Μία παραδοσιακή και μια ανερχόμενη υπερδύναμη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ανάμεσα στις πολλές χώρες που διεκδικούν μία θέση στο πρόγραμμα της Formula 1: η Γερμανία και η Νότια Κορέα.
Ο ανταγωνισμός των προηγμένων αλλά και ανερχόμενων χωρών του πλανήτη να μπουν στο πρόγραμμα της F1 είναι λυσσαλέος. Η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων έχει ήδη αμέτρητες προτάσεις, και δεδομένου ότι -προς το παρόν- δεν μπορεί να αυξήσει τα GP σε περισσότερα από 24 που είναι φέτος, κάθε νέος αγώνας θα πρέπει να πάρει τη θέση ενός ήδη καθιερωμένου.
Δύο από τις χώρες που διεκδικούν την επιστροφή τους στο πρόγραμμα είναι η Γερμανία και η Νότια Κορέα. Μεγάλες δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, και οι δύο, μειονεκτούν στο γεγονός ότι δεν έχουν έναν κορυφαίο οδηγό της εθνικότητάς τους στη F1, και συνεπώς είναι πρόκληση για αυτές να καλύψουν το κόστος της διοργάνωσης ενός GP.
BUY NOW
Η Γερμανία, καταρχάς, εξετάζει ένα πλάνο εναλλαγής χρόνο παρά χρόνο του GP της στις πίστες του Hockenheim και του Nurburgring. Και έχει το πλεονέκτημα ότι το 2026 θα έχει δύο δικούς της κατασκευαστές στο σπορ, καθώς η Audi θα μπει στη F1 δίπλα στη Mercedes.
Ο Jorn Teske, διοικητής του Hockenheim, και ο Alexander Gerhard, επικεφαλής του Nurburgring, συμφωνούν ότι για να προχωρήσει το πλάνο θα πρέπει να βρεθεί το ενδιαφέρον της γερμανικής κυβέρνησης και να βρεθούν ιδιωτικές επενδύσεις.
Ο Teske, συγκεκριμένα, είπε: «Υποθέτουμε ότι η F1 ενδιαφέρεται ακόμα για την αγορά της Γερμανίας. Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε σε συνεχή επαφή με τη F1, για να διερευνούμε κάθε δυνατότητα. Θεωρούμε το μοντέλο του ροτέισον πολύ θετικό, διότι ήδη απέδειξε την αποδοτικότητά του με τους συναδέλφους μας στο Nurburgring».
Περνώντας στη Νότια Κορέα, εκεί το πλάνο δεν περιλαμβάνει την πίστα του Yeongam International Circuit που φιλοξενούσε το GP Νότιας Κορέας της F1 την περίοδο 2010-'13. Το πρόγραμμα αυτό απέτυχε λόγω της ζημίας που έφερνε κάθε αγώνας για τους διοργανωτές, δεδομένου ότι η πίστα βρισκόταν σε μια απομακρυσμένη αγροτική περιοχή, και σχετικά δύσβατη.
Τώρα, η πρόταση των Κορεατών περιλαμβάνει ένα σιρκουί πόλης στην Incheon. Ο Δήμαρχος της πόλης, Yoo Jeong-bok, είχε επαφές στο πλαίσιο του GP Ιαπωνίας με τους επικεφαλής της F1, αναλύοντάς τους διεξοδικά τη μελέτη της πόλης του για να φιλοξενήσει το σπορ. Η πρόσβαση στην πόλη αυτή είναι πολύ εύκολη, και θα τύχει θερμής υποδοχής στη χώρα της Hyundai και της Kia.
Οι Κορεάτες επιθυμούν να υπογράψουν πενταετές συμβόλαιο με τη F1, ξεκινώντας από το 2026, την ώρα που εξακολουθούν να υφίστανται οι φήμες ότι ο όμιλος Hyundai εξετάζει το ενδεχόμενο της εισόδου του στη Formula 1 στο μέλλον.
Στα χέρια της Liberty Media, κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, υπάρχει και μια πρόταση για ένα νέο σιρκουί στην Κίνα, νοτιοδυτικά της Σαγκάης και στην επαρχία της Guangdong. Η πρόταση αφορά στη δημιουργία ενός θεματικού πάρκου του motorsport, με αρχικό προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ.
Μια άλλη προσέγγιση που έχει γίνει στη FIA, τέλος, είναι από τους Τούρκους, οι οποίοι μετά το νέο συμβόλαιο μακροχρόνιας διαχείρισης της πίστας της Κωνσταντινούπολης είναι έτοιμοι τώρα να διεκδικήσουν την επιστροφή του Τουρκικού GP στο πρόγραμμα της Formula 1.