονοθέσιο που είδαμε, αποτελεί μία φυσιολογική, συμβατική απόρροια όσων αναφέρουν οι νέοι κανονισμοί. Εντός του πλαισίου αυτών, κάθε ομάδα θα αναζητήσει λύσεις που θα της επιτρέψουν να αποκτήσει αγωνιστικό πλεονέκτημα. Μπορεί λοιπόν, ή μάλλον είναι το πιθανότερο, κάθε ομάδα να έχει έστω λίγο διαφοροποιημένο σχέδιο από αυτό που είδαμε στο Σίλβερστοουν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ