Παρότι η Red Bull RB18 αποδείχθηκε πρωταγωνίστρια στη φετινή F1, έχει μία «αχίλλειο πτέρνα»: το αυξημένο της βάρος. Και τώρα, όπως υπολογίζει η ομάδα, κάθε χαμένο κιλό θα της στοιχίσει περίπου 200 χιλιάδες λίρες.
Σε αυτή την αναμφίβολα η πιο δαπανηρή δίαιτα της ιστορίας, η ομάδα του Μίλτον Κινς φιλοδοξεί να παρουσιάσει στο GP της Ίμολα το Πάσχα, αμέσως μετά από το GP Αυστραλίας αυτού του τριημέρου (8-10 Απριλίου), μια βαρέως αναβαθμισμένη έκδοση της RB18 που φιλοδοξεί ότι θα είναι κατά 8 κιλά ελαφρύτερη.
Κάτι που μεταφράζεται σε κόστος περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ. Παρότι το κόστος αυτό δεν φαντάζει αστρονομικό για μία από τις πιο εύπορες ομάδες της Formula 1, είναι σημαντικό στο πλαίσιο του φετινού ορίου 140 εκατ. δολαρίων (128,3 εκατ. ευρώ) που έχει επιβάλλει το σπορ στον προϋπολογισμό κάθε ομάδας.
BUY NOW
Ο σύμβουλος της ομάδας, Δρ. Χέλμουτ Μάρκο, επιβεβαίωσε ότι αυτό το απρόσμενο πρόβλημα περιπλέκει λίγο το θέμα του προϋπολογισμού της RBR.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η RB18 είναι 10 κιλά βαρύτερη από το ελάχιστο όριο βάρους 798 κιλών των φετινών μονοθεσίων. Το αυξημένο βάρος προέκυψε από τις λύσεις που εφάρμοσε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Adrian Newey, για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των αναπηδήσεων στις ευθείες (porpoising). Το έλυσε με επιτυχία, σε αντίθεση με τη Mercedes, αλλά με κόστος σε κιλά.
Συγκεκριμένα, ο Newey αύξησε την ακαμψία του δαπέδου για να αντιμετωπίσει τις αναπηδήσεις και η αύξηση του βάρους προέκυψε κυρίως από τις ενιχύσεις αυτές. Αυτό συνάδει με την πρόσφατη φημολογία ότι η αναβάθμιση της RB18 για την Ίμολα είναι κατά κύριο λόγο επικεντρωμένη στο δάπεδο.
Όμως, οι τροποποιήσεις του δαπέδου θα επαναφέρουν -και σε ποιο βαθμό- τα προβλήματα αναπηδήσεων της RB18; Θα μειώσουν την παραγωγή της άντωσης, που κάνει τόσο ανταγωνιστικά τα μονοθέσια του Max Vertappen και του Sergio Perez φέτος; Αυτά είναι απορίες που θα απαντηθούν το Πάσχα την Ίμολα.