McLaren: Η παραβίαση του ορίου δαπανών είναι εξαπάτηση

Grand Prix Ιταλίας

Φουλ επίθεση από τη McLaren και το αφεντικό της, Zak Brown, που έστειλε επιστολή στη FIA αλλά και την F1, απαιτώντας αυστηρή ποινή για την παραβίαση του ορίου δαπανών το 2021.

Θυμίζουμε πως από τις 10 ομάδες, μόνο η Red Bull Racing βρέθηκε να έχει ξεπεράσει τα 145 εκατομμύρια δολάρια που προβλέπουν οι οικονομικοί κανονισμοί, αν και με «minor» υπέρβαση – δηλαδή κάτω από το 5%. Ακόμα η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού δεν ανακοίνωσε ούτε το κατά πόσο, ούτε ποια θα είναι η ποινή που θα επιβάλλει για αυτό.

Έτσι, όπως αποκάλυψε το BBC Sport, ο ισχυρός άνδρας της McLaren έστειλε επιστολή τόσο στον Πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, όσο και στον CEO της F1, Stefano Domenicali. Παράλληλα, αποδέκτες ήταν και τα αφεντικά των επτά καθόλα νόμιμων ομάδων: Mercedes, Ferrari, Alpine, Alfa Romeo, Haas και Williams.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστολή ανέφερε: «Η υπέρβαση του ορίου προϋπολογισμού και πιθανώς οι διαδικαστικές παραβάσεις, αποτελούν εξαπάτηση που προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα που απλώνεται στους τεχνικούς, αγωνιστικούς και οικονομικούς κανονισμούς. Η ουσία είναι πως όποια ομάδα ξόδεψε περισσότερα του προβλεπόμενου, απέκτησε άδικο πλεονέκτημα, τόσο στην εξέλιξη του φετινού όσο και στου επόμενου μονοθεσίου. Η FIA είχε διεξήγαγε μία εξαιρετικά ενδελεχή, συνεργατική και ανοιχτή διαδικασία, μας δόθηκε ακόμα και περιθώριο μίας χρονιάς ως πρόβα, που εξασφάλιζε την ευκαιρία να αναζητήσουμε οποιαδήποτε διευκρίνηση αν κάποιες λεπτομέρειες ήταν ασαφείς. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να δηλώνει τώρα κάποια ομάδα έκπληκτη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Νιώθουμε πως μία χρηματική ποινή δεν θα ήταν η κατάλληλη για παράβαση του ορίου δαπανών ή για μία σοβαρή διαδικαστική παράβαση. Είναι ξεκάθαρο πως πρέπει να υπάρχει μία αθλητική ποινή σε αυτές τις περιπτώσεις, την οποία θα καθορίσει η FIA. Προτείνουμε η ποινή να είναι η μείωση του cost cap για τη σεζόν που ακολουθεί την απόφαση και η ποινή πρέπει να είναι ίση με το ποσό της υπέρβασης, συν ένα επιπλέον πρόστιμο. Για παράδειγμα, μία υπέρβαση κατά 2 εκατομμύρια δολάρια το 2021, που θα εντοπιστεί το 2022, να έχει αποτέλεσμα μείωση της τάξης των 4 εκατομμυρίων το 2023 (2 ως αντιστάθμιση της υπέρβασης συν 2 ως πρόστιμο). Σημειώνουμε πως τα 2 εκατομμύρια δολάρια αντιστοιχούν στο 25-50% του ετήσιου budget για την εξέλιξη του αυτοκινήτου κι ως εκ τούτου θα είχαν σημαντικό, θετικό και μακροπρόθεσμο όφελος. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρξουν και μικρές αθλητικές κυρώσεις για την παραβίαση των οικονομικών κανονισμών, με μείωση κατά 20% του χρόνου δουλειάς στο CFD και την αεροδυναμική σήραγγα. Αυτές θα πρέπει να επιβληθούν στο έτος που ακολουθεί, ώστε να μετριαστεί το αθέμιτο πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει η ομάδα που έκανε την παράβαση».

«Για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο μία ομάδα να επωφεληθεί από το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα πολλών μικρών παραβάσεων του ορίου δαπανών, προτείνουμε η δεύτερη υπέρβαση να σημαίνει αυτόματα μεγάλη («major») παραβίαση. Τέλος, δεδομένων των σχετικών οικονομικών μεγεθών, το όριο του 5% για μικρή παραβίαση δείχνει πολύ μεγάλο σε απόκλιση, προτείνουμε ένα χαμηλότερο όριο, της τάξης του 2.5% ως καταλληλότερο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ