Η F1 αλλάζει ριζικά τεχνικούς κανονισμούς ενόψει του 2022, με μεγάλες αλλαγές στο σχεδιασμό και την αεροδυναμική - όμως η πρώτη εμπειρία του Lando Norris από το μονοθέσιο της νέας σεζόν στον προσομοιωτή της McLaren δεν τον άφησε ιδιαίτερα ικανοποιημένο.
Οι ομάδες της Formula 1 βρίσκονται αυτόν τον καιρό σε έναν αγώνα δρόμου για την ολοκλήρωση του εν λευκώ σχεδιασμού των μονοθεσίων τους για το 2022. Είναι μια διαδικασία που δεν έκαναν, τουλάχιστον όχι σε τέτοιο βαθμό, τα προηγούμενα πέντε χρόνια - λόγω της σταθερότητας των κανονισμών και της μετεξέλιξης του μονοθεσίου κάθε χρονιάς στην επόμενη.
Το μονοθέσιο του 2022, που υπογράφει ο Έλληνας αεροδυναμιστής και επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της FIA Νικόλας Τομπάζης, αλλάζει ριζικά σχεδιαστική φιλοσοφία: δίνει περισσότερη έμφαση στην άντωση που παράγεται από το δάπεδο, μέσω του φαινομένου groud effect, και αφαιρεί μέρος της επίδρασης των πτερυγών.
BUY NOW
Στόχος είναι να περιοριστεί η απώλεια αεροδυναμικής στήριξης ενός μονοθεσίου που ακολουθεί το προπορευόμενο, ώστε να ευνοούνται οι προσπεράσεις κι έτσι να βελτιωθεί περαιτέρω το θέαμα στα GP. Μαζί με τον μαζικό περιορισμό της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου, έχει μεγαλώσει και των μέγεθος των ελαστικών από τις 13 στις 18 ίντσες.
Με αυτά τα δεδομένα, για τους οδηγούς της F1 θα αλλάζει σημαντικά η εμπειρία της οδήγησης του χρόνου. Ο Lando Norris πήρε μια πρώτη ιδέα από τη νέα αυτή εμπειρία στον προσομοιωτή της McLaren, αλλά βρήκε την οδήγηση του μονοθεσίου του 2022 πολύ λιγότερο διασκεδαστική σε σχέση με το φετινό.
Ο Βρετανός οδηγός, που στερήθηκε στο τέλος του Ρωσικού GP πριν δέκα μέρες την πρώτη του νίκη στη F1, είπε για τη F1 της νέας χρονιάς: «Είναι πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο σε αίσθηση. Κατά κάποιο τρόπο, δεν είναι ωραίο όσο το φετινό. Όμως, ελπίζω ότι το ίδιο θα ισχύει και για τους άλλους οδηγούς. Θα το δούμε - δεν υπάρχει λόγος να σκεφτόμαστε από τώρα ότι είναι εκπληκτικό ή απαίσιο στην οδήγηση. Πρέπει να κάνεις μόνο την καλύτερη δουλειά που μπορείς, κι ελπίζω ότι του χρόνου θα πάμε στις χειμερινές δοκιμές με ένα καλό μονοθέσιο».
Μιλώντας για την εξέλιξη στο σχεδιασμό και την κατασκευή της McLaren του 2022, ο Άγγλος συνέχισε: «Το αυτοκίνητο που έχουμε στο εργοστάσιο δεν είναι καν αυτοκίνητο, ακόμη. Είναι ένα σχέδιο σε κάποια χαρτιά. Δεν πιστεύω ότι θα το δούμε τους επόμενους μήνες, ίσως αυτό να γίνει στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς.
»Έχουμε δει κάποια σχέδια, αλλά κάθε εβδομάδα έρχεται και κάτι καινούριο, κάποιες αλλαγές, διότι υπάρχουν τόσα πολλά και διαφορετικά πράγματα στο αυτοκίνητο. Όμως, είναι εύκολο να κάνεις αλλαγές κάθε εβδομάδα, και να τις κάνεις όλο και πιο γρήγορα», κατέληξε ο Norris.
Πάνω στο ίδιο θέμα ο Fernando Alonso, που θα είναι το 2022 ο πιο έμπειρος οδηγός της F1, μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί και οι ομάδες θα προσαρμοστούν στο μονοθέσιο του 2022: «Πιστεύω ότι θα εξαρτηθεί από την απόδοση του αυτοκινήτου, από τον τρόπο που θα δουλεύει τόσο στον προσομοιωτή όσο και έπειτα στην πίστα, στις χειμερινές δοκιμές.
»Μετά από τρεις ή τέσσερις αγώνες λογικά θα έχουμε καταλάβει το αυτοκίνητο, και θα έχουμε καταλάβει και τους κανονισμούς, και τότε η απόδοση του μονοθεσίου θα αρχίσει να καθορίζει τα αποτελέσματα που θα παίρνουμε, όπως συμβαίνει τώρα», είπε ο Ισπανός.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, με τη Renault που φέτος μετονομάστηκε σε Alpine, κατέληξε: «Δεν πιστεύω ότι θα αλλάξουν πολλά από άποψη προσαρμογής. Χρειάζεται απλώς λίγη σκληρή δουλειά, σκληρότερη από κάθε άλλο χειμώνα, διότι πρέπει να περάσουμε λίγο περισσότερο χρόνο στον προσομοιωτή μαζί με την ομάδα».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ