Η νέα σεζόν της F1 φέρνει μια από τις πιο ριζικές αλλαγές στους σχεδιαστικούς κανονισμούς των μονοθεσίων, και αυτή είναι η πρώτη εικόνα του μονοθεσίου του 2022 που διέρρευσε πριν την επίσημη παρουσίασή του στο Silverstone τον Ιούλιο.
Ο εκ βάθρων ανασχεδιασμός των αυτοκινήτων ήταν αρχικά προγραμματισμένος για το 2021, όμως δεν κατέστη εφικτός λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. Έχει την υπογραφή του Έλληνα αεροδυναμιστή Νικόλα Τομπάζη, πρώην επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της McLaren και της Ferrari, ο οποίος τώρα ηγείται του τεχνικού τμήματος μονοθεσίων της FIA.
Οι κανονισμοί του 2022 αποσκοπούν να απαλείψουν ένα σημαντικό πρόβλημα: την ποιότητα του αέρα που αφήνει πίσω του το μονοθέσιο. Με μικρότερες διαστάσεις και πτέρυγες, το αυτοκίνητο του 2022 θα επιτρέπει στον οδηγό που ακολουθεί να βρίσκεται πιο κοντά στο προπορευόμενο χωρίς να χάνει -σε τόσο μεγάλο βαθμό- την αεροδυναμική του στήριξη και χωρίς να φθείρει τόσο τα ελαστικά του εξαιτίας της μειωμένης αεροδυναμικής.
BUY NOW
Με αυτό τον τρόπο, όπως ελπίζει η FIA με τη θέσπιση των νέων κανονισμών, ο συναγωνισμός στην πίστα θα είναι πολύ πιο στενός και θα δημιουργούνται οι συνθήκες για περισσότερες προσπεράσεις.
Πέραν της ορατής απλοποίησης της επιφάνειας του μονοθεσίου και τις μικρότερες σε μέγεθος πτέρυγες, μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του μονοθεσίου του 2022 είναι οι μετάβαση από ελαστικών 13 ιντσών σε 18'' (ώστε αυτά να έχουν μεγαλύτερο συσχετισμό με τα ελαστικά παραγωγής της Pirelli, για λόγους marketing). Μέρος της χαμένης άντωσης θα ανακτάται από την ενίσχυρη της επίδρασης του ground effect και του διαχύτη.
Το μονοθέσιο της φωτογραφίας είναι αυτό που δημιούργησε η FIA για τις ανάγκες της επίσημης παρουσίασής του, στο Silverstone. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς οι ομάδες έχουν μεταφράσει τους νέους κανονισμούς, και τι «παράθυρα» έχουν βρει σε αυτούς για σχεδιαστικές καινοτομίες.